Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 caravelle naar multivan camper
Re: T4 caravelle naar multivan camper
De electa:
Electra met 2 stuks accu's onder voorstoelen, en metertjes in dashboard die aan/uit kunnen.
En ook aan/uit schakelaar voor cyrix relais.
En een drukknopje voor start assist onder de motorkap.
Ook zekeringkastje en acculader onder/achterkant 2 stoelen.
Door de bus 5 stuks 12 volt contacten, en 2 stuks 220 volt stopcontacten.
Electra met 2 stuks accu's onder voorstoelen, en metertjes in dashboard die aan/uit kunnen.
En ook aan/uit schakelaar voor cyrix relais.
En een drukknopje voor start assist onder de motorkap.
Ook zekeringkastje en acculader onder/achterkant 2 stoelen.
Door de bus 5 stuks 12 volt contacten, en 2 stuks 220 volt stopcontacten.
Re: T4 caravelle naar multivan camper
Afwerking plafon:
pfff, dat was wat.
Gelukkig op de site van Peter een hoop info kunnen pikken.
Omdat er achter lucht uitstroom openingen in dak zitten diverse aanpassingen moeten doen.
Plafon bekleed met kunstleer stof.
( laat potverdomme al los !!!!!! , dus naar de zomer een keer eruit opnieuw goed lijmen)
2 stuks lampjes in plafon achter bij geplaatst. De lampjes zaten eerst waar nu popup dakje zit.
Ik denk dat ik nog het popup dakje ook ga isoleren 1 cm en voorzien van kunstleer stof.
pfff, dat was wat.
Gelukkig op de site van Peter een hoop info kunnen pikken.
Omdat er achter lucht uitstroom openingen in dak zitten diverse aanpassingen moeten doen.
Plafon bekleed met kunstleer stof.
( laat potverdomme al los !!!!!! , dus naar de zomer een keer eruit opnieuw goed lijmen)
2 stuks lampjes in plafon achter bij geplaatst. De lampjes zaten eerst waar nu popup dakje zit.
Ik denk dat ik nog het popup dakje ook ga isoleren 1 cm en voorzien van kunstleer stof.
Re: T4 caravelle naar multivan camper
Opbergruimte en koelbox :
Aan de achter zijde een waeco cf 35 compressor koelbox geplaatst.
Staat los geklemd in aluminium bak. Aan gesloten op 12 volt en 220 volt.
Oude bureau lade uitschuif geleiderails gebruikt en aan aluminium bak gelijmd.
Komt ca 70 cm uit de bus.
2 stuks opberglade
Ook deze van aluminium en voorzien van geleiderails.
Let op !!!!! Bedplank is verhoogd. Dikte van het matras. Dit i.v.m hoogte koelbox.
Aan de achter zijde een waeco cf 35 compressor koelbox geplaatst.
Staat los geklemd in aluminium bak. Aan gesloten op 12 volt en 220 volt.
Oude bureau lade uitschuif geleiderails gebruikt en aan aluminium bak gelijmd.
Komt ca 70 cm uit de bus.
2 stuks opberglade
Ook deze van aluminium en voorzien van geleiderails.
Let op !!!!! Bedplank is verhoogd. Dikte van het matras. Dit i.v.m hoogte koelbox.
Re: T4 caravelle naar multivan camper
Fietsdrager , bagagebox:
Heb de standaard t4 fietsen drager voor deurtjes aan gepast.
Verlengt met 2 stuks aluminium dragers, en een extra wielgoot.
Hierop kan dan een bagagebox, waarin onze tuinstoelen en tafel en nog wat andere dingen in kunnen.
En kan dan nog een fietske meenemen, voor als ik naar de bakker moet !
Heb de standaard t4 fietsen drager voor deurtjes aan gepast.
Verlengt met 2 stuks aluminium dragers, en een extra wielgoot.
Hierop kan dan een bagagebox, waarin onze tuinstoelen en tafel en nog wat andere dingen in kunnen.
En kan dan nog een fietske meenemen, voor als ik naar de bakker moet !
Re: T4 caravelle naar multivan camper
Oztent:
We zijn maar met zijn tweeen, maar hebben wel (te) veel spullen bij.
Daarom een oztent rv2 gekocht.
Deze tent staat echt in maximaal 30 seconden !!!!! en ook het opbergen gaat in 30 seconden.
Zit ook een vaste luifel aan.
Nadeel , hij is wel ingepakt 2 meter lang.
Dus wij vervoeren de tent op de geplaatste dakdragers.
(kan eventueel natuurlijk ook in de bus)
In de tent plaatsen wij het keukentje uit de bus en de baggagebox en nog wat spullen.
Zodat we in de bus de bus de 2 voorstoelen omdraaien en het bed altijd opgemaakt blijft. (uit geschoven blijft.
We blijven minimaal altijd een aantal dagen op 1 plek, als het bevalt natuurlijk.
Voor korte weekend vakantie's, kan eventueel de tent thuis blijven.
We zijn maar met zijn tweeen, maar hebben wel (te) veel spullen bij.
Daarom een oztent rv2 gekocht.
Deze tent staat echt in maximaal 30 seconden !!!!! en ook het opbergen gaat in 30 seconden.
Zit ook een vaste luifel aan.
Nadeel , hij is wel ingepakt 2 meter lang.
Dus wij vervoeren de tent op de geplaatste dakdragers.
(kan eventueel natuurlijk ook in de bus)
In de tent plaatsen wij het keukentje uit de bus en de baggagebox en nog wat spullen.
Zodat we in de bus de bus de 2 voorstoelen omdraaien en het bed altijd opgemaakt blijft. (uit geschoven blijft.
We blijven minimaal altijd een aantal dagen op 1 plek, als het bevalt natuurlijk.
Voor korte weekend vakantie's, kan eventueel de tent thuis blijven.
Re: T4 caravelle naar multivan camper
Verder heb ik een luifel aan de bus gemonteerd.
Silverscreen gekocht.
Andere speakers geplaatst.
Uitlaat voor (katalysator vervallen) en midden vernieuwd. ERG afgedicht.
Vacuümpomp vernieuwd.
De bus is getaxeerd en dus goed verzekerd.
Nog te doen :
Verder gaan met lijm resten oude stickers verwijderen.
Motorkap spuiten i.v.m steenslag
4 stuks oppervlakkige roest bij wielkasten behandelen en spuiten.
Omvormer 12v naar 220volt inbouwen
wifi antenne.
De bus stinkt als hij stationair loopt, misselijk makend.
Ik weet rook ruikt niet lekker maar dit is toch anders.
Bij vol gas 2e of 3e versnelling, even heel veel zwarte rook, op snelweg niet.
1 mm spelling op linker voorwiel. nog binnen apk
enz enz enz enz enz ........ maar geld is op
nogmaals bedankt voor alle info en tijd !!!!
Groetjes Lambiek
Silverscreen gekocht.
Andere speakers geplaatst.
Uitlaat voor (katalysator vervallen) en midden vernieuwd. ERG afgedicht.
Vacuümpomp vernieuwd.
De bus is getaxeerd en dus goed verzekerd.
Nog te doen :
Verder gaan met lijm resten oude stickers verwijderen.
Motorkap spuiten i.v.m steenslag
4 stuks oppervlakkige roest bij wielkasten behandelen en spuiten.
Omvormer 12v naar 220volt inbouwen
wifi antenne.
De bus stinkt als hij stationair loopt, misselijk makend.
Ik weet rook ruikt niet lekker maar dit is toch anders.
Bij vol gas 2e of 3e versnelling, even heel veel zwarte rook, op snelweg niet.
1 mm spelling op linker voorwiel. nog binnen apk
enz enz enz enz enz ........ maar geld is op


nogmaals bedankt voor alle info en tijd !!!!
Groetjes Lambiek
Re: T4 caravelle naar multivan camper
Hallo,
Ik zie dat u de zelfde achterbank heeft dan ik! VW T4 Caravelle 3 zit slaapbank.
IK heb een vraag hierover:
Ik heb de bank gedemonteerd en nu weer terug gezet, maar als ik de bank naar voren trek, trek ik hem helemaal uit de geleiderail!
Ben ik ergens iets vergeten? Volgens mij zitten de rails maar met 2 bouten per zijde op de vloer, toch?
Ingedrukt valt hij wel achter de vergrendeling.
Vreemd. Heeft u misschien de oplossing?
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 caravelle naar multivan camper
@red devil.. dit betreft een multivan slaapbank en geen caravelle bank. Op een caravelle bank kun je de rugleuning niet naar achter klappen en hier niet op dezelfde manier op slapen.
Deze multivan bank zit inderdaad met 2 bouten per rail vast op de vloer. De gaten en waar die moeten komen zijn min of meer met kleine puntjes in de vloer voorgedefinieerd.
Als jij iedere keer de bank helemaal uit de rails trekt, dan zijn je borgingen links en rechts in de bankgeleiders, daar waar ze in de rails gaan of verbogen of veertje kapot. Er waren vroeger reparatie setjes voor te krijgen.
Normaal gezien kun je met de centrale handgreep je bank naar je toe trekken, maar zo kun je hem niet uit de geleiders trekken en zou je aan de laadruimtezijde de 2 vergredelingspalletjes moeten ontgrendelen waarna je de bank kunt verwijderen.
Wat je ook kunt doen, is de bank qua wieltjes iets hoger te zetten waardoor de bank wat stroever gaat.
Groetjes en succes
Peter
Deze multivan bank zit inderdaad met 2 bouten per rail vast op de vloer. De gaten en waar die moeten komen zijn min of meer met kleine puntjes in de vloer voorgedefinieerd.
Als jij iedere keer de bank helemaal uit de rails trekt, dan zijn je borgingen links en rechts in de bankgeleiders, daar waar ze in de rails gaan of verbogen of veertje kapot. Er waren vroeger reparatie setjes voor te krijgen.
Normaal gezien kun je met de centrale handgreep je bank naar je toe trekken, maar zo kun je hem niet uit de geleiders trekken en zou je aan de laadruimtezijde de 2 vergredelingspalletjes moeten ontgrendelen waarna je de bank kunt verwijderen.
Wat je ook kunt doen, is de bank qua wieltjes iets hoger te zetten waardoor de bank wat stroever gaat.
Groetjes en succes
Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 caravelle naar multivan camper
Ik zal eens kijken naar de vergrendelingspalletjes. Volgens mij heb ik dat ergens gezien.Multivan Generation schreef: 27 aug 2020, 18:25 @red devil.. dit betreft een multivan slaapbank en geen caravelle bank. Op een caravelle bank kun je de rugleuning niet naar achter klappen en hier niet op dezelfde manier op slapen.
Deze multivan bank zit inderdaad met 2 bouten per rail vast op de vloer. De gaten en waar die moeten komen zijn min of meer met kleine puntjes in de vloer voorgedefinieerd.
Als jij iedere keer de bank helemaal uit de rails trekt, dan zijn je borgingen links en rechts in de bankgeleiders, daar waar ze in de rails gaan of verbogen of veertje kapot. Er waren vroeger reparatie setjes voor te krijgen.
Normaal gezien kun je met de centrale handgreep je bank naar je toe trekken, maar zo kun je hem niet uit de geleiders trekken en zou je aan de laadruimtezijde de 2 vergredelingspalletjes moeten ontgrendelen waarna je de bank kunt verwijderen.
Wat je ook kunt doen, is de bank qua wieltjes iets hoger te zetten waardoor de bank wat stroever gaat.
Groetjes en succes
Peter
Bedankt voor uw reactie.