Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Odorfs [roest]projecten - geen projecten meer zie p15
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Ik heb geheel in de huidige tijdgeest mijn deur ook weer in mijn uppie terug weten te plaatsen.
Hier kwam een opstapje van de Zweedse woongigant nog handig van pas. Nu kon ik met één hand de deur vasthouden terwijl ik met de andere hand de boutjes vast schroefde. De deur staat op een dik stuk stevig schuimrubber zodat ik deze makkelijk nog wat kon bewegen om de schroefgaten voor de scharnieren te positioneren.
En mooi uitgelijnd!
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat ik de scharnieren op de deur voor het loshalen had bespoten met verf. Zodat bij het terugplaatsen de positie van het scharnier precies afgetekend was ...
Hier kwam een opstapje van de Zweedse woongigant nog handig van pas. Nu kon ik met één hand de deur vasthouden terwijl ik met de andere hand de boutjes vast schroefde. De deur staat op een dik stuk stevig schuimrubber zodat ik deze makkelijk nog wat kon bewegen om de schroefgaten voor de scharnieren te positioneren.
En mooi uitgelijnd!
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat ik de scharnieren op de deur voor het loshalen had bespoten met verf. Zodat bij het terugplaatsen de positie van het scharnier precies afgetekend was ...
Laatst gewijzigd door odorf op 09 mei 2020, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Na al dat moois de voorkant ingepakt.
Ik had alle overlappen en nieuwe stukken plaatwerk al ruim voorzien van zogenaamde strijk-kit. Zodat alles goed dicht zit.
.
Ik had alle overlappen en nieuwe stukken plaatwerk al ruim voorzien van zogenaamde strijk-kit. Zodat alles goed dicht zit.
.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Foutje ...
Laatst gewijzigd door odorf op 09 mei 2020, 17:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Dat zag er zo als onderstaand uit.
Moet je daarvoor alles inpakken?? Nou nee, maar voor het daarna volkliederen met bodembescherming wel. Dit blijft een geweldig leuk werkje. Alsof je met yoghurt aan het spuiten bent.
Dat was het weer even.
Langzaam aan komt er een einde in zicht.
Moet je daarvoor alles inpakken?? Nou nee, maar voor het daarna volkliederen met bodembescherming wel. Dit blijft een geweldig leuk werkje. Alsof je met yoghurt aan het spuiten bent.
Dat was het weer even.
Langzaam aan komt er een einde in zicht.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Ziet er goed uit! Wat voor "yoghurt" gebruik je hiervoor?
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Maar eens een beetje in je topic gedoken, jemig wat ben jij bezig geweest, het lassen en spuiten ziet er prima uit
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Dankjewel beiden!
Ik doe mijn best ...
Ik gebruik hier Finixa anti steenslag voor.
https://www.finixa.com/nl/producten/tec ... teenslag-1
Zit in 1 liter onderschroefblikken. Je brengt het aan met een spuitpistool voor bodembescherming op perslucht.
Met 1 liter zou je ruim 2 wielkasten kunnen doen.
Ik denk dat je met 3 tot max 4 liter de hele onderzijde van een bus zou kunnen doen.
Mooie elastische laag. Hecht goed en vrij snel stofdroog. En overspuitbaar.
Het is wel even proberen op een stuk karton om de struktuur afstand en hoeveelheid goed te krijgen. En alles goed afdekken dus, want het spat wat.
Ik doe mijn best ...
Ik gebruik hier Finixa anti steenslag voor.
https://www.finixa.com/nl/producten/tec ... teenslag-1
Zit in 1 liter onderschroefblikken. Je brengt het aan met een spuitpistool voor bodembescherming op perslucht.
Met 1 liter zou je ruim 2 wielkasten kunnen doen.
Ik denk dat je met 3 tot max 4 liter de hele onderzijde van een bus zou kunnen doen.
Mooie elastische laag. Hecht goed en vrij snel stofdroog. En overspuitbaar.
Het is wel even proberen op een stuk karton om de struktuur afstand en hoeveelheid goed te krijgen. En alles goed afdekken dus, want het spat wat.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Deze moest ook nog teruggeplaatst worden.
Het is de bevestiging voor de bumper. (Voor T4’s van vóór de modelwissel) deze steun moest ook 4 cm korter worden. En iets anders vastgezet dan bij de oude situatie. Niet handig om in vers lakwerk te gaan lassen en slijpen. Maar het is niet anders. Eerder had ik er steeds geen goede oplossing voor. En nu (iets te laat) wél.
