Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Brandstof verbruik => 1 op 15 ??
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
- roelosaurus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 14:05
- Locatie: Borne
- Contacteer:
ik ben al blij dat ik de 700 km haal met een volle tank, dat rechterpendaal ligt altijd plat ben ik bang......... op de snelweg is het net of je een draaikolk in de tank heb, dan rijd je in 15 minuten gewoon weer een streepje weg........................... ( ojha natuurlijk niet met klanten in de auto)


Harken is ok warken


- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
van het weekend weer 1000 km weggetikt met 93 liter, dat is 9,3 liter op de 100 of 1 op 10,75
Dit was vrijwel volledig autobahn met snelheden van overwegend 140 met uitschieters naar 160.....
ben ik niet echt ontevreden met het verbruik
(rij nu op 195/70R15 winterbandjes)
Dit was vrijwel volledig autobahn met snelheden van overwegend 140 met uitschieters naar 160.....
ben ik niet echt ontevreden met het verbruik
(rij nu op 195/70R15 winterbandjes)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
waaauw!
Herjan,
ik heb het ongeveer vast, bedankt
maar ik ben niet zo'n goede knutselaar aan motoren, wel in hout!
http://kolja.4t.com/
mvg
Armin
ik heb het ongeveer vast, bedankt
maar ik ben niet zo'n goede knutselaar aan motoren, wel in hout!
http://kolja.4t.com/
mvg
Armin
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
en minstens net zo belangrijk, de versnellingsbak en -olie ook!Henk Peter 856 schreef:Hoi, dat is een uitstekend verbruik. maar de motor is dan ook continue op bedrijfstemperatuur.
en vrij grote stukken constant 140 a 150 is ook voordeliger dan 100-130-70-90-100-70-90-120-130-100 enz op de nederlandse snelwegen......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Hoi Roger, dat je verbruik in Nederland zo tegenvalt met 140-160 in Duitsland komt dat je door de verkeersdrukte in Nederland niet constant 120-130 kunt rijden, het afremmen en optrekken kost dan naar verhouding teveel energie.
Dat is ook een van de redenen dat ik 95-100 op de snelweg in Nederland aanhoud.
Dat is ook een van de redenen dat ik 95-100 op de snelweg in Nederland aanhoud.
Re: Brandstof verbruik => 1 op 15 ??
Héj
Gek genoeg met een aanhangwagen achter me gat haal ik 1000 km met één tank?
met de aanhangwagen hou ik wel beter het tempo aan.
Verbruik je meer als je sneeeuwbanden gebruikt?
Nu dat de distributieriem (en de rest) vervangen is verbruik ik precies meer, of is dat een idee van mij?
groetjes
armin
Gek genoeg met een aanhangwagen achter me gat haal ik 1000 km met één tank?
met de aanhangwagen hou ik wel beter het tempo aan.
Verbruik je meer als je sneeeuwbanden gebruikt?
Nu dat de distributieriem (en de rest) vervangen is verbruik ik precies meer, of is dat een idee van mij?
groetjes
armin
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Re: Brandstof verbruik => 1 op 15 ??
Ik denk niet dat je met winterbanden meer verbruikt.
Maar de omstandigheden zijn anders.
Meerverbruik komt dan door het koudere weer, duurt langer voor de motor op bedrijfstemperatuuris.
Ik heb vaker de achterruitverwarming aan en ventilator etc. dus meer stroomverbruikers.
Uiteraard door besneewde wegen meer weerstand dus hoger verbruik.
Maar de omstandigheden zijn anders.
Meerverbruik komt dan door het koudere weer, duurt langer voor de motor op bedrijfstemperatuuris.
Ik heb vaker de achterruitverwarming aan en ventilator etc. dus meer stroomverbruikers.
Uiteraard door besneewde wegen meer weerstand dus hoger verbruik.
Re: Brandstof verbruik => 1 op 15 ??
Ik rij 1 op 4 op benzine en 1 op 4 / 5 op gas..
Ik zou tekenen voor 1 op 15
Ik zou tekenen voor 1 op 15

Rick
- Multivan Generation
- Berichten: 34357
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Brandstof verbruik => 1 op 15 ??
In de winter of in de nevel wordt er meer energie verbruikt om door de luchtlagen te dringen.
De luchtlagen in de zomer zijn meer open, en daardoor heeft de motor minder energie te leveren,
en is een auto in de zomer dus zuiniger.
De luchtlagen in de zomer zijn meer open, en daardoor heeft de motor minder energie te leveren,
en is een auto in de zomer dus zuiniger.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Brandstof verbruik => 1 op 15 ??
Onze vorige 2.4 diesel deed 1:6. Dus nu mag niemand meer zeuren.
Mijn Peugeot 205 Terberg met 2,1 TD deed 1:16 als ik 180 reed en overal volgas (ook met zwarte rookpluim) en 1:20 tot 1:22 als je rustig deed (schakelen op 2000 toeren...). En dan nog zeggen dat een diesel meer vervuild...
Wel met bijbehorende zwart/grijze pluim en volledig versleten verstuivers en een gaspedaal met 2 standen...
Nu met de 102 pk van mezelf moet ik even kijken wat die doet. Denk ook dat ik gemiddeld rond de 1:11 zit.
mvg Rick
Mijn Peugeot 205 Terberg met 2,1 TD deed 1:16 als ik 180 reed en overal volgas (ook met zwarte rookpluim) en 1:20 tot 1:22 als je rustig deed (schakelen op 2000 toeren...). En dan nog zeggen dat een diesel meer vervuild...
Wel met bijbehorende zwart/grijze pluim en volledig versleten verstuivers en een gaspedaal met 2 standen...
Nu met de 102 pk van mezelf moet ik even kijken wat die doet. Denk ook dat ik gemiddeld rond de 1:11 zit.
mvg Rick