Ik heb m'n oog laten vallen op een t5 uit 09-2010, 2.5 liter, automaat, 128000 kilometer.
Zijn er bijzonderheden waar ik op moet letten bij dit model?
Als het goed is kan ik komende week gaan kijken, maar ik weet niet wat de zwakke punten zouden kunnen zijn.
Of zijn de kinderziekten er al uit in deze periode?
Bedankt alvast.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ervaringen met T5 uit 2010 2.5L
Re: Ervaringen met T5 uit 2010 2.5L
Alles staat of valt met onderhoud.
De 130pk 5 cilinder versie die ik had was prima,de 174 pk heb ik geen ervaring mee.
Belangrijk is hoe de dsg is behandeld,deze vereisen op tijd onderhoud.
Als er een dealer onderhoud historie bij zit is dat al een pluspunt.
Succes .
De 130pk 5 cilinder versie die ik had was prima,de 174 pk heb ik geen ervaring mee.
Belangrijk is hoe de dsg is behandeld,deze vereisen op tijd onderhoud.
Als er een dealer onderhoud historie bij zit is dat al een pluspunt.

Succes .
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Ervaringen met T5 uit 2010 2.5L
Zoekfunctie proberen? Staat mi genoeg
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Ervaringen met T5 uit 2010 2.5L
Een 2.5 tdi heeft een tiptronic , geen DSG . De DSG is er pas gekomen met de 2.0 tdiHenk250 schreef: 04 okt 2020, 21:29 Alles staat of valt met onderhoud.
De 130pk 5 cilinder versie die ik had was prima,de 174 pk heb ik geen ervaring mee.
Belangrijk is hoe de dsg is behandeld,deze vereisen op tijd onderhoud.
Als er een dealer onderhoud historie bij zit is dat al een pluspunt.
![]()
Succes .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Ervaringen met T5 uit 2010 2.5L
In 2010 is naast de T5 met 2.5tdi ook de T5gp met 2.0tdi uitgekomen . Het verschil tussen beide is groot .dicki schreef: 04 okt 2020, 18:51 Ik heb m'n oog laten vallen op een t5 uit 09-2010, 2.5 liter, automaat, 128000 kilometer.
Zijn er bijzonderheden waar ik op moet letten bij dit model?
Als het goed is kan ik komende week gaan kijken, maar ik weet niet wat de zwakke punten zouden kunnen zijn.
Of zijn de kinderziekten er al uit in deze periode?
Bedankt alvast.
De T5 zijn automaat(tiptronic) is nou niet de beste . Het ventielenblok durft al eens kapot te gaan , dat kost je al snel een paar duizend euro om dat te vervangen. Let er dus op bij een testrit of alle versnellingen goed en direct inschakelen (zonder " slip") bij het optrekken onder belasting . Als het bij het optrekken soms als een slippende koppeling aanvoelt , dan is de ventielenblok in de automaat aan het overlijden.
De 2.5tdi is ook gekend voor verstuivers en/ of nokkenas problemen. Verstuivergaten lopen uit , waardoor diesellekkage bij de olie kan ontstaan. Als gevolg daarvan slechtere smering , waardoor de nokkenas kan uitlopen . Of zelfs ergere motorschade kan ontstaan. Deze motoren hebben er zeker niet allemaal last van , zeker niet . Maar toch een belangrijk gegeven om op te letten voor aankoop .
Tip : een uitgelopen nokkenas kun je eventueel horen als je de olievuldop verwijderd bij draaiende motor , en je hoort in de olievulpijp een duidelijk klak-klak-klak geluid .
Rechter aandrijfas is ook een mogelijke boosdoener .
Gebruik even de zoekfunctie op het forum , je zal vast veel bruikbare info vinden.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Ervaringen met T5 uit 2010 2.5L
Sorry ik heb verkeerd gekeken, die ik op het oog heb is ook 130 pk. Ondertussen heb ik de garage kunnen vinden die hem heeft onderhouden :-)Henk250 schreef: 04 okt 2020, 21:29 Alles staat of valt met onderhoud.
De 130pk 5 cilinder versie die ik had was prima,de 174 pk heb ik geen ervaring mee.
Belangrijk is hoe de dsg is behandeld,deze vereisen op tijd onderhoud.
Als er een dealer onderhoud historie bij zit is dat al een pluspunt.
![]()
Succes .
Die had er geen slecht woord over, dat stelt me al gerust :-)
Bedankt voor je reactie!
Hartelijke groetjes
Re: Ervaringen met T5 uit 2010 2.5L
Hartelijk dank voor de tip, alleen je krijg zoveel matches op T5 2020, dus waar begin je...
Heb al heel veel gelezen voordien maar soms zoek je net iets specifieks.
Maar ik ben al aardig geholpen,
Dank je voor je reactie.
Re: Ervaringen met T5 uit 2010 2.5L
Kijk hier kan ik het een en ander mee,
Heel hartelijk dank.
Morgen ga ik een proefrit maken dus dan weet ik meer :-)
Nogmaals Dank.
Heel hartelijk dank.
Morgen ga ik een proefrit maken dus dan weet ik meer :-)
Nogmaals Dank.