Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Zit er een LMM in een 1.9TD
Zit er een LMM in een 1.9TD
Ik heb een T4 1.9TD van 1997 met 280000 km op de teller en weinig vermogen.
Ik lees veel over LMM, dus daarom mijn vraag: Zit er een LMM in een 1.9TD en waar zit die dan?
Ik lees veel over LMM, dus daarom mijn vraag: Zit er een LMM in een 1.9TD en waar zit die dan?
Re: lmm
dat lijkt me logisch 68 pk 140 nm koppel voor de abl motor (1.9TD)daimen schreef:oke een lmm zit er niet op maar waarom is hij zo traag als een schildpad![]()
en een TDI 102 pk 250 nm koppel (acv) motor (2.5 liter 5 cylinder)
dat is nogal een verschil in vermogen.
68 pk voor een bus met een leeg gewicht van rond de 1600 kilo
en 1.94 meter hoog (luchtverplaatsing)
(het rijdt gewoon als een volle vrachtwagen,maar je komt er evengoed!!)
dat kun je niet met een personenauto vergelijken!!!!
een standaard golfjeTDI heeft tegenwoordig al bijna altijd 102 pk en 250 nm koppel of met de zwaardere motoren : de 2.0 tdi met 140 of 170 pk
en kijk wat die moet verplaatsen tov jou T4.
- Pascal-141
Re: lmm
tja... dat heb nogal eens met 68pk en minimaal 1600kg gewicht ...daimen schreef:oke een lmm zit er niet op maar waarom is hij zo traag als een schildpad![]()
Heb je de katalysator al eens leeggehaald? Het scheelt echt voelbaar hoor , bij zo'n 1.9TD . Door de kat. leeg te halen win je makkelijk 7 tot 10 pk . (en zeker als de kat. als zo volgekoekt zit)
Ik heb zelf bij mijn 1.9TD vorige week ook de kat. leeggemaakt , die was echt volgekoekt zeg! Nu trekt de auto véél vlotter , en hij trekt ook "eerder" (vanaf een lager toerental dan voordien)
Alle filters op tijd vervangen (zeker nu zo net voor de winter) kan soms ook al verschil maken .
Je kan ook de brandstofpomp laten "opschroeven" en de turbodruk laten verhogen. Dat kun je zelf eventueel ook , maar het is toch even veiliger als je het laat doen door een tuner met een vermogentestbank zodat je kunt zien of het allemaal goed gaat.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
zo traag is een 1.9 td niet hoor ,ben met dikke tegen wint (op afsluitdijk) een blauw i voor bij gekanlt en die had ook nog een powerbox er op
en dat zwarte gevaar van berrie bleef ook een keer achter
die goeie ouwe tijd.
de een is gaan chip tuning de ander heeft er een dikke 150 pk in gepropt
:klappen

en dat zwarte gevaar van berrie bleef ook een keer achter

de een is gaan chip tuning de ander heeft er een dikke 150 pk in gepropt