Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
De TDI syncro kipper Te koop
Re: De syncro kipper, AXG ombouw p.9
Goed bezig!
Dat spruitstuk zeg niet normaal, je ziet het ook meteen aan de egr klep, als die zo volgebakken is als de jouwe kan je er vergif op innemen dat het inlaatspruitstuk in dezelfde staat is.
Dat spruitstuk zeg niet normaal, je ziet het ook meteen aan de egr klep, als die zo volgebakken is als de jouwe kan je er vergif op innemen dat het inlaatspruitstuk in dezelfde staat is.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Vanwaar de keuze voor het vaste vliegwiel?
Ik ben nu ook al een paar weken op zoek naar een upgrade koppelingsset en heb de afgelopen weken al van meerdere bedrijven het dringende advies gehad sowieso geen vast vliegwiel te monteren tenzij de bus alleen voor sprint of circuit gebruikt wordt.
Ik ben nu ook al een paar weken op zoek naar een upgrade koppelingsset en heb de afgelopen weken al van meerdere bedrijven het dringende advies gehad sowieso geen vast vliegwiel te monteren tenzij de bus alleen voor sprint of circuit gebruikt wordt.
- raf_construct
Vooral vanwege het maximale koppel. Deze set kan nu maximaal 419Nm.
Ik kon ook de hele boel gaan ombouwen naar de 150pk versnellingsbakhelft. Maar op zich kon ik daar veel minder winst mee behalen, ook daarmee zit je al snel aan een klapperend vliegwiel. en als je het enkel moet doen voor het koppelingshuis, dus niet voor de verhoudingen, was het me wat te gek.
Vast vliegwiel blijft een welles/nietes discussie, we zien wel wat het resultaat wordt. Wat sowieso belangrijk is, is een gedempte koppelingsschijf en een degelijke krukasdemper.
Ik kon ook de hele boel gaan ombouwen naar de 150pk versnellingsbakhelft. Maar op zich kon ik daar veel minder winst mee behalen, ook daarmee zit je al snel aan een klapperend vliegwiel. en als je het enkel moet doen voor het koppelingshuis, dus niet voor de verhoudingen, was het me wat te gek.
Vast vliegwiel blijft een welles/nietes discussie, we zien wel wat het resultaat wordt. Wat sowieso belangrijk is, is een gedempte koppelingsschijf en een degelijke krukasdemper.
Super mooi project, en knap hoe je alles doet. Ik volg het met veel plezier.
Mag ik vragen wat je met de rest van de zwarte bus doet?
Ik zoek nog wat delen om mijn bus compleet te maken.
Stuur je wel een pb.
Groeten ErikJan
Mag ik vragen wat je met de rest van de zwarte bus doet?
Ik zoek nog wat delen om mijn bus compleet te maken.
Stuur je wel een pb.
Groeten ErikJan
- Multivan Generation
- Contacteer:
Heb je die overdraagbare koppelreserve nodig bij een niet (software-)gemodificeerde 150 pk?raf_construct schreef: 19 aug 2018, 18:11 Vooral vanwege het maximale koppel. Deze set kan nu maximaal 419Nm.
Of heb je het gedaan ivm het 2MV?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mooi zo, ik heb ook een hennig koppeling gemonteerd, tot nu toe top!
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
- raf_construct
Het is niet de bedoeling om bij de standaard axg software te blijven. Maar ik ga nu eerst afwachten hoe hij loopt met de axg computer. Er moet wel wat koppel kunnen overgebracht worden, niet vergeten dat het een syncro op grote wielen is...Multivan Generation schreef: 21 aug 2018, 15:55Heb je die overdraagbare koppelreserve nodig bij een niet (software-)gemodificeerde 150 pk?raf_construct schreef: 19 aug 2018, 18:11 Vooral vanwege het maximale koppel. Deze set kan nu maximaal 419Nm.
Of heb je het gedaan ivm het 2MV?
- raf_construct
Ik ben een paar weekends druk bezig geweest. De motor eruit, en alles omgebouwd naar de AXG onderdelen.
Klein ongelukje gehad met de motortakel. Letterlijk door zijn poten gezakt. Blijkbaar was zo'n 2.5 met syncro versnellingsbak iets te zwaar.

Het onderblok kaal gemaakt en in de motorstand weer opgebouwd.

Tussendoor nog een blokkeertool gemaakt om het nokkenastandwiel te kunnen vastzetten.

Distributie op tijd gezet met de meetklok. Totaal overbodig, bleek achteraf. Zelfs met de meetklok erop stond de timing volgens vagcom zodanig fout, dat ik alles terug heb moeten lossen en 1 tand verzetten.

Het blok weer opgebouwd. Gereviseerde cilinderkop, AXG turbo en verstuivers, Nieuwe distributie en waterpomp, Nieuwe multiriemspanner, Nieuwe koppeling.

En nu maar een iets grotere takel gebruikt om alles terug in te bouwen.

Ik heb de luchtfilterbox ook vervangen. Links ACV / Rechts AXG

Klein ongelukje gehad met de motortakel. Letterlijk door zijn poten gezakt. Blijkbaar was zo'n 2.5 met syncro versnellingsbak iets te zwaar.

Het onderblok kaal gemaakt en in de motorstand weer opgebouwd.

Tussendoor nog een blokkeertool gemaakt om het nokkenastandwiel te kunnen vastzetten.

Distributie op tijd gezet met de meetklok. Totaal overbodig, bleek achteraf. Zelfs met de meetklok erop stond de timing volgens vagcom zodanig fout, dat ik alles terug heb moeten lossen en 1 tand verzetten.

Het blok weer opgebouwd. Gereviseerde cilinderkop, AXG turbo en verstuivers, Nieuwe distributie en waterpomp, Nieuwe multiriemspanner, Nieuwe koppeling.

En nu maar een iets grotere takel gebruikt om alles terug in te bouwen.

Ik heb de luchtfilterbox ook vervangen. Links ACV / Rechts AXG

Laatst gewijzigd door raf_construct op 16 sep 2018, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pascal-141
Goed bezig
Dus mijn tip over de tand verkeerd was zo slecht nog niet ?

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- raf_construct
Ondertussen rijd ik weer rond. Met de AXG computer erin. Een tijdje zitten proberen met een geleende vagcom, om het inspuittijdstip goed te krijgen. Het vermogen is nog niet 100% zoals ik het wil, maar hij rookt in elk geval niet, en hij loopt mooi regelmatig.
- raf_construct
Ja, heel bizar eigenlijk.Pascal-141 schreef: 10 sep 2018, 22:41 Goed bezig![]()
Mooi werk hoor
Mooi werk!
Geen schade door de ingezakte motorstand gelukkig.
Mooie blokkeertool. Daar houd ik van qua uitstraling.
Mooie rode ook. Fiat Dino
Edit: Audi 100?
Odorf
Geen schade door de ingezakte motorstand gelukkig.
Mooie blokkeertool. Daar houd ik van qua uitstraling.

Mooie rode ook. Fiat Dino
Edit: Audi 100?
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Strong busy!
Die bus word/is echt uber cool!
Die bus word/is echt uber cool!
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
- raf_construct