Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vw caravelle 2.5 tdi 2003 start slecht

vragen over de T4
Plaats reactie
selina
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:37
Locatie: oudenbosch

vw caravelle 2.5 tdi 2003 start slecht

Bericht door selina »

hallo mijn vw bus start heel slecht heeft soms ook goede momenten gloeikaarsen zijn vervangen relais 109 ook maar heeft nog steeds deze problemen heeft al 3 dagen bij de garage gestaan maar die komen er ook niet uit hij is uitgelezen en geeft geen foutmeldingen wie weet raad

gr selina
Ramon2
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:08
Locatie: Heijen

Bericht door Ramon2 »

Accu????

Of gaat hij wel vlot rond als ze starten maar slaat hij gewoon niet aan?

Dan zou je het brandstoffilter mischien kunnen vervangen zit mischien dicht?

Want als hij gewoon diesel krijgt op het goede moment moet hij het gewoon doen.

Ramon
selina
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:37
Locatie: oudenbosch

Bericht door selina »

ja hij draait vlot rond maar slaat niet aan of heel moeilijk komt ook een grote licht blauwe rook pluim uit als hij aanslaat maar als hij eenmaal gelopen heeft doet hij het wel
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Ik denk voorgloei probleem.

De mijne doet hetzelfde. Moet zelf nog even aan de gang

Controleer eerst de zekering naast de accu maar even.
Als die nog goed is, de gloeipitten maar eens (laten) nameten.

Als je elke gloeipit apart aansluit met een dikke draad van de plus, moet je ongeveer tussen de 8 en 10 Amp meten.

Was weer eens te snel.....gloeikaarsen zijn al vervangen..... :bonk

Maar dan nog, krijgen de gloeiers voor het starten ook al stroom?
Ik heb met een lampje tussen zekering en massa gemeten en het blijkt dat er pas stroom naar de gloeiers loopt als de motor als een krant rondgaat, dan gaat het daarna redelijk beter, maar een onoverkomelijk wolkje uit de uitlaat is het resultaat.

Succes

Succes
Laatst gewijzigd door Dennis 449 op 04 dec 2007, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Dennis 449 schreef:Ik denk voorgloei probleem.

De mijne doet hetzelfde. Moet zelf nog even aan de gang

Controleer eerst de zekering naast de accu maar even.
Als die nog goed is, de gloeipitten maar eens (laten) nameten.

Als je elke gloeipit apart aansluit met een dikke draad van de plus, moet je ongeveer tussen de 8 en 10 Amp meten.

Succes
als je de bodemplaat verwijderd
dan zit er onder bij het oliecarter een stekker
als je die uiteen trekt en je zet stroom op de pool 1.2.3.4.5.
en het ander kabeltje op de massa
dan kun je zo ook meten of er stroom door de gloeiers gaat
volgens mij.
zo heb ik ze dat tenminste bij de vw garage zien doen.
2.5tdi ACV
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb hetzelfde gehad, hoe langer hij stil gestaan had hoe langer ik moest doorstarten om de motor aan de praat te krijgen.

O-ring van het brandstoffilter lekte en daardoor liep de diesel terug vanaf de pomp en zat er dus telkens lucht in de leiding.

brandstoffilter vervangen of alleen o-ring (dat laatste kost 35 cent)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Roger B. schreef:Ik heb hetzelfde gehad, hoe langer hij stil gestaan had hoe langer ik moest doorstarten om de motor aan de praat te krijgen.

O-ring van het brandstoffilter lekte en daardoor liep de diesel terug vanaf de pomp en zat er dus telkens lucht in de leiding.

brandstoffilter vervangen of alleen o-ring (dat laatste kost 35 cent)
Dit denk ik ook.
Hoe vol is je tank, als hij slecht start?
En staat je bus dan voor- of achterover of vlak?
Als je hier ook verschil mee merkt, zal het in je brandstoftoevoerleiding zitten.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie