Omdat ik net nog in 2020 een VW T5 bus gekocht heb, heb ik me hier geregistreerd en zal ik mij voorstellen.
Eric is mijn naam (de Ee in EeVeeWee), ben op dit moment 54 jaar oud en ik heb in het verleden al 10 kevers gehad in de tijd dat ze geen drol waard waren, eind jaren zeventig en in het begin van de jaren tachtig. De meeste zijn aan gort gereden tijdens autocross waar ik toen aan deed.
Ik heb leren rijden op mijn twaalfde jaar in een T2a bus en op mijn veertiende had ik al een eigen kever om te crossen in het weiland waar ik naast woonde. De liefde voor kevers kwam door het zien van de Herbie films op jonge leeftijd, wie kent ze niet?

Mijn vader heeft diverse T2a en T2b bussen gehad voor zijn werk en een verlengde en verhoogde T1 Kemperink waar we mee op vakantie gingen vanaf mijn 2e jaar.
Om te kijken of mijn vriendin Anita het leuk vond, hebben we eerst een T4 gehuurd voor een vakantie.
Dat is goed bevallen, dus heb ik daarna een campertje gezocht die nog relatief betaalbaar was.
Dat werd een T2a uit 1968. Tijdens de T2a heb ik ook nog een Kever Karmann cabriolet uit 1970 gehad en later een Kever Ovaal uit 1955.
Toen Anita liet doorschemeren dat ze een T1 ook leuk vond, heb ik de knoop doorgehakt en heb een Fins T1 wrak gekocht en heb deze zelf in 3 jaar tijd gerestaureerd. Dat heb ik dan ook heel gronding aangepakt, bijna alles is vernieuwd of anders gereviseerd.
Omdat het idee was de komende twintig jaar er mee op vakantie te gaan, is alles in onze smaak gemaakt en heb ik nergens op bezuinigd.
Zowel mijn motorfietsen, de T2a bus als de Kever Ovaal heb ik moeten verkopen om de bodemloze put te blijven vullen.

Na totaal meer dan 2200 uren werk en een vermogen aan geld was deze eindelijk eind 2018 klaar.
Vol goede moed er mee op pad geweest, maar ik kreeg erg last van mijn nek en schouders tijdens het rijden.
Ter info; ik heb al langer last van artrose in onderrug (al 6 hernia's en 3 rugoperaties gehad), maar ook o.a. in de nek.
Met de T2a rijden ging nog wel, maar de T1 was gewoon te spartaans, ondanks de goed verende, nieuw gevulde en beklede voorstoel.
Ik heb toen een nieuwe RED9 voorwielophanging gekocht, met dubbele wishbones, goede schokdempers en een T3 stuurhuis.
Daarmee stuurde de T1 uiterst licht en het comfort was beter, maar ik had nog steeds nekklachten.
Allerlei zithouding geprobeerd met kussens en zo, maar de conclusie was dat het onmogelijk is om in een T1 comfortabel te zitten.
De cabine is gewoon te kort om er een comfortabele stoel in te maken, ik zat al bijna met mijn knieën tegen het dashboard.
Na lang dubben en slapeloze nachten toch maar de T1 verkocht met een groot financieel verlies en op zoek gegaan naar een comfortabele bus om weer een camper van te maken.
Na wat speurwerk is het een T5 uit 2005 geworden, met een 2.5 liter 5-cilinder dieselmotor.
De proefrit was uiterst goed bevallen, de zithouding is zelf beter dan mijn dagelijkse personenauto, dus ik was al gauw verkocht.
Tijd om hier kennis op te doen!

Hier de T2a bus en de Kever Ovaal: Hier de bodem van de T1 tijdens de restauratie: Hier het eindresultaat: