Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
wie stuurt me een foto van zijn gps antenne
-
wie stuurt me een foto van zijn gps antenne
Hey weetjewellers !
Omdat, door het feit dat de T5 een warmwerende voorruit heeft, ik geen goede ontvangst van het gps-signaal heb, (gps werkt niet naar believen), ben ik verplicht deze naar buiten te brengen.
Nu zoek ik de beste plaats voor de antenne. Waar hebben jullie hem zitten ?
Kunnen jullie mij een foto doormailen ?
mijn e-mail adres : johnny.vdvoorde@skynet.be
Alvast bedankt voor de reacties !
John Van de Voorde
Omdat, door het feit dat de T5 een warmwerende voorruit heeft, ik geen goede ontvangst van het gps-signaal heb, (gps werkt niet naar believen), ben ik verplicht deze naar buiten te brengen.
Nu zoek ik de beste plaats voor de antenne. Waar hebben jullie hem zitten ?
Kunnen jullie mij een foto doormailen ?
mijn e-mail adres : johnny.vdvoorde@skynet.be
Alvast bedankt voor de reacties !
John Van de Voorde
-
wel, de mijne doet het daar niet ! Het signaal valt onder een rit meerdere malen weg. (blaupunkt) .
Bij blaupunkt vertelde men dat dit komt door de invloed van de warmtewerende voorruit en de antenne van de radio die in de voorruit zit.
eerder deze week heb ik dus een test gedaan en de antenne door het raam naar buiten gebracht (voorlopige montage dus)
nu doet ie het perfect.
Iemand reactie ?
Bij blaupunkt vertelde men dat dit komt door de invloed van de warmtewerende voorruit en de antenne van de radio die in de voorruit zit.
eerder deze week heb ik dus een test gedaan en de antenne door het raam naar buiten gebracht (voorlopige montage dus)
nu doet ie het perfect.
Iemand reactie ?
- HP Hulscher
dit is het probleem met alle gecoate en warmtewerende voorruiten. Een GPS antenne moet je dan bij een andere ruit plaatsen omdat de voorruit de straling tegenhoud. Dit is NIET het geval bij een standaard groen getinte ruit.
Je kunt nog proberen om de GPS antenne onder de paravan kap te plaatsen, werkt ook wel
Je kunt nog proberen om de GPS antenne onder de paravan kap te plaatsen, werkt ook wel
T4 2.5TDI 88pk 1999
- Jeroen T5 204
- Contacteer:
Wat je vaak ook ziet is dat ze een stukje vrij gemaakt hebben waar geen coating zit. Als je goed kijkt naar de ruit en je ziet een lichtere kleur in het glas dan zit daar geen coating. Of probeer hem eens boven bij je achteruitkijkspiegel te houden.
Voor deze bus reed ik Renault met een warmtewerende voorruit en kon toen mijn gps ontvanger in de rechterhoek op het dashboard leggen, daar had ik prima ontvangst. Dat stukje wat ze vrij laten in de ruit word ook vaak gebruikt voor chips die ze gebruiken bij tolwegen. Die worden dan op dat stuk tegen de ruit geplakt.
Voor deze bus reed ik Renault met een warmtewerende voorruit en kon toen mijn gps ontvanger in de rechterhoek op het dashboard leggen, daar had ik prima ontvangst. Dat stukje wat ze vrij laten in de ruit word ook vaak gebruikt voor chips die ze gebruiken bij tolwegen. Die worden dan op dat stuk tegen de ruit geplakt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Koop de orginele gps antenne van vw die normaal gesproken standaard op het dak gemonteert word, ik gebruik deze voor vdo navigatie. Werkt super.
Kost ongeveer met montage 150 euro. Zal een fot voor je maken als mijn vrouw terug is.
succes
Kost ongeveer met montage 150 euro. Zal een fot voor je maken als mijn vrouw terug is.
succes
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
- Gerard 136
Ik heb die antenne nu op mijn dak (standaard meegeleverd) en hij werkt idd super. Ik heb mijn nieuwe Cali besteld zonder die antenne, en denk er ook over om die later te monteren. Heb jij ook informatie over hoe hij vast zit? Omdat er bij de California een "spoiler" voor het hefdak zit moet ik door twee platen heen. Een bevestiging met een moer wordt dan moeilijker, vandaar mijn nieuwsgierigheid.....Koop de orginele gps antenne van vw die normaal gesproken standaard op het dak gemonteert word
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
-
- Contacteer:
-
't is gek , maar ik heb een andere gps antenne mogen lenen van een kennis. deze doet het ook niet binnen en buitenkant auto wel.
Morgen naar de VW dealer , ik laat een antenne plaatsen op het dak !
Zij beweren gegarrandeerd dat ie werkt !
Ikke benieuwd.
Laat je wel weten hoe ' t loopt.
Greetzzzz,
John.
Morgen naar de VW dealer , ik laat een antenne plaatsen op het dak !
Zij beweren gegarrandeerd dat ie werkt !
Ikke benieuwd.
Laat je wel weten hoe ' t loopt.
Greetzzzz,
John.

- Schildertje
- Contacteer:
Same here, perfecte ontvangst !Fred loodrecht schreef:die van mij(kenwood garmin) ligt op het handschoenen vakje.(vak eruit gehaald, gps erop geplakt en weer gemonteerd).Perfecte ontvangst!!
Fred
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !