Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alternatief voor waterkraan California

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4880
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Alternatief voor waterkraan California

Bericht door Hanz »

Af en toe blader ik door foto's van aangeboden campers omdat je daarop soms interessante aanpassingen of toevoegingen van het originele interieur ziet. Zo ontdekte ik vandaag een alternatief voor de standaard waterkraan in de eerste generaties California.
Ik denk dat de foto's voor zich spreken. Voor degenen die een oplossing zoeken voor een kapotte kraan en geen zin hebben om 150 euro uit te geven aan een nieuwe en voor degenen die geen zin hebben om elke keer de kraan uit zijn houder te halen als de keukenklep dicht gaat. Het type kraan dat hier gebruikt is kost rond de dertig euro en de montage vereist weinig werk. Doe er je voordeel mee.
Als je denkt: waarom zit die kraan niet gewoon in de hoek van de emaille plaat, daar heeft de klep net te weinig hoogte voor maar aan de zijkant waar de kraan iets lager gemonteerd wordt past het wel. Zo uit mijn hoofd zit tussen de klep en de rand van de gootsteenbak 38 mm ruimte en hebben de kleinste kranen een inbouwhoogte van 40 mm.

Aanvulling: de kraan op de foto is een Reich kraan Style 2000 die al voor 20 euro te koop is.
Kraan aan zijkant-1.jpg
Kraan aan zijkant-2.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie