Welke maat, maat?
Ik rij momenteel met 215/75/15, eerst grabber at², nu hifly vigorous. De at's waren op na 30.000km door Afrika. Nu maar eens zien wat de hifly doet.
Hoeveel bar heb je erin?
Ik ben nog wat aan het testen met bandendruk , maar rijd nu (op de weg) met 2,9bar
Wel raar dat jouw Grabbers na 30.000km al op waren , ik heb de Grabber AT (niet de AT2) op mijn VW Amarok liggen, die hebben nu 45.000km en zijn halverwege... en ik spaar ze niet hoor , ik gebruik vaak het volledige vermogen , en rijd vaak met zware aanhangers erachter .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
mocht er nog interesse zijn naar een 4x4 ombouw, dan heb ik de oplossing ivm de papier handel denk ik.......als ik het goed begrepen heb staat je bus op belgische platen............... waarom niet even uitvoeren naar nederland? das peache off cake, en dan je ombouw ff doen en terug invoeren als zijnde bestaande 4x4 *uit nederland vandaan)
groeten van dennnis (inmiddels al een jaar t4 loos)
Moet dan minimaal een half jaar op andere platen staan en dus ook nog even rest-BPM aftikken.
En terug invoeren met een ander pvg nummer, ik denk dat de Belgische importeur daar geen medewerking voor geeft.
Hoe ik dat weet?
Heb met die gedachte gespeeld na ombouw naar multivan van een WV1 chassisnummer. Tüv Nord zou hem, toen ik tijdens een vakantie daar langs reed, zou goed keuren. Maar die keuringsstationchef maakte mij hierop attent.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
dennisnotebaart schreef: 16 dec 2018, 17:29
mocht er nog interesse zijn naar een 4x4 ombouw, dan heb ik de oplossing ivm de papier handel denk ik.......als ik het goed begrepen heb staat je bus op belgische platen............... waarom niet even uitvoeren naar nederland? das peache off cake, en dan je ombouw ff doen en terug invoeren als zijnde bestaande 4x4 *uit nederland vandaan)
groeten van dennnis (inmiddels al een jaar t4 loos)
Was het maar zo simpel ...
Maar dat werkt zo niet .
Zo'n ombouw word in Belgie niet goedgekeurd , ook niet als het op NL papieren goedgekeurd is . Belgische keuring aanvaard dat niet .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
In principe kan het wel zoals hierboven beschreven. Eén Europa, en wat in een Europese lidstaat goedgekeurd is, kan niet afgekeurd worden zonder meer.
In de praktijk wil dit zeggen dat je met een Fahrzeugbrief waar de wijzigingen in zijn opgenomen, een alleenstaande keuringsprocedure moet opstarten. Als je geluk hebt wordt dit van de eerste keer goedgekeurd en staat jouw voertuig -maar- enkele maanden stil.
Maar, als ze ook maar half denken dat er een handtekening mist of een document niet officieel genoeg is ben je vertrokken voor een paar jaren...
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44
je hebt God, en dan; de Belgische keuring...
raf_construct schreef: 17 dec 2018, 18:12
In principe kan het wel zoals hierboven beschreven. Eén Europa, en wat in een Europese lidstaat goedgekeurd is, kan niet afgekeurd worden zonder meer.
In de praktijk wil dit zeggen dat je met een Fahrzeugbrief waar de wijzigingen in zijn opgenomen, een alleenstaande keuringsprocedure moet opstarten. Als je geluk hebt wordt dit van de eerste keer goedgekeurd en staat jouw voertuig -maar- enkele maanden stil.
Maar, als ze ook maar half denken dat er een handtekening mist of een document niet officieel genoeg is ben je vertrokken voor een paar jaren...
Volgens Europese regels zou dat zo moeten goedgekeurd worden ja , maar de belgische keuring lapt die regels al jarenlang aan zijn laars (en is daarvoor door Europa al meermaals op de vingers getikt , maar het verbeterd toch niet)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper