Zijn er hier mensen die rijden met een T6 TSI ?
Door al het gezeur hier in de stad overweeg ik van diesel
naar benzine over te stappen.
Ben wel nieuwsgierig naar hun ervaring.
Groet Bob.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
TSI 150 of 204 pk
Re: TSI 150 of 204 pk
Wij hebben een T5 California Beach TSI met 204 pk uit 2014, dat is hetzelfde blok als in de T6 (CJKA).
Voor ons was de dieseloorlog ook mede reden om voor een benzine te gaan. Omdat de T5 ook onze gezinsauto is wilden we geen gedoe met milieuzones hebben.
De TSI bevalt ons uitstekend. Het eerste wat opvalt is het gebrek aan geluid na het starten. Ook op kruissnelheid is hij redelijk stil, zover een T5 dat is natuurlijk. Met 350Nm beschikbaar vanaf een laag toerental rijdt het wel een beetje als een diesel. Met het verschil dat als je verder doortrekt in toeren hij blijft gaan :-)
Het enige minpunt is het verbruik. Bij rustig 130 km/h op lange stukken een heel aanvaardbare 1 liter op 9 km. Bij 150 km/h in heuvelachtig Zuid-Duitsland is 1 op 6 makkelijk te halen...
Voor ons was de dieseloorlog ook mede reden om voor een benzine te gaan. Omdat de T5 ook onze gezinsauto is wilden we geen gedoe met milieuzones hebben.
De TSI bevalt ons uitstekend. Het eerste wat opvalt is het gebrek aan geluid na het starten. Ook op kruissnelheid is hij redelijk stil, zover een T5 dat is natuurlijk. Met 350Nm beschikbaar vanaf een laag toerental rijdt het wel een beetje als een diesel. Met het verschil dat als je verder doortrekt in toeren hij blijft gaan :-)
Het enige minpunt is het verbruik. Bij rustig 130 km/h op lange stukken een heel aanvaardbare 1 liter op 9 km. Bij 150 km/h in heuvelachtig Zuid-Duitsland is 1 op 6 makkelijk te halen...
Re: TSI 150 of 204 pk
Beste Boti,
Je zult in dit geval sowieso moeten zoeken naar een occasion. De Transporter 6 is inmiddels niet meer bestelbaar en de 6.1 krijgt (zoals het er nu naar uitziet) geen opvolger met benzinemotor.
gr. cascavel
Je zult in dit geval sowieso moeten zoeken naar een occasion. De Transporter 6 is inmiddels niet meer bestelbaar en de 6.1 krijgt (zoals het er nu naar uitziet) geen opvolger met benzinemotor.
gr. cascavel
Re: TSI 150 of 204 pk
Ik rij gemiddeld zo rond de honderd/honderdtien hoef dus niet zo vaak in te halenMarkV schreef: 29 jul 2019, 10:17 Wij hebben een T5 California Beach TSI met 204 pk uit 2014, dat is hetzelfde blok als in de T6 (CJKA).
Voor ons was de dieseloorlog ook mede reden om voor een benzine te gaan. Omdat de T5 ook onze gezinsauto is wilden we geen gedoe met milieuzones hebben.
De TSI bevalt ons uitstekend. Het eerste wat opvalt is het gebrek aan geluid na het starten. Ook op kruissnelheid is hij redelijk stil, zover een T5 dat is natuurlijk. Met 350Nm beschikbaar vanaf een laag toerental rijdt het wel een beetje als een diesel. Met het verschil dat als je verder doortrekt in toeren hij blijft gaan :-)
Het enige minpunt is het verbruik. Bij rustig 130 km/h op lange stukken een heel aanvaardbare 1 liter op 9 km. Bij 150 km/h in heuvelachtig Zuid-Duitsland is 1 op 6 makkelijk te halen...

Accelereren vind ik wel leuk maar continu een hoge snelheid rijden doe ik niet.
Ben aan het kijken in Duitsland voor een jonge occasion met weinig kilometers willen graag een 4 motion dsg.
Bedankt voor jullie reacties.
Re: TSI 150 of 204 pk
Bij een 4motion zal het verbruik nog wat hoger uitvallen, wij hebben een voorwielaandrijver.
Succes met je zoektocht!
Succes met je zoektocht!
Re: TSI 150 of 204 pk
Toch maar weer voor een diesel gekozen
