Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Lengte conische wielbouten voor de T5
Lengte conische wielbouten voor de T5
Hallo, ik heb onlangs een T5 gekocht en wil graag weten welke lengte conische wiel bouten ik het beste kan bestellen voor lichtmetalen velgen (20")
Mvg
Marik
Mvg
Marik
Re: Lengte conische wielbouten voor de T5
Je kan Century benaderen.
Groet Eurocook

Groet Eurocook

Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Die komen met standaard maten, die weet ik wel..
- Multivan Generation
- Contacteer:
Kijk goed naar je velgen, of daar conische dan wel bol-conische wielbouten in moeten.MarkyT5 schreef: 29 jun 2020, 19:38 Hallo, ik heb onlangs een T5 gekocht en wil graag weten welke lengte conische wiel bouten ik het beste kan bestellen voor lichtmetalen velgen (20")
Mvg
Marik
Draadlengte bij standaard bol-conische wielbouten is 35 mm
Hoe lang jij nodig hebt, is afhankelijk van hoe ver zij uit je velg moeten steken,
en dat kun je zo vanachter een computer niet zien.

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ze zijn conisch, en idd zijn m'n bolconische bouten 35mm. Is dus per lichtmetaal verschillend? Daarom heeft niemand dus een antwoord.. 
Dan ga ik wel gokken.. Volgens mij is conisch bij lichtmetaal altijd langer dan bolconische op staal..
Ik bestel gewoon 14x1,50 en dan 40mm ofzo.. Wil niet te korte maar ZEKER niet te lange gebruiken..

Dan ga ik wel gokken.. Volgens mij is conisch bij lichtmetaal altijd langer dan bolconische op staal..
Ik bestel gewoon 14x1,50 en dan 40mm ofzo.. Wil niet te korte maar ZEKER niet te lange gebruiken..
- krekwakwol
Kun je niet met een schuifmaat de boutschacht in de velg van af de kop naar de naafzijde meten en dan nog de dikte van de remschijf erbij, dan heb je volgens mij een goede indicatie hoeveel draad je dan nog nodig bent en de totale lengte bepalen.
Het is maar een idee.
Het is maar een idee.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ik heb de diepte van de schacht gemeten dmv een schroevendraaier erdoor te steken en heb met een stift de andere kant gemarkeerd. Het bleek dat de schachtdiepte maar 1 cm betrof. Ik heb bouten in de maat 14x1,50 x 30mm kop 19 besteld en gemonteerd. En het paste.. Bedankt iig..
- Multivan Generation
- Contacteer:
Fijn ! 

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
Het leven kan soms zo simpel zijn.
Fijn dat het gelukt is.
Fijn dat het gelukt is.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008