Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Multivan ombouw naar California
Re: Multivan ombouw naar California
Ben benieuwd of hij daardoor ook zuiniger gaat rijden op de snelweg. Maar de geluidsreductie is natuurlijk op zich al heel prettig.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Multivan ombouw naar California
Alleen raar dat met de oude bak de kilometerstand hoger is 
T4 lw rsl edition Bj 2003
Passat 35i 2.0 gt Bj 1993
Scirocco z400 Bj 1988
Passat 35i 2.0 gt Bj 1993
Scirocco z400 Bj 1988
Re: Multivan ombouw naar California
Nieuwe bak heeft in z'n 5 dezelfde overbrenging als de oude. Allebei de foto's zijn dus van de nieuwe bak maar kunnen wel gebruikt worden in de vergelijking.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Multivan ombouw naar California
Natuurlijk gaat hij zuiniger zijn, want draait bij gelijke snelheid ongeveer 600 rpm minder.Hanz schreef: 12 jan 2020, 11:15 Ben benieuwd of hij daardoor ook zuiniger gaat rijden op de snelweg. Maar de geluidsreductie is natuurlijk op zich al heel prettig.
Ga je dat doorrekenen, dan schat ik ongeveer 0,3-0,6 L/100 km zuiniger.
Ombouw toen bij ons van EWB bak (02B) naar AFK bak (02G) gaf vergelijkbaar resultaat (zuiniger)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Multivan ombouw naar California
Het is op dezelfde rit met de nieuwe 6 bak. 1 tm 5 zijn gelijk gebleven in verhoudingen van de bak. Ik heb dus de snelweg gepakt en heb diverse foto’s gemaakt in 5e en 6e versnelling. Dit waren de duidelijkste foto’s.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Hij zal zeker zuiniger gaan rijden, hoeveel precies zal de tijd moeten uitwijzen op de lange ritten. Ik zal het dan nog eens melden.Hanz schreef: 12 jan 2020, 11:15 Ben benieuwd of hij daardoor ook zuiniger gaat rijden op de snelweg. Maar de geluidsreductie is natuurlijk op zich al heel prettig.
Eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet wat het verbruik is/was omdat ik het nooit heb bijgehouden.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Aangezien de stuurbekrachtiging af en toe nog heel kort wegvalt besloten om mijn oude terug te monteren. Heb die eens goed bekeken, de keerringen zijn gelukkig helemaal droog. De rubbers zijn wel verrot dus die ga ik vervangen, zijn reeds besteld.
Binnenkort nog eens een zaterdag sleutelen, waarschijnlijk aankomende al. Kan meteen de bearlock weer gemonteerd worden, afstelling schakelmechaniek is in orde. Heb er ook een gekeurde klasse 3 alarm opzitten maar zo zonder bearlock zit het niet lekker.
De oude heb ik vanavond eruit gedrukt.
Binnenkort nog eens een zaterdag sleutelen, waarschijnlijk aankomende al. Kan meteen de bearlock weer gemonteerd worden, afstelling schakelmechaniek is in orde. Heb er ook een gekeurde klasse 3 alarm opzitten maar zo zonder bearlock zit het niet lekker.
De oude heb ik vanavond eruit gedrukt.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Multivan ombouw naar California
Ah je kon niet stilzitten, het moest gebeuren.


Ik vond het al verdomde stil op de app



...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Multivan ombouw naar California
Inderdaad vind ik het bouwen gewoon super leuk!
Bearlock zit er weer op. Standkachel begon te roken dus uitgebouwd en via de perfecte service van Peter is deze bij mij thuis persoonlijk opgehaald en naar Oskar gebracht. Hoop deze volgende week weer in te kunnen bouwen als de delen tijdig bij Oskar binnen komen.
Dit weekend ga ik het stuurhuis nog vervangen. Nieuwe rubbers zitten er ook weer in dus ligt klaar.
Ondertussen ook bezig met zonnepanelen....
Bearlock zit er weer op. Standkachel begon te roken dus uitgebouwd en via de perfecte service van Peter is deze bij mij thuis persoonlijk opgehaald en naar Oskar gebracht. Hoop deze volgende week weer in te kunnen bouwen als de delen tijdig bij Oskar binnen komen.
Dit weekend ga ik het stuurhuis nog vervangen. Nieuwe rubbers zitten er ook weer in dus ligt klaar.
Ondertussen ook bezig met zonnepanelen....
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Bezig baasje ben je toch. Mooi werk 

Re: Multivan ombouw naar California
Peter en Erdem zijn een beetje aan elkaar gewaagd:
En dan nog Oscar erbij,
Alledrie heeeel inventief EN hulpvaardig!
Mvg,
Charles
En dan nog Oscar erbij,
Alledrie heeeel inventief EN hulpvaardig!


