Dat ziet er een stuk beter uit. Je ziet inderdaad nog een kleine plooi zitten omdat het dak achteraan niet hoog genoeg komt. Jammer dat dit niet gelukt is. Misschien toch maar de tip van Peter opvolgen en een paar carrosserieringen tussen scharnier en dakschaal plaatsen.
Hanz schreef: 25 nov 2019, 21:46
Dat ziet er een stuk beter uit. Je ziet inderdaad nog een kleine plooi zitten omdat het dak achteraan niet hoog genoeg komt. Jammer dat dit niet gelukt is. Misschien toch maar de tip van Peter opvolgen en een paar carrosserieringen tussen scharnier en dakschaal plaatsen.
Die optie hebben we zeker bekeken.
Heel goed zelfs en toen kwamen we er achter dat er al een stuk of 4 dikke ringen tussen zitten...
Hij is al eerder verzakt geweest dus!
Meer lijkt ons alleen maar onstabiel te worden.
We doen er nu niks meer aan, denk dat er op zijn tijd nieuwe scharnieren nodig zijn.
Hanz schreef: 25 nov 2019, 21:46
Die optie hebben we zeker bekeken.
Heel goed zelfs en toen kwamen we er achter dat er al een stuk of 4 dikke ringen tussen zitten...
Hij is al eerder verzakt geweest dus!
Meer lijkt ons alleen maar onstabiel te worden.
We doen er nu niks meer aan, denk dat er op zijn tijd nieuwe scharnieren nodig zijn.
Dat zou goed kunnen. Westfalia heeft later andere scharnieren toegepast. In de handleiding voor het plaatsen van Sherpas dakdragers staat zelfs heel nadrukkelijk vermeld dat deze alleen gebruikt mogen worden met het nieuwe type scharnier.
Ik ga ze ook nog vervangen dit winterseizoen, heb er wel wat bang van, maar is niet echt nodig hoor ik zo.
@Jasper&Anita, als ik die ebay link klik komt er een lichte kleur tevoorschijn, jullie hebben een donkere.
Ergens nog een keuzemogelijkheid dat ik niet gezien heb?
mdw schreef: 26 nov 2019, 14:23
Ik ga ze ook nog vervangen dit winterseizoen, heb er wel wat bang van, maar is niet echt nodig hoor ik zo.
Als je het vóóraf aangeeft, dan kun je eventueel langskomen hoor.
Kan hier verwarmd binnen in de garage.
Is een mooi winterklusje, in plaats van op het laatste moment 2 weken voor de zomervakantie
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
mdw schreef: 26 nov 2019, 14:23
@Jasper&Anita, als ik die ebay link klik komt er een lichte kleur tevoorschijn, jullie hebben een donkere.
Ergens nog een keuzemogelijkheid dat ik niet gezien heb?
Nee, niet dat ik weet. Maar ze reageren heel snel via de mail, dus misschien gewoon vragen.
Let op dat je het juiste type koopt, afhankelijk van het modeljaar van je camper!
Voor de california hefdak rijders een vraag:
Kun je de omloopmaat van je tentstof op maat van de onderste pees eens meten en het bouwjaar van je auto vermelden?
Het lijkt er op dat er 3 verschillende maten tentstof bestaan.
Soms kopen mensen een verkeerde tent en soms weten verkopers zelf niet eens dat er verschillen tussen de tentstof-maten bestaan !
Alvast dank,
Groeten Peter
PS Ik zal straks de foto's weer eens anders linken, zodat ze weer zichtbaar worden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hoi Peter
je vindt de maten terug op Stoff am Stuck - alleen, toen ik onze kap ging nameten, bleek daar weer een afwijking op te zitten. Uiteindelijk maakte het allemaal niet zoveel uit, ik denk dat ze vrij goed onderling inwisselbaar zijn (ik nam het type voor na '96 op een bus van '92).
greetz