Sinds een tijdje zijn wij opzoek naar een T4 camper. We hebben er al meerdere bekeken maar zien helaas vaak roest. Nu hebben wij er weer 2 op het oog alleen hebben wij er zelf nog weinig verstand van.
De 1e optie is een T4 2.4 Diesel (uit 1992) met rond de 230.000 km gelopen en geen roest bij de wielkasten. Nu las ik alleen op verschillende plekken op internet Dat de 2.4 Diesel minder goed mee gaat in het verkeer. Nu is dat voor ons niet zo’n probleem aangezien ik een rustige rijder ben maar wel vraag ik mij af of deze motor ongeveer even lang mee kan gaan als de 2.5 TDI of dat er nog meer nadelen aan de 2.4 Diesel zitten? (las ook ergens dat de 2.4 diesel nog wel eens problemen wil hebben).
De 2e optie is een T4 2.5 TDI (uit 1997) met rond de 240.000 km gelopen en WEL roest bij de wielkasten. Deze optie is wel een stukje duurder (ongeveer 5.000 euro). Bij deze is mijn vraag of de roest een groot probleem is of dat dit goed te verhelpen is en wat dan een kostenschatting kan zijn?
Ons budget gaat tot ongeveer 15 duizen euro, dit kan eventueel nog heel iets hoger.
(1) Onderstaande foto is een voorbeeld van het minst goed uitziende wielkast van de 2.5 TDI

(2) Dit is een foto van een andere T4 met een voorbeeld van roest wat vaak zijn tegen gekomen.