Aha, er komt nog wat over heen.
Belangrijk; Als je voor 2K kiest trouwens wel even van tevoren controleren of dit niet gaat reageren met de gebruikte menie.
Is de menie bijvoorbeeld op Alkyd-basis dan heeft 2K lak geen zin. De 2K lak laag zal de gehele Alkyd menie laag doen verschrompelen.
Ik denk dat je al die roestmiddeltjes kunt vergeten. Deze werken maar in zeer beperkte mate.
Zand (opgesloten tussen de vloer en carosserie) slijt door iedere verflaag heen, (zout) vocht doet de rest.
Je zou nog kunnen overwegen om de hele vloer in Mike Sanders Fett, of SikaGard Wax (dankjewel Peter

) in te smeren.
Je moet het dan meer als een holle ruimte gaan zien. Mike Sanders Fett samen met Fertan schijnt ook prima met een kwast te smeren te zijn, zeggen ze. Zelf geen ervaring mee. Maar dan heb je een dikke zich zelf herstellende laag die niet snel door zal slijten. Blijft alleen plakkering, daarom moet je dat net voordat je de vloer plaatst pas doen.
Wat in mijn ogen de meeste aandacht moet gaan krijgen is het voorkomen dat zand en vocht onder de houten vloer en armaflex kan komen.
Ik zou bijvoorbeeld focussen op een goede aangesloten vinyllaag. En ook bij de deur/achterklepdorpel en instapbak met PU-kit of iets dergelijks een zo gesloten mogelijke verbinding te krijgen. Opstaande randen rondom, zoiets
En eigenlijk eens in de paar jaar de hele vloer er weer uit halen om te controleren wat er zich onder de vloer afspeelt.
Dus Armaflex op de houten laag vastzetten, en niet op de stalen vloer. dan kan dat geheel er nog eens uit.
(En als die stalen vloer in de wax of Fett staat kun je daar toch niet op plakken.)
Hoe wil je de vloer vastzetten? Weer schroeven? Dan zou ik RVS schroeven nemen, en de onderzijde van de schroeven (waar ze de bus weer uitkomen) ook inspuiten met iets van bescherming. Zo heb ik dat ook bij de schroeven van mijn vloer van mijn California gedaan, en dat zit nog steeds goed.
Maar dit zijn slechts mijn overwegingen ... Succes!
En houd ons op de hoogte.