en daarbij kon je prettige resultaten behalen als je het schakelsysteem periodiek smeerde.
Je kon daarmee ook de levensduur van de schakelbolletjes wat verlengen.
Ik heb daar toen een topic voor aangemaakt en dat is hier te vinden:
linkje
In dat topic had Mickel Moen ook de vraag gesteld of dit ook voor een T5 kon werken.
En hij had dit geplaatst: linkje
Vandaag kan ik daar nog iets aan toevoegen:
Hetgeen Geert heeft ingespoten, wees bij de kabels spaarzaam.
Als je te veel daar in spuit, dan kan het op je vloermat druppelen.
Hoeft niet, maar kan wel..
Maar er kan nog meer gedaan worden om het schakelgevoel bij een T5/T6 te verbeteren

We staan voor de motorruimte(Let op: Dit betreft een T5-GP met KUP 6-bak)
Vervolgens doen we dit:
met een dopje 7 en een rateltje(wel zo veilig) halen we de slangklem even los en leggen de slang van de interkoeler richting de EGR even aan de kant zodat we meer werkruimte hebben.
Daarna gaan we langs de ABS pomp naar beneden:
En dan kun je dit (heel dichtbij gehaald) zien..
Dit is dus de schakelgeleiding van de schakelkabels naar de roterende beweging op de bak..
Nadat je dus goed bekeken hebt hoe het werkt,
dan weet je wat je in kunt smeren:
Ik heb aan de hand van dit filmpje bepaald wanneer het systeem zo veel mogelijk naar voren zit, zodat je de achterzijde van het geheel het beste kunt smeren, en daar het beste bij komt, en voor de voorzijde geldt hetzelfde..
Diana heeft heel rustig en traag geschakeld om het zo duidelijk mogelijk qua beweging te kunnen zien.
https://www.youtube.com/watch?v=a4p5ln0ct3k
Misschien kunnen mensen hier hun voordeel mee doen.
En laat het even weten wat jullie ervaringen hier mee zijn.. altijd leuk

Gebruikte middelen:
Kroonoil Derailleurspray met PTFE
Superlube grease with PTFE
Groetjes Peter