Ben ik een standaard of een speciale nodig
Wie weet raad
Alvast bedankt voorde tips
:klappen :klappen :klappen :klappen :klappen :klappen
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wat voor sneeuwketting heeft en T4 nodig
Een transporter rijdt prima hoor op de wat gladdere ondergronden! Ik heb ook een 88pk en dit geeft geen problemen in de bergen. Wel heb ik winterbanden in de standaard maat op stalen velgen; echt een aanrader als je de sneeuw gaat opzoeken!
Verder heb ik vorigjaar onderweg een hoop sneeuw gehad, en heb het laatste stuk ook met sneeuwkettingen moeten rijden. Hiervoor heb ik de iets stevigere kettingen gekocht, bedoeld voor 4x4 en suv's. Die heb ik in een webshop gekocht met prima service: http://www.stianduijvelaar.nl/webshop/p ... cts_id=716
suc6 in de sneeuw!
Verder heb ik vorigjaar onderweg een hoop sneeuw gehad, en heb het laatste stuk ook met sneeuwkettingen moeten rijden. Hiervoor heb ik de iets stevigere kettingen gekocht, bedoeld voor 4x4 en suv's. Die heb ik in een webshop gekocht met prima service: http://www.stianduijvelaar.nl/webshop/p ... cts_id=716
suc6 in de sneeuw!
Sneeuwkettingen voor T4,
Hoi,
je hebt inderdaad zwaardere kettingen voor een T4 nodig.
Model voor SUV en 4x4
Ik heb nog een nieuwe set liggen voor € 89,50 incl. verzenden.
Laat maar wat horen als je meer wilt weten.
je hebt inderdaad zwaardere kettingen voor een T4 nodig.
Model voor SUV en 4x4
Ik heb nog een nieuwe set liggen voor € 89,50 incl. verzenden.
Laat maar wat horen als je meer wilt weten.
- Roger B. (11)61
Bij de keuze van sneeuwkettingen moet je op twee dingen letten:
Bandenmaat (meestal zijn kettingen voor meerdere maten banden geschikt)
Belasting (voor busjes en suv's ed wordt meestal de sterkere versie geadviseerd)
Bandenmaat (meestal zijn kettingen voor meerdere maten banden geschikt)
Belasting (voor busjes en suv's ed wordt meestal de sterkere versie geadviseerd)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Contacteer:
In al die jaren dat ik op wintersport ga, en dus ook met winterbanden rijdt, heb ik slechts 2 maal sneeuwkettingen moeten gebruiken.
De T4 heeft zeer veel tractie in de sneeuw.
Ik heb een setje bij de Gamma gekocht omdat je ze meestal toch niet nodig hebt. En het zal mijn tijd wel duren, als ik ze vaak nodig zou moeten hebben.
Meestal heb je ze nodig voor een klein stukje (niet voor kilometers, zeker niet als je winterbanden hebt); de doorgaande wegen zijn vaak erg goed berijdbaar.
En voor van die kleine stukjes met sneeuwkettingen rijden, zijn die van de gamma ook toereikend hoor.
Moet je echt verplicht (door de wegenbeheerder) sneeuwkettingen monteren en enkele kilometers ermee rijden, dan zou je kunnen kiezen voor de zwaardere jongens, omdat die toch wat sterker zijn.
Maar hoe snel rijdt je nu met sneeuwkettingen?
Setje van de gamma kostte toen iets van 18 euro, mijn broer had toen dure gekocht van 130 euro en heeft ze net zo vaak gebruikt.
Dus heb ik aardig wat geld in de pocket gehouden...
Als je er maar met beleid mee omgaat..
doe je voordeel met de afwegingen...
De T4 heeft zeer veel tractie in de sneeuw.
Ik heb een setje bij de Gamma gekocht omdat je ze meestal toch niet nodig hebt. En het zal mijn tijd wel duren, als ik ze vaak nodig zou moeten hebben.
Meestal heb je ze nodig voor een klein stukje (niet voor kilometers, zeker niet als je winterbanden hebt); de doorgaande wegen zijn vaak erg goed berijdbaar.
En voor van die kleine stukjes met sneeuwkettingen rijden, zijn die van de gamma ook toereikend hoor.
Moet je echt verplicht (door de wegenbeheerder) sneeuwkettingen monteren en enkele kilometers ermee rijden, dan zou je kunnen kiezen voor de zwaardere jongens, omdat die toch wat sterker zijn.
Maar hoe snel rijdt je nu met sneeuwkettingen?
Setje van de gamma kostte toen iets van 18 euro, mijn broer had toen dure gekocht van 130 euro en heeft ze net zo vaak gebruikt.

Als je er maar met beleid mee omgaat..
doe je voordeel met de afwegingen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...