Weet iemand hier of je een dubbele cabine mag ombouwen naar een enkele cabine in België?
Dit omdat er veel dubbele cabine T4 lichte vracht te vinden zijn en hier 2 extra ramen instaan.
Moet deze na het verwijderen van de extra zetels en de wand opnieuw naar de keuring en/of moet ik ook papieren hebben van D'Ieteren ?
Je mag de dubbel cabine verwijderen en naar enkel cabine gaan (met of zonder tussenschot) zonder probleem. Geeft geen probleem voor de keuring. Dat komt omdat het PVG nummer van een T4 voor enkel en dubbel cabine hetzelfde is .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
cas3018 schreef: 23 aug 2018, 22:49
Oke maar deze moet dan wel opnieuw gekeurd worden met minder zetels ? Ik wil niet het risico lopen dat de verzekering moeilijk doet bij een ongeval
Groeten
Nee hoeft niet . Zetels verminderen geeft geen probleem . Zetels bijplaatsen daarentegen , daar doen ze moeilijk over.
Bij de volgende keuring vraag je dan om het aantal zitplaatsen te wijzigen naar 1+1 (of 1+2 als je een bankje hebt) , maar je hoeft nu daarvoor niet speciaal naar de keuring te gaan.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Hallp Pascal,
hoe zit het met "ombouwen" van een minibus (9 personen) naar een bedrijfsbus (utilitaire). ik betaal 500 euro tax meer voor de de benaming van minibus op het gelijkvormigheidsattest, terwijl ik het aantal zetels eigenlijk niet nodig heb.Merendeels van de tijd haal ik twee van de vier rijen uit de bus (resteerd 4 zetels) en betaal voor een minibus.....
thomas b schreef: 24 aug 2018, 16:15
Hallp Pascal,
hoe zit het met "ombouwen" van een minibus (9 personen) naar een bedrijfsbus (utilitaire). ik betaal 500 euro tax meer voor de de benaming van minibus op het gelijkvormigheidsattest, terwijl ik het aantal zetels eigenlijk niet nodig heb.Merendeels van de tijd haal ik twee van de vier rijen uit de bus (resteerd 4 zetels) en betaal voor een minibus.....
Jij hebt pech ... een "personenwagen" ombouwen naar lichte vracht is niet zo simpel , en komt nogal wat meer bij kijken. Ik zou eerst al eerst informeren bij D'Ieteren of ze nog iets willen doen ivm de nieuwe homologatie .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper