Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vraag omtrent import
vraag omtrent import
na lange tijd het forum gevolgd te hebben, heb ik nu zelf eens een vraag.
Weet een van jullie, welke kosten er over blijven als je voor de zaak een auto uit duitsland haalt. Immers bpm en btw krijg je altijd terug geld dit ook bij de import ervan of moet je dan toch de rest bpm betalen ?
wie kan mij daarbij helpen
Weet een van jullie, welke kosten er over blijven als je voor de zaak een auto uit duitsland haalt. Immers bpm en btw krijg je altijd terug geld dit ook bij de import ervan of moet je dan toch de rest bpm betalen ?
wie kan mij daarbij helpen
Je moet in het buitenland een taxatierapport laten maken (zo laag mogelijk natuurlijk) en aan de hand daarvan word de catalogusprijs bepaald.
Anders gebruiken ze inderdaad het boekje

Anders gebruiken ze inderdaad het boekje

..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
- henkiepenkie
- Contacteer:
mx t5,
wil je een nieuwe of een 2e hands t5 importeren?
over een 2e hands kan ik je wel het een en ander vertellen, heb ik namelijk gedaan.
en dat is erg lucratief!
zorg wel dat je (indien 2e hands) een t5 van net voor juni 2005 koopt.
die kun je nog gewoon zonder bpm voorschieten invoeren. Na juni 2005 is de nieuwe "grijskenteken" wet ingevoerd, met als gevolg dat je de BPM moet voorschieten. opzich niet zo,n probleem maar,,,,,,,,,de bijtelling,, wordt over busjes van VOOR juni (of juli?) 2005 berekend over het gewone netto bedrag, en bij busjes van NA juni/juli 2005 wordt de bijtelling ook berekend over het BPM bedrag. en dat scheelt!
het kopen en invoeren stelt niks voor, wil je er meer over weten,, mail me maar.
smb@wxs.nl
henkiepenkie
wil je een nieuwe of een 2e hands t5 importeren?
over een 2e hands kan ik je wel het een en ander vertellen, heb ik namelijk gedaan.
en dat is erg lucratief!
zorg wel dat je (indien 2e hands) een t5 van net voor juni 2005 koopt.
die kun je nog gewoon zonder bpm voorschieten invoeren. Na juni 2005 is de nieuwe "grijskenteken" wet ingevoerd, met als gevolg dat je de BPM moet voorschieten. opzich niet zo,n probleem maar,,,,,,,,,de bijtelling,, wordt over busjes van VOOR juni (of juli?) 2005 berekend over het gewone netto bedrag, en bij busjes van NA juni/juli 2005 wordt de bijtelling ook berekend over het BPM bedrag. en dat scheelt!
het kopen en invoeren stelt niks voor, wil je er meer over weten,, mail me maar.
smb@wxs.nl
henkiepenkie