Na lang zoeken heb ik een aardig kale, maar zeer leuke verlengde 2.5TDI ACV Syncro met 280.000km voor een symbolisch bedrag op de kop weten te tikken :D.
Golfsurfen en skiën zijn mijn 2 grote passies, dus plan is om er een camper van te maken met off-road look.
Technische aspecten en off-road aanpassingen wil ik graag hier besrpeken. Camper gerelateerde zaken wil ik dan in dit topic bespreken: viewtopic.php?f=23&t=63634
Algehele status van de bus was verrassend netjes. Het blok hield heel erg in, dit leek opgelost door het vervangen van de luchtmassameter. Gaf ook meldingen op overige sensoren, deze zijn gelijk mee vervangen.
De houten vloer was rechtstreeks in de bodem geparkerd. Dit heeft na verloop van tijd wat roest bij de gaatjes ontwikkeld, welke schoongemaakt dichtgelast zullen moeten worden. Maar op het eerste oog lijkt dit allemaal nog te overzien.
Plan is om hem eerst met de minimale eisen door de keuring heen te halen en daarna schorsen en op mijn gemak naar wens afwerken.
Het kan dus zijn dat de off-road/visuele aanpassingen even op zich laten wachten. Wel probeer ik in de tussentijd de onderdelen al bij elkaar te sprokkelen voor de 4x4 look.
Mijn wishlist (tips of aanbiedingen welkom):
Met * heb ik intussen gevonden en aangeschaft.
* Hefdak (grote twijfels over welke variant)
Kapiteinsstoelen + draaiplateau bestuurder
Zijscherm RV vervangen
Camperinterieur (ik denk dat ik zelf creatief ga zijn)
* Doka-pickup zijspiegels
* Schuiframen
All terrain banden
Licht verhogen
Reservewielhouder achterklep
* Grill zonder vw logo
* Heldere knipperlichten
* Smoke achterlichten
Stalen bumper
sidebars/steps
* Kunststof wielkast verbreders
Ledbars/verstralers