Daarna ben ik begonnen met alles opnieuw monteren en samenstellen. Waaronder wat stukken van de behuizing rondom de accu.
Ik had hier de juiste VW-popnagels voor besteld. Alleen zijn deze van staal. En met mijn simpele popnageltang kreeg ik er geen beweging in. (Kippekracht natuurlijk) daarom iets bedacht met een lijmtang. Met wat gevogel kreeg ik het zó wel voor elkaar.
Het is de bevestiging voor de bumper. (Voor T4’s van vóór de modelwissel) deze steun moest ook 4 cm korter worden. En iets anders vastgezet dan bij de oude situatie. Niet handig om in vers lakwerk te gaan lassen en slijpen. Maar het is niet anders. Eerder had ik er steeds geen goede oplossing voor. En nu (iets te laat) wél.
Daarna ben ik begonnen met alles opnieuw monteren en samenstellen. Waaronder wat stukken van de behuizing rondom de accu.
Ik had hier de juiste VW-popnagels voor besteld. Alleen zijn deze van staal. En met mijn simpele popnageltang kreeg ik er geen beweging in. (Kippekracht natuurlijk) daarom iets bedacht met een lijmtang. Met wat gevogel kreeg ik het zó wel voor elkaar.
Laatst gewijzigd door odorf op 11 mei 2020, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Vandaag het koelerpakket verder samengesteld en ingebouwd.
De boel afgevuld met koelvloeistof, nieuw brandstoffilter. En na wat horten en stoten knorde mijn dieseltje weer tevreden. Flinke tijd laten draaien en na verloop van tijd gingen de ventilatoren ook aan de gang. Wat fijn! Geen bijgeluiden van de ventilatoren meer. Ze doen gewoon fluisterstil hun werk.
Als laatste nog bezig geweest met een afvoerslang voor de parafan. Omdat ik mijn originele zijkantje heb behouden kon ik geen gebruik maken van de uitsparing die VW bij de latere generatie T4 heeft voorzien. Als ik het donordeel had gebruikt was dat wat makkelijker geweest. Maar zo gaat het ook. De slang loopt via de uitsparing voor de antenne. En onderaan voor de bumperbevestiging zie je hem net nog te voorschijn komen.
(Dat houtwerk is alleen om de aansluiting op zijn plek te houden zo lang de kit nog niet droog is. )
Waarom Zebraslang? Ach ja, die had ik, inclusief RVS aansluiting ooit eens voor 50 cent bij Scrap gevonden.
Dat was het weer even.
De boel afgevuld met koelvloeistof, nieuw brandstoffilter. En na wat horten en stoten knorde mijn dieseltje weer tevreden. Flinke tijd laten draaien en na verloop van tijd gingen de ventilatoren ook aan de gang. Wat fijn! Geen bijgeluiden van de ventilatoren meer. Ze doen gewoon fluisterstil hun werk.
Als laatste nog bezig geweest met een afvoerslang voor de parafan. Omdat ik mijn originele zijkantje heb behouden kon ik geen gebruik maken van de uitsparing die VW bij de latere generatie T4 heeft voorzien. Als ik het donordeel had gebruikt was dat wat makkelijker geweest. Maar zo gaat het ook. De slang loopt via de uitsparing voor de antenne. En onderaan voor de bumperbevestiging zie je hem net nog te voorschijn komen.
(Dat houtwerk is alleen om de aansluiting op zijn plek te houden zo lang de kit nog niet droog is. )
Waarom Zebraslang? Ach ja, die had ik, inclusief RVS aansluiting ooit eens voor 50 cent bij Scrap gevonden.
Dat was het weer even.
Laatst gewijzigd door odorf op 11 mei 2020, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Briljant Als je het goede gereedschap niet hebt, maak je het gewoon zelf.
Je bent helemaal nogal goed bezig, trouwens. Busje krijgt veel liefde.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Dankjewel!
Tja soms werkt het. Het duurde op deze manier alleen wel ertug lang. De slag die je met de lijmtang kunt maken was eigenlijk te klein. Dus steeds stukje knijpen. Vasthouden, terugdraaien, lijmklem aanschuiven etc. Achteraan bij het brandschot bij de accuruimte moest er nog ééntje. Daar heb ik uiteindelijk vandaag maar een aluminium variant voor gehaald. Dat ging een flink stuk makkelijker.
