Wat een ellende... Ons arme campertje
Een vraagprijs is natuurlijk geen verkoopprijs he.Drekes schreef: 13 dec 2019, 18:16 Ligt eraan wat je ervoor betaald hebt en wat ie “eigenlijk” waard is uiteraard, de 9000 klinkt leuk maar ze staan te koop voor 12000 en technisch is deze piekfijn in orde.
Ik vind die 9000eur eigenlijk niet zo veel , voor een T4 Westfalia .Multivan Generation schreef: 13 dec 2019, 18:35
Eigenlijk vind ik die 9000 euro al hoog aan de prijs voor een 27 jaar oude bus met een oude diesel aan boord.
Groeten Peter
De taxatie kosten zijn max 75 euro,die 10 % regeling is er niet meer...zou wel lekker zijn voor de garage..hoe hoger de schade hoe hoger de taxatiekosten...die tijd is voorbij...proberen ze het toch? Dan even je verzekering bellen...RRider schreef: 13 dec 2019, 18:42 Beste Drekes,
Het feit dat de schade getaxeerd is op 6800 euro betekent niet dat het alleen voor 6800 euro gerepareerd kan worden.
Ik denk dat er meerdere Weetjewellers zijn die het met mij eens zijn dat het voor 3000 euro ook zou moeten kunnen.
Even de feiten op een rij, laat me weten als iets niet klopt:
-je hebt de camper naar een schadeherstelbedrijf gebracht, en het verhaal uitgelegd
-De schade is door de schadehersteller, samen met een verzekeringsinspecteur, getaxeerd op 6800 euro.
-Jij verwacht 4000 euro te krijgen, waarmee je (een deel van) het schadeherstel kunt bekostigen
-Het schadeherstel kost dus 6800 euro wanneer je de wagen bij dat bedrijf laat repareren
Je kunt ook als volgt handelen:
-vraag de schadehersteller of je die 4000 euro op je rekening gestort kunt krijgen. Vaak betaal je dan 10% voor de medewerking van het schadebedrijf. Dan krijg je dus 3600 euro op je rekening.
-Je kunt op zoek gaan naar een schadehersteller die voor een lagere prijs jouw camper wilt repareren. Mijns inziens zou je met 3000 euro al een heel eind komen. Hoe denken andere Weetjewellers hierover?