Een update van wat er ondertussen gebeurd is en wat de plannen zijn die er nog liggen
De bus heeft ondertussen een onderhoudsbeurtje gehad met nieuwe remmerij rondom en vier nieuwe sloffen (Michelin CrossClimate+ AllSeason banden), dus die zou er wat dat betreft klaar voor moeten zijn.
Keukenblokje
Eind vorig jaar/begin dit jaar ben ik begonnen met het keukenblokje uit de multiplex platen die ik gehaald had.
Daar heb ik een klein maar functioneel keukenblokje van gemaakt, die ik zowel achter de bijrijdersstoel als eventueel ergens anders in de ruimte (bij het verwijderen van de banken) zou kunnen plaatsen. Heb me voor het keukenblokje een beetje laten inspireren door de inrichtingen van bullifaktur.de.
Het keukenblokje bevat:
- Kraantje met wasbakje gemaakt van een gastronoombakje van de Makro
- Campingaz gaspitje in de lade
- Schoon/vuil water jerrycan met klein pompje
Bedplank beneden
Verder ben ik begonnen met een bedplank voor over de banken beneden. Het idee is hier een bed te kunnen maken wat wat breder kan zijn dan in het slaaphefdak. Wat ik graag wil is dat het geheel dan mooi weg kan klappen achter de achterste bank wanneer we het niet nodig hebben. Dat vereist nog even wat denkwerk.
Radio upgrade + achteruitrijcamera
Ondertussen kwam ook mijn RCD330 van
Aliexpress binnen, deze moest natuurlijk eerst getest worden.
Dit bleek een heel gedoe met de CANbus, zie ook
dit topic, maar met een workaround werkt deze nu prima. Kan nu dus mooi via AirPlay o.a. Spotify en navigatie van mijn telefoon gebruiken. En de achteruitrijcamera is ook niet vervelend
Hefdak
Gisteren heb ik de T5 naar Atrion in Steggerda gebracht voor inbouw van een Reimo slaaphefdak. Zij zullen ook de RDW keuring verzorgen, dus als het goed is kan ik hem ergens aankomende week weer ophalen als 'kampeerauto'. Kunnen we daarna met de 'grote' ombouwactiviteiten beginnen
Plannen
Dan de wilde plannen. Wat er nu al zoal op het lijstje staat:
- Isoleren: Alubutyl en Armaflex 19mm + 6mm is al binnen.
- Draaiplateau's monteren voorstoelen (Sportscraft plateau's
hier besteld)
Verder het een en ander qua electra besteld:
- Lensun 110w flexibel zonnepaneel
- Victron 110Ah AGM accu
- Victron 75/15 SmartSolar MPPT regelaar
- Victron BMV712 smart accumonitor
- Victron Cyrix-ct 230A scheidingsrelais
En daarbovenop zojuist ook nog een Planar 2D kit voor VW T5 inclusief VW inbouwdelen
besteld die ik zelf wil gaan in/onderbouwen.
Dus als dit allemaal binnen is en de bus volgende week weer terug hoeft ik me niet te vervelen. De handen kriebelen al in ieder geval