Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

MFA in ‘99 T4

vragen over de T4
Plaats reactie
alainneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2018, 20:39

MFA in ‘99 T4

Bericht door alainneke »

Goedenavond,

Al een aantal jaren volg ik het forum, maar loop nu voor het eerst tegen iets dat ik niet terug kan vinden.

Ik ben bezig een MFA in mijn California T4 (ACV motor, handgeschakeld) te bouwen. Het is een bus met blauwe tellers en geen CAN-bus. De MFA teller heb ik op de sloop gevonden (7D0 920 820B), de kabelboom & hendel komen van Kufatec. Het inbouwen en bekabelen was niet zo spannend (op de airbag na), maar bij een testrit bleek dat het verbruik als ‘—‘ wordt weergegeven. Blijkbaar komt het signaal niet tot de tellerbak. Terugzoekend blijkt dat dit signaal op pin 1van stekker U1 moet zitten, die het op de beurt weer van pin 1 van stekker G2 moet krijgen. Maar in mijn bus zit er geen kabel in pin 1 van stekker G2, dus dat verklaart het ontbrekende signaal. Volgens de T4 wiki is het verbruikssignaal ook beschikbaar op pin 10 (of 9?) van de ECU.

Weet iemand de juiste pin van de ECU? Is het doenbaar om hier een extra kabel naar toe te trekken, en zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Groeten,

Alain
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: MFA in ‘99 T4

Bericht door sgsdebruijn »

Bij mijn TDI van '96 toen der tijd ook gedaan, je moet ff zoeken in het Duits op die termen dan ga je zeker info vinden welke pin op de ECU het is.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
alainneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2018, 20:39

Re: MFA in ‘99 T4

Bericht door alainneke »

Aangezien de Duitse fora/wiki elkaar tegenspraken, heb ik proefondervindelijk vastgesteld dat het om pin 9 van de ECU ging. De MFA werkt nu zoals verwacht!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: MFA in ‘99 T4

Bericht door Snautzer »

Mooi gedaan en bedankt voot het delen.
Plaats reactie