En ja, vanwege de virustoestanden had ik even wat meer tijd. Dan kunnen dingen goed worden aangepakt. Maar ik ben nu wel weer erg lang bezig. Tijd om de boel weer rijdend te krijgen.
Tja soms werkt het. Het duurde op deze manier alleen wel ertug lang. De slag die je met de lijmtang kunt maken was eigenlijk te klein. Dus steeds stukje knijpen. Vasthouden, terugdraaien, lijmklem aanschuiven etc. Achteraan bij het brandschot bij de accuruimte moest er nog ééntje. Daar heb ik uiteindelijk vandaag maar een aluminium variant voor gehaald. Dat ging een flink stuk makkelijker.
En ja, vanwege de virustoestanden had ik even wat meer tijd. Dan kunnen dingen goed worden aangepakt. Maar ik ben nu wel weer erg lang bezig. Tijd om de boel weer rijdend te krijgen.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
He Odorf,
had even gebeld, dan had je mijn popnageltang kunnen gebruiken.
Die onderbodem beschermings joghurt, was die er ook in zwart of donkerder grijs?
had even gebeld, dan had je mijn popnageltang kunnen gebruiken.
Die onderbodem beschermings joghurt, was die er ook in zwart of donkerder grijs?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Ach ja, dat had ik eerder moeten weten.
Was zaterdag nog even in het Zeeuwse had ik achteraf best door kunnen rijden. Maar ja, toen wist ik dat nog niet (ook niet dat ik die stalen exemplaren niet zomaar met iedere tang vast te klemmen zijn) En het is nu klaar.
Dankjewel voor het aanbod.
Ja die steenslagbescherming is er ook in zwart.
Was zaterdag nog even in het Zeeuwse had ik achteraf best door kunnen rijden. Maar ja, toen wist ik dat nog niet (ook niet dat ik die stalen exemplaren niet zomaar met iedere tang vast te klemmen zijn) En het is nu klaar.
Dankjewel voor het aanbod.
Ja die steenslagbescherming is er ook in zwart.
Laatst gewijzigd door odorf op 11 mei 2020, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
blindklinkmoer tang idem dito..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Odorfs projecten -bumperbalk/spatbord-
Het boutje/draadeind van mijn slotvanger was ook al lange tijd dol. Met twee moertjes er op hield hij het nét.
Tijd om hier ook maar eens een fatsoenlijke oplossing voor te maken. Het draadeindje afgeslepen (Op de foto het dolle stuk) uitgeboord en een nieuw boutje ingelast.
Mijn tijdelijke oude spatbord past niet 1:1 op de aansluiting. Daarom heb ik een klein (zwart, want groen was op) beugeltje gemaakt. Dit sluit aan op de schroefverbinding van het nieuwe deel. En met een kooimoertje en schroef sluit hij aan op het tijdelijke spatbord:
Bij de wielkast had ik twee gaten tegen over elkaar. Dat was makkelijker. Bout, moer, en wat ringen maakte ook hier een stevige verbinding:
Het open hoekje hierboven links wordt normaal opgevuld door een stukje plaatwerk in het ‘nieuwe’ spatbord. Anders loopt deze open ruimte bij het rijden vol met rommel. Ik heb hier uiteindelijk een (tijdelijk) stukje kunststof in geplakt. ( geen beeld van)
Tijd om hier ook maar eens een fatsoenlijke oplossing voor te maken. Het draadeindje afgeslepen (Op de foto het dolle stuk) uitgeboord en een nieuw boutje ingelast.
Mijn tijdelijke oude spatbord past niet 1:1 op de aansluiting. Daarom heb ik een klein (zwart, want groen was op) beugeltje gemaakt. Dit sluit aan op de schroefverbinding van het nieuwe deel. En met een kooimoertje en schroef sluit hij aan op het tijdelijke spatbord:
Bij de wielkast had ik twee gaten tegen over elkaar. Dat was makkelijker. Bout, moer, en wat ringen maakte ook hier een stevige verbinding:
Het open hoekje hierboven links wordt normaal opgevuld door een stukje plaatwerk in het ‘nieuwe’ spatbord. Anders loopt deze open ruimte bij het rijden vol met rommel. Ik heb hier uiteindelijk een (tijdelijk) stukje kunststof in geplakt. ( geen beeld van)
Laatst gewijzigd door odorf op 16 mei 2020, 20:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<