
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Turbo druk valt steeds weg.
Re: Turbo druk valt steeds weg.
Er loopt ook een vacuüm slang naar ecu is die ook vervangen?wastegate stang aansluiting niet gescheurd(slecht te zien)? Luchtmassameter kapot of slechte kabelverbinding?roostertje in lmmhuis niet vervuild?Dichtsbijzijnde garage voor jou ,Oirschot de vwgarage heeft ervaring met t4 

Laatst gewijzigd door STEGMA op 16 jul 2020, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Turbo druk valt steeds weg.
Trek de stekker eens van de lmm af. En kijk eens of dat beter gaat. Kijk ook eens of er geen rotzooi voor de inlaat ligt van je luchtfilter. En van de lmm.
Re: Turbo druk valt steeds weg.
Vanaf ecu (mapsensor)loopt de slang rubber/kunstof wit
richting intercooler, die trouwens ook lek kan zijn....
richting intercooler, die trouwens ook lek kan zijn....
Re: Turbo druk valt steeds weg.
Lmm kapot hoeft niet een foutmelding melding te geven.Superoo schreef: 16 jul 2020, 21:05Waar loopt die vacuümslang naar de ECU?SMEGMA schreef: 16 jul 2020, 17:39 Er loopt ook een vacuüm slang naar ecu is die ook vervangen?wastegate stang aansluiting niet gescheurd(slecht te zien)? Luchtmassameter kapot of slechte kabelverbinding?roostertje in lmmhuis niet vervuild?Dichtsbijzijnde garage voor jou ,Oirschot de vwgarage heeft ervaring met t4![]()
Is dat die met dunne witte kunststof leiding die overgaat naar een vacuümslang en in het midden van de bus naar binnen gaat?
Ik zal morgen de LMM eens checken
Als de LMM kapot zou zijn, zou die dat dan niet aangeven op de laptop dmv OBD?Snautzer schreef: 16 jul 2020, 18:11 Trek de stekker eens van de lmm af. En kijk eens of dat beter gaat. Kijk ook eens of er geen rotzooi voor de inlaat ligt van je luchtfilter. En van de lmm.
Re: Turbo druk valt steeds weg.
Ecu zit rechts tegen schutboard waar je rechterspatscherm op geschroefd is als je de motorkap opent
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Turbo druk valt steeds weg.
Trek de vacuümslang eens van de wastegate en ga dan eens rijden, als er dan nog geen druk is is er iets met de turbo. Niet helemaal doortrekken tot 4000rpm omdat je geen beveiliging (druk) meer hebt op de turbo
Deze bus heeft geen vacuumslang naar de ECU dus stop maar met zoeken. tot 99 hadden de bussen dat, zit nu gecombineerd op je intercooler (stekker/sensor bestuurderskant in IC)
Deze bus heeft geen vacuumslang naar de ECU dus stop maar met zoeken. tot 99 hadden de bussen dat, zit nu gecombineerd op je intercooler (stekker/sensor bestuurderskant in IC)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Turbo druk valt steeds weg.
Inderdaad als ik zo de problemen aanhoor lijken die ook wel op van mij enige tijd geleden. Verholpen door de LMM te vervangen, maar ik had wel een automaatbak. Weet niet of dat veel uitmaakt. Ik had toen ook zo’n slang die naar ecu ging.
Re: Turbo druk valt steeds weg.
Precies het zelfde probleem gehad met onze ACV, het heeft ons veel geld gekost en uiteindelijk heb ik de EGR verwijderd en vervangen door een EGR delete kit, nooit meer problemen gehad. De 5 cilinder loopt nu veel mooier en zuiniger.
T4 California 2.5 Tdi+ 75Kw 1998 2.6k
Re: Turbo druk valt steeds weg.
Ik zou het een rijdend uitlezen. Hoe concludeer je nu dat de turbo druk wegvalt ?
Ik heb ooit een defecte brandstof pomp gehad wat ook begon met vermogen wat weg viel
Als je rijdend een log kan maken ( met vagcom) kom je misschien al verder
Ik heb ooit een defecte brandstof pomp gehad wat ook begon met vermogen wat weg viel
Als je rijdend een log kan maken ( met vagcom) kom je misschien al verder