Het idee is om een camper te bouwen die op wereldreis kan, waarbij ik 100.000 kilometer wil kunnen rijden met minimaal onderhoud. We zijn begonnen met het technische deel, maar zijn inmiddels ook aan het camper deel begonnen. De basis is een '00 2.5 tdi 102 pk Syncro, met standkachel maar helaas zonder difflock. De auto heeft 340k gelopen en verkeert alleszins in redelijk goede staat.
De bus is nog kaal van binnen, maar is inmiddels wel voorzien van FSL slaaphefdak en ramen.
Ook reeds voorzien van een nieuwe distributieset, waterpomp, koppeling, vliegwiel, krukaskeering, alle oliën, remmerij..
Komende dagen in deze Coronacrisis tijd zat, dus wat paneeltjes in het interieur én de verweerde bumpers vervangen door frisse nieuwe exemplaren.
Volgende stappen o.a.:
Keuren naar camper met 4 zitplaatsen
Verhogen, verbreden en AT banden
Koni heavy duty shocks
Kogels, rubbers en draagarmen vernieuwen
Preventief aandrijfassen vervangen (in elk geval voorzijde)
Revisie turbo, schoonmaak spruitstukken
Airco vullen
Professionele ombouw interieur
Extra reservewielhouder maken
Nice-to-have: difflock achterzijde
Vandaag alvast rustig de oude verweerde bumper vervangen; Geen slechte investering voor 6 tientjes. Kwaliteit is zeker niet OEM maar het is voor de komende jaren helemaal prima. Morgen de voorzijde, en als de postnl ook de uitlaat al komt bezorgen hoef ik me niet te vervelen: