Hallo, nieuw hier en meteen al met vragen.
Ik heb een '91 Carthago met 2.4D motor (zonder olie gedraaid),
om deze te vervangen heb ik een '97 met 2.4D gekocht die afgekeurd ging worden door rot aan de hoek RA en onder de schuifdeur.
Is een LWB met hoogdak van Westfalia en zal nadien in onderdelen gaan...
Mijn bedoeling is om gans het subframe te verplaatsen, maar heb nu gezien dat de torsieassen moeten losgemaakt worden, en daarvoor moet de brandstoftank eraf... zit ik juist?
Ook heb ik gezien dat de alt/servo riem verschillend is, gewone V-riem bij '91, multi V bij de '97 (Deze heeft ook een digi teller).
Alsook koppeling, '91 Hydraulisch, '97 met kabel (De '91 is wel aan de pedaal voorzien voor een kabel)
Wat raden jullie mij aan, alles ineens zoals boven vernoemd,
Of enkel motor (en bak) alleen versteken en aanpassen naar de '91 betreft aanbouwdelen.
Alvast bedankt!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motor switch 2.4D / 2.4D
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motor switch 2.4D / 2.4D
Alle onderdelen van de 97-er overzetten,
dus motor, versnellingsbak, subframe, kabelboom, zekeringenkast (zal ook anders zijn vermoed ik), en tellerunit.
Zo zou ik het doen.
dus motor, versnellingsbak, subframe, kabelboom, zekeringenkast (zal ook anders zijn vermoed ik), en tellerunit.
Zo zou ik het doen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Motor switch 2.4D / 2.4D
Ja inderdaad je zit juist. Zonder verwijdering tank wordt het erg lastig.Bob Carthago schreef: ↑27 nov 2020, 17:26
Mijn bedoeling is om gans het subframe te verplaatsen, maar heb nu gezien dat de torsieassen moeten losgemaakt worden, en daarvoor moet de brandstoftank eraf... zit ik juist?
Meteen goede gelegenheid om de tankbevestigingsbanden te conserveren want die roesten nog al eens door.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<