Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Montage Omnistor 2000 op rail T4
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Hi,
Het is echt het verschil in brandrup en multirail dat de adapter niet aansluit.
Heb ook gedacht aan rubber. Dat zou dan in de goot moeten komen zodat de adapter niet naar achter kan kantelen.
Ga nu contact zoeken met de winkel in Uithoorn om te kijken of ze daar een mogelijkheid vinden en anders proberen de luifel terug te geven.
Wat een gedoe...
Dank voor jullie reacties!!
Deze week kan ik er niets aan doen omdat de bus bij de spuiter staat, wielkasten...
Groet
Erik.
Het is echt het verschil in brandrup en multirail dat de adapter niet aansluit.
Heb ook gedacht aan rubber. Dat zou dan in de goot moeten komen zodat de adapter niet naar achter kan kantelen.
Ga nu contact zoeken met de winkel in Uithoorn om te kijken of ze daar een mogelijkheid vinden en anders proberen de luifel terug te geven.
Wat een gedoe...
Dank voor jullie reacties!!
Deze week kan ik er niets aan doen omdat de bus bij de spuiter staat, wielkasten...
Groet
Erik.
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Dat de adapter onder vrij ligt is eigenlijk een bewijs dat je rail niet de goede vorm heeft (geen Brandrup is).
Die onderste helft van de adapter zou verder dicht moeten, maar deze heeft in feite een vaste vorm en is niet bedoeld om heel ver samen te trekken.
Maar...je moet eens even iets nakijken :
Als je zegt dat de adapter nog kan kantelen (onderste steun die tegen de B/C-stijl zit, komt los),
is het niet zo dat (zie plaatje) het linkse pootje IN de goot bij jou ''zweeft'' (dus niet draagt in de rail).
Alleen dan kan de adapter kantelen om het rechtse pootje in de rail.
Bij deze adapter is het belangrijk dat alle vlakken 'exact' aanliggen, alleen dan klemt ie ook mooi, ook al bij een lichte voorspanning van de bouten.
Als het klopt kun je de rechtse poot iets inkorten totdat de linkse aanligt, en dan klemt de adapter zich toch vast.
(Ookal ligt ie dan onder niet aan tegen de rail ;-) (zoals op jouw foto te zien is).
Die onderste helft van de adapter zou verder dicht moeten, maar deze heeft in feite een vaste vorm en is niet bedoeld om heel ver samen te trekken.
Maar...je moet eens even iets nakijken :
Als je zegt dat de adapter nog kan kantelen (onderste steun die tegen de B/C-stijl zit, komt los),
is het niet zo dat (zie plaatje) het linkse pootje IN de goot bij jou ''zweeft'' (dus niet draagt in de rail).
Alleen dan kan de adapter kantelen om het rechtse pootje in de rail.
Bij deze adapter is het belangrijk dat alle vlakken 'exact' aanliggen, alleen dan klemt ie ook mooi, ook al bij een lichte voorspanning van de bouten.
Als het klopt kun je de rechtse poot iets inkorten totdat de linkse aanligt, en dan klemt de adapter zich toch vast.
(Ookal ligt ie dan onder niet aan tegen de rail ;-) (zoals op jouw foto te zien is).
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
De adapter staat netjes met twee pootjes in de 'goot'
Het is echt dat de afmeting van de rail anders is dan een brandrup rail.
De twijfel wordt alsmaar groter en na het zoeken naar hoe een reimo rail bevestigd is denk ik dat ik er geen cassette luifel aan ga hangen.
http://campershop.co.uk/content/7-multi ... structions" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is echt dat de afmeting van de rail anders is dan een brandrup rail.
De twijfel wordt alsmaar groter en na het zoeken naar hoe een reimo rail bevestigd is denk ik dat ik er geen cassette luifel aan ga hangen.
http://campershop.co.uk/content/7-multi ... structions" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Sinds kort heb ik ook een omnistor 2000. Denk aan een bandrup rail, maar vind gaten maken in de auto wel een ding.
Zijn er ondertussen andere alternatieven om een casette luifel op te hangen?
Zijn er ondertussen andere alternatieven om een casette luifel op te hangen?
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Ik heb destijds deze gebruikt.
https://www.kampeerperfect.nl/omnistor- ... gJa2PD_BwE
Zonder boren in de bus.
https://www.kampeerperfect.nl/omnistor- ... gJa2PD_BwE
Zonder boren in de bus.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Hoe heb je dan de Brandrup rail vastgezet? Die moet toch met schroefjes?Lutra schreef: 19 aug 2020, 12:26 Ik heb destijds deze gebruikt.
https://www.kampeerperfect.nl/omnistor- ... gJa2PD_BwE
Zonder boren in de bus.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Dat zijn adapters, niet de rail.
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Zonder rail kom je op dit https://www.kampeerperfect.nl/omnistor- ... stuks.html uit MAAR dan moet je nog steeds boren.
Volgens mij zijn er geen rails voor een T4 die alleen met lijm/kit vastgezet kunnen worden dus wordt bevestigen zonder gaatjes boren erg lastig.
Volgens mij zijn er geen rails voor een T4 die alleen met lijm/kit vastgezet kunnen worden dus wordt bevestigen zonder gaatjes boren erg lastig.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Ze plakken vliegtuigen etc in elkaar maar voor een ophang rail moet je schroeven. Raar toch?
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Klopt, er kan ook steeds meer maar bij lijmen heb je voldoende oppervlakte nodig en de rails voor een T4 zijn redelijk smal en of dat voldoende is weet ik niet. Bij een T5 wordt de rail wel gewoon gelijmd. Multivan Generation heeft hier ervaring mee, misschien dat hij jou hierin kan adviseren.
Hier in ieder geval een beschrijving voor de montage op een T4 http://www.eldiape.com/toprail/toprail.htm
Hier in ieder geval een beschrijving voor de montage op een T4 http://www.eldiape.com/toprail/toprail.htm
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Peter kan je dit ongetwijfeld goed uitleggen, maar als je zorgt dat de kromming van de rail gelijk is aan de kromming van je bus, dan is plakken zonder schroeven goed mogelijk.
Mvg,
Charles Vos
Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
Niet goed gelezen, ik was door de afbeelding van de adapter die ook op de bus steunt op het verkeerde been gezet.J vd Pal schreef: 19 aug 2020, 12:28 Hoe heb je dan de Brandrup rail vastgezet? Die moet toch met schroefjes?
Rail zat al op mijn bus, idd geschroefd en gelijmd.
Ik zou sowieso een rail plaatsen, ook gelijk een regengootje en de luifel is er dan ‘s winters gemakkelijk even af te halen.
Bij gebruik van RVS schroeven wel zorgen dat er geen vocht bij het punt kan komen waar de schroef de carrosserie in gaat. RVS en (verzinkt) staal is een slechte combinatie wat betreft corrosie.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Montage Omnistor 2000 op rail T4
J vd Pal schreef: 19 aug 2020, 13:13 Klopt, er kan ook steeds meer maar bij lijmen heb je voldoende oppervlakte nodig en de rails voor een T4 zijn redelijk smal en of dat voldoende is weet ik niet. Bij een T5 wordt de rail wel gewoon gelijmd. Multivan Generation heeft hier ervaring mee, misschien dat hij jou hierin kan adviseren.
Hier in ieder geval een beschrijving voor de montage op een T4 http://www.eldiape.com/toprail/toprail.htm
Als je van je voren zorgt dat je de rail in de bolling van de carrosserie gebogen hebt, dan kun je ook bij een T4 icm een brandrup toprail, alleen kit gebruiken. Maar dan moet je wel aan die voorwaarde, dus vooraf in de vorm van de auto buigen, voldoen.chv schreef: 19 aug 2020, 13:20 Peter kan je dit ongetwijfeld goed uitleggen, maar als je zorgt dat de kromming van de rail gelijk is aan de kromming van je bus, dan is plakken zonder schroeven goed mogelijk.
Mvg,
Charles Vos
Doe je dat niet, dat voor buigen, dan zou ik je adviseren om toch de bijgeleverde schroefjes te gebruiken, om de rail wat naar de carrosserie toe te trekken.
Bij een T5/T6, uitgaande van voorgelogen rails, kun je volstaan met primer en kit..
Zie ook....
[media] [/media]
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...