Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bi-Turbo Op een vw t4 2.5 tdi.??
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 sep 2007, 19:04
Bi-Turbo Op een vw t4 2.5 tdi.??
Hallo,
Ik heb een vw t4 2.5 tdi 88pk.Wat kan er gebeuren als ik een bi-turbo erop laat zetten gevolgen en de oorzaken??Kan iemand mij helpen?
Ik heb een vw t4 2.5 tdi 88pk.Wat kan er gebeuren als ik een bi-turbo erop laat zetten gevolgen en de oorzaken??Kan iemand mij helpen?
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Bi-Turbo Op een vw t4 2.5 tdi.??
Och in duitsland rijdt er een met een biturbo en die heeft 531 PK.Vwt4monster schreef:Hallo,
Ik heb een vw t4 2.5 tdi 88pk.Wat kan er gebeuren als ik een bi-turbo erop laat zetten gevolgen en de oorzaken??Kan iemand mij helpen?
Zou je versnellingsbak dan eerst wisselen daar dat je zwakste schakel is.
Groeten Berrie
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 sep 2007, 19:04
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 sep 2007, 19:04
- tinmar 599
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 21:10
- Locatie: veendam
Als je wilt racen moet je niet hier zijn, dit is een forum waar de echte liefhebbers zijn van de transporter en ben het geheel eens met Berrie.
Als je zoiets vraagt om te racen kun je ook zo een antwoordt verwachten.
Maar ik neem aan dat je nieuw hier bent en niet weet wat je eigelijk vraagt??
Veel plezier met je race monster, doe je best zou ik zeggen..

Als je zoiets vraagt om te racen kun je ook zo een antwoordt verwachten.
Maar ik neem aan dat je nieuw hier bent en niet weet wat je eigelijk vraagt??
Veel plezier met je race monster, doe je best zou ik zeggen..


- Multivan Generation
- Berichten: 34473
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
om te beginnen zou ik dan eerst voor een 2.5 TDI 151pk gaan als basis ipv een 88pk en dan evt nog chippen dan heb je je PK's al meer als verdubbeldVwt4monster schreef:Jaa het is belangrijk dat ik heel goeie optrek krijg als je met iemand zou racen heb je heel goeie optrek nodig dus ben ik op het idee gekomen over die bi-turbo en ja het is belangrijk dat ik zo veel pk's krijg.
een echt snelheidsmonster zal een 88pk nooit worden

groetjes black caravelle 111kW
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bi-Turbo Op een vw t4 2.5 tdi.??
Waarom zou je al dat extra werk gaan doen om er een bi-turbo van te maken , terwijl je zoveel andere dingen kan doen???Vwt4monster schreef:Hallo,
Ik heb een vw t4 2.5 tdi 88pk.Wat kan er gebeuren als ik een bi-turbo erop laat zetten gevolgen en de oorzaken??Kan iemand mij helpen?
-grote intercooler monteren
-andere (grotere) injectoren
-grotere turbo
-op maat geschreven CHIPTUNING
-katalysator verwijderen
-op maat gemaakte uitlaat met grotere diameter(free flow)
-watersproeier op de intercooler
en als je nog extremer wil gaan :
-waterinjectie
-bi-turbo systeem
En wat je zeker niet mag vergeten :
-andere versnellingsbak zoeken die het extra koppel aankan
-andere koppeling want die van een 88pk valt dan te licht uit
-een set stevige remmen
-andere koppakking (waarschijnlijk een stalen versie) die de hogere drukken aankan (kan ook zijn dat je een dikkere koppakking moet laten maken)
-een goedgevulde bankrekening

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
en er rekening mee houden dat OOK de motor zelf niet gebouwd is om zulke prestaties te leveren,,,,,
ga er niet vanuit dat je, zeker als je de power ook nog vaak gebruikt, lang plezier zult hebben van de investeringen.... de 100.000 halen zal nog weleens een probleem kunnen zijn, lagers, pakkingen en zelfs de zuigers, drijfstangen en krukas zijn domweg niet berekend en geconstrueerd om de door jou gewenste vermogens en koppels aan te kunnen.... Als iets kapot loopt grote kans op heel grote schade.... maar dat is allemaal je eigen portemonnee, moet je zelf weten...
Maar de wegligging en remmen van een T4 zijn ook niet berekend op sportauto-gebruik.
Als je jezelf tegen een boom parkeert of een brugpeiler, jammer van de t4, maar wat als je in je race een onschuldige weggebruiker meeneemt en doodt of verwondt?
Wat dat betreft is het hier in duitsland iets strenger geregeld, daar kun je dit soort uitspattingen aan je auto maar heel beperkt uitvoeren omdat ie elke twee jaar bij de TUV gekontrolleerd wordt en je voor elk onderdeel dat niet origineel is een ABE of gutachten nodig hebt...voor mensen zo als jij nieteens zo'n gek systeem.....
In een eerder topic waar je zo graag 200 wilde hebben we het je al afgeraden, nu weer... zou je toch denken dat er ergens een lampje moet gaan branden..misschien is het de moeite waard om eens te bedenken of je niet beter een golf gti of corrado kunt kopen?
ga er niet vanuit dat je, zeker als je de power ook nog vaak gebruikt, lang plezier zult hebben van de investeringen.... de 100.000 halen zal nog weleens een probleem kunnen zijn, lagers, pakkingen en zelfs de zuigers, drijfstangen en krukas zijn domweg niet berekend en geconstrueerd om de door jou gewenste vermogens en koppels aan te kunnen.... Als iets kapot loopt grote kans op heel grote schade.... maar dat is allemaal je eigen portemonnee, moet je zelf weten...
Maar de wegligging en remmen van een T4 zijn ook niet berekend op sportauto-gebruik.
Als je jezelf tegen een boom parkeert of een brugpeiler, jammer van de t4, maar wat als je in je race een onschuldige weggebruiker meeneemt en doodt of verwondt?
Wat dat betreft is het hier in duitsland iets strenger geregeld, daar kun je dit soort uitspattingen aan je auto maar heel beperkt uitvoeren omdat ie elke twee jaar bij de TUV gekontrolleerd wordt en je voor elk onderdeel dat niet origineel is een ABE of gutachten nodig hebt...voor mensen zo als jij nieteens zo'n gek systeem.....
In een eerder topic waar je zo graag 200 wilde hebben we het je al afgeraden, nu weer... zou je toch denken dat er ergens een lampje moet gaan branden..misschien is het de moeite waard om eens te bedenken of je niet beter een golf gti of corrado kunt kopen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon