Sinds 2004 rijd ik in een bus. Ik ben geen ondernemer, maar heb een bus nodig voor de hobby : windsurfen. Boards, zeilen, masten, gieken, vinnen .. pakken al nog meer randspullen. Een bus is dan snel gevuld. Nooit iets op camperkenteken laten zetten omdat er geen ruimte meer voor over was.
Van 2004 tot 2010 heb ik een Renault Master gereden, L2 H2.
Van 2010 tot 2020 in een Opel Movano L2 H2 gereden, zelfde bus als de Renault. Deze gaat morgen (maandag 30-03) ingeruild worden voor een bus die een stuk kleiner is en mijn eerste Volkswagen : Transporter T5 uit 2014.

Idee is meer comfort, en meer het personenwagen gevoel. Wel, als je al 15 jaar in een bus als de vorige rijdt dan voelt een transporter als een personenwagen

Het idee is om de bus :
- bearlock op versnellingsbak, schuifdeur en achterdeuren
- isoleren, betimmeren. Hier en daar bekleden en customizen
- inbouwen zodat ik surfmateriaal mee kan nemen
- checken van de EGR klep en indien nodig cleanen. Tevens inlaatspruitstuk cleanen mocht die nodig zijn
- verwennen met verse motorolie + filter. Liever een keer te vaak dan een keer te weinig
- Motor en versnellingsbak (DSG) laten tunen bij JD engineering. Meer koppel en wat meer toeren bij schakelen om de opbouwende vervuiling inwendig wat te verminderen. Ook lekker met de caravan erachter in bergachtig gebied.