Mvg,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Re: Multivan ombouw naar California
Toerental hetzelfde als m'n T5gp, 140pk, DSG,Erdem50 schreef: 11 jan 2020, 21:08 Nieuwe pookknop met juist embleem en hoes gemonteerd. Ook eindelijk de snelweg op geweest. Wat een verschil in geluid zeg!

Groetjes Peter
Re: Multivan ombouw naar California
Deze heb ik recent gemaakt.
Foto van mijn Passat met affabriek Bixenon en een foto van de Bixenon welke ik achteraf heb ingebouwd.
Ik geef geen mening over het lichtbeeld, dit laat ik aan jullie over
Foto van mijn Passat met affabriek Bixenon en een foto van de Bixenon welke ik achteraf heb ingebouwd.
Ik geef geen mening over het lichtbeeld, dit laat ik aan jullie over

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Multivan ombouw naar California
Kijk, dat is nou eens strak en geen strooilicht.
Om juf Ank te citeren: het kan dus toch!!
Is natuurlijk ook geen after-market plug and play halogeen vervanging setje in Led he, met een zogenaamd perfect lichtbeeld.
Ik vermoed dat hierbij de componenten zorgvuldig bij elkaar gekozen zijn.
Heerlijk om te zien dit. Kan ik van genieten, van deze kwaliteit
Om juf Ank te citeren: het kan dus toch!!

Is natuurlijk ook geen after-market plug and play halogeen vervanging setje in Led he, met een zogenaamd perfect lichtbeeld.
Ik vermoed dat hierbij de componenten zorgvuldig bij elkaar gekozen zijn.
Heerlijk om te zien dit. Kan ik van genieten, van deze kwaliteit

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Multivan ombouw naar California
Sinds de Corona werkte mijn vrouw thuis tot voor kort dus weinig gereden met de bus. Ons plan van 4 weken vakantie naar Turkije is helaas ook niet doorgegaan.
Afgelopen weekend wel eindelijk de 430.000km gehaald.
Er staan weer klussen op de lijst.
Ik had last van olielekkage, dit bleek uiteindelijk een slang van de externe oliekoeler te zijn. Ik heb nu tijdelijk de externe koeler helemaal verwijderd.
Toen is mij ook opgevallen dat mijn turbo een beetje olie begon te zweten en tevens wat uitlaatgassen aan het lekken was. Hier moest ik dus wat aan gaan doen.
Ik heb bij H-Turbo in Duitsland een stage 1 turbo besteld. Dit is een originele turbo van een AHY/AXG welke aangepast is.
Ding kan tot (veilig) 225pk en 1.6bar laaddruk handelen tot 4000tr/m.
Ik ga de 0.216 originele verstuivers vervangen voor 1 slag groter namelijk 0.232.
Dan de boel op de bank afstellen. Ik heb nu met de originele turbo bij 1.2 bar zeg 180pk. Vooraf schat ik in dat ik met 1.3 tot Max 1.35bar en de grotere verstuivers genoeg heb om richting de 200pk te gaan.
Ik rijd nu redelijk rookvrij rond. Met de grotere verstuivers en turbo hoeft de afstelling niet maximaal te zijn om het beoogde vermogen te halen. Deze delen hebben dan nog steeds ‘reserve’ en dat ik ook het hele punt. Met het originele spul gaat t ook wel lukken maar met een hoop rook waar ik niet op zit te wachten.
Ik zal snel foto’s plaatsen
Afgelopen weekend wel eindelijk de 430.000km gehaald.
Er staan weer klussen op de lijst.
Ik had last van olielekkage, dit bleek uiteindelijk een slang van de externe oliekoeler te zijn. Ik heb nu tijdelijk de externe koeler helemaal verwijderd.
Toen is mij ook opgevallen dat mijn turbo een beetje olie begon te zweten en tevens wat uitlaatgassen aan het lekken was. Hier moest ik dus wat aan gaan doen.
Ik heb bij H-Turbo in Duitsland een stage 1 turbo besteld. Dit is een originele turbo van een AHY/AXG welke aangepast is.
Ding kan tot (veilig) 225pk en 1.6bar laaddruk handelen tot 4000tr/m.
Ik ga de 0.216 originele verstuivers vervangen voor 1 slag groter namelijk 0.232.
Dan de boel op de bank afstellen. Ik heb nu met de originele turbo bij 1.2 bar zeg 180pk. Vooraf schat ik in dat ik met 1.3 tot Max 1.35bar en de grotere verstuivers genoeg heb om richting de 200pk te gaan.
Ik rijd nu redelijk rookvrij rond. Met de grotere verstuivers en turbo hoeft de afstelling niet maximaal te zijn om het beoogde vermogen te halen. Deze delen hebben dan nog steeds ‘reserve’ en dat ik ook het hele punt. Met het originele spul gaat t ook wel lukken maar met een hoop rook waar ik niet op zit te wachten.
Ik zal snel foto’s plaatsen
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1