Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5GP California aansluiten Rcd310

vragen over de T5
Plaats reactie
DehlerCamper
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2009, 23:15

T5GP California aansluiten Rcd310

Bericht door DehlerCamper »

Hallo,

Help! Radio geen radio ontvangst na installatie RCD310 DAB+

Heb een originele Calafornia waar een Clarion dubbeldin in zat. Via Ebay een RCD310 (7H0035186C) aangeschaft.
Connector met hevel erin, code ingesteld en werkt als een tierelier, incl de Canbus sensoren. CD geeft puik geluid!

Helaas radio niet: ruis, met heeeel ver soms een zwakke radio. Cali is voorzien van 1 enkelvoudige FAKRA Antenne aansluiting.
Deze op de enkelvoudige antenneaansluiting geplugged.
Beneden in hoek achterzijde zit nig een dubbele antenneaansluiting. Echter, deze dubbele plug ligt niet in m’n dashboard...

Gegevens radio:
RCD 310
Version VWZ1Z2M2054099
7H0035186C HW031 SW0075

Wie kan mij verder helpen?

Alvast dank! :toppie
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: T5GP California aansluiten Rcd310

Bericht door ArieV »

De dubbele antenne is voor het fm signaal en de enkele (gok ik) aansluiting is voor de dab+ antenne.
Je zal een verloop moeten hebben van 1 fakra naar een dubbele voorop de radio
DehlerCamper
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2009, 23:15

Re: T5GP California aansluiten Rcd310

Bericht door DehlerCamper »

Dank voor je reactie Arie,

Zover ik heb kunnen uitvogelen is de Multivan (en dus California) voorzien van een DAB antenne in de rechter buitenspiegel. Verder geen antenne buiten, noch in het raam ontdekt.
Goed kans dat dat deze is, en ook ingeplugged is. Echter òòk DAB ontvangst is nihil. (FM heel heel ver weg een stationnetje: tuner werkt dus)

Wat heeft een California 2013 nu standaard in het dashboard liggen? En hoe dus aan te sluiten op de RCD310

(De oude/vorige Clarion was op deze enkele Fakra plug aangesloten en had prima ontvangst.)
RadioAir
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 apr 2019, 16:16

Re: T5GP California aansluiten Rcd310

Bericht door RadioAir »

De antenne zit er wel, maar is niet aangesloten. Ben zelf de plug nog nooit tegengekomen in mijn Transporter uit 2011. Ik heb wel de dubbele plug, maar weer geen DAB+.

In jouw geval zou je een convertertje aan kunnen sluiten van dubbele naar enkele aansluiting. De DAB+ aansluiting kan je voorzien van een raamplak antenne, dit heb ik ook gedaan voor een RNS315 en geeft een meer dan acceptabele ontvangst op DAB.
Plaats reactie