Hallo mensen
Wij hebben de camper VW T4 California en zijn er zeer tevreden over, op een dingetje na.
Als we willen gaan slapen (beneden) dan moeten we altijd eerst de rechterstoel terug naar vorendraaien.
De lengte van het uitgeklapte bed met hulpstuk past er net niet tussen als de stoel naar achteren gedraaid is.
Ik vraag me af of ik de schuifrail die op het draaiplateau vastgeschroefd zit:
Niet met enkele centimeters zou kunnen verlengen waardoor ik de stoel in omgedraaide toestand nog net iets meer naar voren kan schuiven?
Dat is precies de verkeerde kant op. Wat Camper T4 volgens mij wil is de stoel in omgedraaide toestand (dus rugleuning naar het dashboard) verder naar voren schuiven (in de richting van het dashboard). Dan kan de stoel omgedraaid blijven staan en kan toch het bed uitgeklapt worden.
Het gaat hier om een Exclusive en daar is de plaatsing van de zit/slaapbank net even anders dan in de Coach-uitvoering.
websurfer schreef: 05 sep 2019, 23:27
Ik hoor elke keer over dat lipje maar ik heb een originale california maar kan dat lipje niet vinden
Heeft iemand een foto oud van dat lipje
Ik heb ook draaiconsoles in mijn California en daar zit dat hendeltje echt wel op. Het kleine zwarte hendeltje boven de draaiontgrendeling. Zie foto.
Zet de stoel iin de voorste stand, trek dit hendeltje omhoog en de stoel kan nog een stuk naar voren schuiven. In het volgende bericht een paar foto's waarop de standen te zien zijn.
Laatst gewijzigd door Hanz op 06 sep 2019, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Als servicestand heeft het weinig zin want onder zo'n draaiconsole zit geen accu of zekeringkast. Toch gebruiken wij deze stand wel, namelijk als we op doortocht zijn en het is erg slecht weer. Heel koud, harde regen en/of storm. We draaien dan de bijrijdersstoel om, zetten hem met dat hendeltje helemaal naar voren, in dit geval dus naar de achterkant van de bus. Dan de rugleuning helemaal plat, dat past precies bij het dashboard. Dan zit er tussen stoelzitting en neergeklapte bedbank nog zo'n 10 cm. Zo kunnen we met dak dicht toch met ons drieën beneden slapen.
Op het bed met het hoofd naar de achterklep dan is voor alle voeten aan de andere kant genoeg ruimte. Het is een beetje behelpen maar we hebben hiervan al een paar keer profijt gehad met echt slecht weer.
Dat fotootje heb ik gebruikt in het telefoongesprek, verkeerd in het topic getypt.
Niet meer leverbaar volgens de dealer.
1000 maal excuses voor de verwarring.