Dit is mijn eerste post op dit forum! Ik hoop dat ik deze post op de goede plek plaats.

Afgelopen december (2019) heb ik een verlengde VW T4 (omgebouwd naar camper) uit 2002 gekocht. Het is mijn eerste eigen auto en al sleutelend leer ik al snel veel over de bus. Ik heb dan ook al vaak veel voordeel gehaald uit bestaande topics op dit forum. Helaas vind ik nog geen antwoord op de volgende vraag:
Mijn claxon geeft sinds kort kortsluiting. Zodra ik de motor start (of op contact 'aan' draai) slaat binnen een tiental seconden de zekering van de claxon door (nr 13, 10a). Ik heb op dit moment de claxon(knop) nog niet aangeraakt. Ik ga er hierdoor vanuit dat de spoel in de hoorn kapot is en dat ik het beste een nieuwe hoorn kan kopen en installeren.
Zijn jullie het eens met mijn aanname? Of is het waarschijnlijker dat het een kabel-breuk of dat het een fout in de schakelaar in het stuur is?
Het is allemaal vrij nieuw voor mij dus alle input is zeer welkom. Alvast bedankt voor reacties!
PS. Zodra de zekering gesprongen is gaat de oranje voorgloeilamp-indicator op het dashboard knipperen. Ik zie in de ECU (via OBD2 bluetooth en de Android Torque-app) geen foutmelding staan, dus ik ga er vanuit dat dit gerelateerd is.