Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 2,5L BENZINE
T4 2,5L BENZINE
Ik heb een 2,5L syncro benzine uit 93 hij heeft altijd goed gereden en in 1x begon ie te stotteren en zwarte rook. Nu is bijna alles al vervangen tot bijna alle sensoren aan toe en nu start hij zelfs niet meer. Wie heeft hier ervaring mee en of tips. Wat het zou kunnen zijn nog
Alvast bedankt
Mark
Alvast bedankt
Mark
Re: T4 2,5L BENZINE
Hallo Marksman,
Het lijkt erop dat je een lang verhaal beknopt hebt geschreven. En als er veel gedaan is aan de motor, dan kan het nog wel eens een onoverzichtelijke situatie zijn geworden. Ik ga graag de uitdaging aan, maar ik heb wel wat informatie nodig:
-wanneer is het oorspronkelijke probleem ontstaan?
-Is er iets door iemand gediagnosticeerd?
-Was de bus nog wel rijdbaar?
-Wat is er allemaal precies (en in welke volgorde, door wie) vervangen?
Eventueel kan ik je diagnosehulp aanbieden via de PM.
Het lijkt erop dat je een lang verhaal beknopt hebt geschreven. En als er veel gedaan is aan de motor, dan kan het nog wel eens een onoverzichtelijke situatie zijn geworden. Ik ga graag de uitdaging aan, maar ik heb wel wat informatie nodig:
-wanneer is het oorspronkelijke probleem ontstaan?
-Is er iets door iemand gediagnosticeerd?
-Was de bus nog wel rijdbaar?
-Wat is er allemaal precies (en in welke volgorde, door wie) vervangen?
Eventueel kan ik je diagnosehulp aanbieden via de PM.
Re: T4 2,5L BENZINE

Re: T4 2,5L BENZINE
RRider, ik heb je een pb gestuurd
Groeten
Mark
Groeten
Mark
Re: T4 2,5L BENZINE
Hallo Mark,
Vanaf het beeldscherm kunnen het twee dingen zijn, olie of een overschot aan benzine.
Laten we er nu even vanuit gaan dat het gaat om een overschot benzine.
Het gaat hier om een singlepoint injectie, dus een enkele injector. Ik zou zo beginnen:
-Kijk of er benzine uitkomt (indien mogelijk) op het moment dat je de auto op contact zet. Het zou namelijk kunnen zijn dat de injector continu wordt aangestuurd. Indien je dit niet kunt bekijken, zou je dit met een multimeter kunnen controleren.
-Indien dit niet het geval is, zou je kunnen kijken of de motor goed loopt op remmenreiniger (nadat je de 5 cilinders hebt doorgelucht).
-Je zou kunnen kijken of de motor start met het vacuumslangetje losgekoppeld.
-Je zou kunnen kijken of de motor start met de stekker van de gaskleppositiesensor losgekoppeld.
Ik heb verder nog meer trucjes, maar die pas ik graag zelf toe (niet dat het geheim is, maar het werkt soms gewoon beter als ik de bus voor me heb).
Vanaf het beeldscherm kunnen het twee dingen zijn, olie of een overschot aan benzine.
Laten we er nu even vanuit gaan dat het gaat om een overschot benzine.
Het gaat hier om een singlepoint injectie, dus een enkele injector. Ik zou zo beginnen:
-Kijk of er benzine uitkomt (indien mogelijk) op het moment dat je de auto op contact zet. Het zou namelijk kunnen zijn dat de injector continu wordt aangestuurd. Indien je dit niet kunt bekijken, zou je dit met een multimeter kunnen controleren.
-Indien dit niet het geval is, zou je kunnen kijken of de motor goed loopt op remmenreiniger (nadat je de 5 cilinders hebt doorgelucht).
-Je zou kunnen kijken of de motor start met het vacuumslangetje losgekoppeld.
-Je zou kunnen kijken of de motor start met de stekker van de gaskleppositiesensor losgekoppeld.
Ik heb verder nog meer trucjes, maar die pas ik graag zelf toe (niet dat het geheim is, maar het werkt soms gewoon beter als ik de bus voor me heb).
Re: T4 2,5L BENZINE
RRider, net geprobeert te starten doet niks alleen de verstuiver moet ik nog nakijken maar dan moet ik heel de boben kant gaan afbouwen maar als ik hem probeer te starten ruik je de benzine via de uitlaat. Ik denk dat het wel een projectje gaat worden 

- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: T4 2,5L BENZINE
Injector vast in de openstand ?
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Re: T4 2,5L BENZINE
Zodra je bij de stekker komt, kun je in elk geval meten of de injector continu wordt aangestuurd.
Re: T4 2,5L BENZINE
Veel voorkomend probleem bij VW van deze bouwjaren zijn de bobine met bougiekabels, en de koudestart omloop.
Koudestart omloop kun je reinigen en eventueel weer gebruiken maar bobine en kabels kun je alleen vervangen.
Veel zwarte rook duid wel op teveel benzine
Koudestart omloop kun je reinigen en eventueel weer gebruiken maar bobine en kabels kun je alleen vervangen.
Veel zwarte rook duid wel op teveel benzine
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
- Locatie: Huizen N-H
Re: T4 2,5L BENZINE
Beste,
Heb ik ook gehad met mijn 93’er. Mapsensor in de rekeneenheid vervangen!
Zit in de rekeneenheid, kan je zelf vervangen.
Veel voorkomend probleem bij de 2,5 benzine. Bij mijn huidige ook reeds vervangen.
Gr Bas
Heb ik ook gehad met mijn 93’er. Mapsensor in de rekeneenheid vervangen!
Zit in de rekeneenheid, kan je zelf vervangen.
Veel voorkomend probleem bij de 2,5 benzine. Bij mijn huidige ook reeds vervangen.
Gr Bas
Bezit:
T6 2.0TSI 150kW 4 motion DSG
Bezat:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5i Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Vw T4 2.5i 81kW Kombi
T6 2.0TSI 150kW 4 motion DSG
Bezat:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5i Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Vw T4 2.5i 81kW Kombi