maar nu komt het ...de navi ...praat niet, en geeft de route naast de weg aan..??
weet iemand hoe ik dit op kan lossen..
is ingebouwd in een T5 bouwjaar 2007 174.pk.

gekocht bij car tronnics in denhaag en heb de andere navi in-geruildGerard 136 schreef:Oeps.. Jij hebt een klein probleem.De RNS 500/510 past niet zonder meer in de T5 omdat de CAN bus versie niet klopt.
In de T5 zit versie 1.6 en de RNS510 is gemaakt voor de nieuwe versie 2.0 zoals die in de nieuwere Touran en Passat zit. Je kunt een adapter kopen van Tixxon die de signalen (puls, geschakelde plus e.d.) omzet in een geschikt CAN bus 2.0 signaal, maar de FIS (boordcomputer tussen de klokken) en de stuurbediening zullen dan niet werken.
Er is een adapter in ontwikkeling die CAN 1.6 omzet naar CAN 2.0 maar wanneer die komt en of het werkt is nog onbekend.
Waar (en voor hoeveel) heb jij je hem trouwens gekocht? En zat de navigatie DVD er bij?
Helaas zul je die wel nodig hebben als de harde schijf om wat voor reden dan ook zijn kaart kwijt raakt...en de navi dvd was niet nodig wat hij is al ingelezen..??
als ik hem aan de praat krijg laat ik het effe weten...Gerard 136 schreef:Helaas zul je die wel nodig hebben als de harde schijf om wat voor reden dan ook zijn kaart kwijt raakt...en de navi dvd was niet nodig wat hij is al ingelezen..??Zelfs bij een software update bestaat daar al een risico op. Toch even aan Cartronics vragen lijkt me verstandig.
Laat het even weten als je alles aan de praat hebt, want ik wil mijn nieuwe bus in januari ook uitrusten met de RNS 510!
Dat ben ik niet met je eens. Technisch is het volgens mij wel mogelijk, maar of het commercieel nuttig is bepaalt of het ook gebeurt. Of heb jij technische redenen waarom het niet zou lukken?Ook bij Akin gaat dit echt niet lukken, aangezien Canbus 1.6 simpelweg niet aan te passen is naar 2.0
Daar zijn we het in elk geval over eensdus inderdaad het is commercieel niet nuttig
Misschien dat je gelijk hebt, maar ik zou het proberen deze jongen heeft al bewezen dat wat anderen echt niet kunnen hem wel lukt.Schildertje schreef:Ook bij Akin gaat dit echt niet lukken, aangezien Canbus 1.6 simpelweg niet aan te passen is naar 2.0