Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
van T5 naar T5.1
van T5 naar T5.1
Weet iemand of het op een of andere manier 'te doen' is om een T5 2.5 diesel van een nieuw 2.0 blok met DSG uit een T5.1 te voorzien?
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
Re: van T5 naar T5.1
Zoiets dacht ik al...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
Re: van T5 naar T5.1
Het is zeker mogelijk, maar wel kostbaar.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: van T5 naar T5.1
Stel dat die 2.5 een euro3 motor is en die 2.0 een euro 5. Krijg je dan na de ombouw en keuring euro 5 op het kenteken?
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: van T5 naar T5.1
Een 2.5 TDI in de T5 is een euro 4 motor, dat als eerste.freek schreef: 31 aug 2019, 00:08 Stel dat die 2.5 een euro3 motor is en die 2.0 een euro 5. Krijg je dan na de ombouw en keuring euro 5 op het kenteken?
Maar de uitstootklasse hangt, in Nederland, aan het kentekenbewijs, en dus wordt niet anders.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: van T5 naar T5.1
Laat ik nou een AXE motor hebben en die is toch echt Euro 3 

T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: van T5 naar T5.1
In Duitsland wordt zo'n ombouw wel ingevoerd, dus zou je zo'n auto in DL in moeten voeren én weer terug, dan moeten ze het kenteken overnemen. Hier zou je via de rdw eens kunnen kijken wat er mogelijk is. Een vermogens verhoging krijg je immers wél op kenteken.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: van T5 naar T5.1
Ik heb ook nog even gezocht. Volgens mij is veel mogelijk. Als je bv van diesel naar benzine ombouwt krijg je een nieuw VIN nummer van de RDW. Waar ik niets over vind is hoe de RDW met de euro normen omgaat. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de RDW zo maar een euro norm overneemt van bv een euro 5 2.0 tdi motor uit bv 2015. Alles hangt immers af van het samenspel tussen motor, electronica en filters. En de sjoemel test helemaal naspelen is ook wat veel van het goede. Dus rara. In duitsland ombouwen en weer invoeren is inderdaad misschien wel de manier. Bij onze buren kan je zelfs naar euro 6 laten ombouwen voor 1500 tot 2000 euro
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986