Ik hou het in gedachten, ik woon niet echt in de buurt (Zoetermeer), maar ik moet nog eens die kant op voor mijn werk.
bobv schreef: 18 mar 2021, 13:06 Bob, ik weet niet waar je woont maar je mag bij mij een Atrion dak en bank komen bekijken hoor.![]()
bobv schreef: 18 mar 2021, 13:06 Bob, ik weet niet waar je woont maar je mag bij mij een Atrion dak en bank komen bekijken hoor.![]()
Even ter verheldering; quote: "SCA, Reimo en Atrion komen alledrie van Atrion." Dit klopt niet. Atrion heeft wel zijn eigen import maar verder worden de SCA en Reimo door diverse bedrijven geplaatst.kameel30 schreef: 18 mar 2021, 11:19 Ik had in de openingpost nog mijn beeld van de (slaap)hefdaken geplaatst, wat is jullie beeld hierbij, of zijn er andere opties die ik over het hoofd zie?
Ik krijg maar moeilijk meer informatie over de hefdaken, zeker qua afwerking binnenzijde is het echt een zoektocht wat je uiteindelijk krijgt.
Polyroof: € 9000, erg mooi, (licht en ventilatie units aan de zijkanten), erg duur, enorme wachtlijst
Hilo: £ 3700 + VAT (prijs van Hilo zelf), erg mooi, (licht en ventilatie units aan de zijkanten) even plat als standaard bus
SCA: € 5400, zou luxer zijn dan Atrion en Reimo? geen verdere info
Reimo easyfit: € 5650 groot gat, lastig met behoudt licht- en ventilatie units
Reimo: € 4450, klein gat, behoudt licht- en ventilatie unit(s)
Atrion: € 3950, klein gat, behoudt licht- en ventilatie unit(s)
Atrion junior: € 2650, valt voor mij af vanwege hoogte na inbouw
Atrion hefdak (geen slaap): € 1600
Klopt, ik doelde met name op de informatie en prijzen die ik had gevonden, die (informatie en prijzen) komen van Atrion, ik bedoelde niet dat de daken van Atrion zijn. Atrion heeft eigen fabricaat (via glijbanenfabrikant) en levert en monteert daarnaast ook andere merken, waaronder SCA en Reimo.Remco_T5 schreef: 24 apr 2021, 17:21
Even ter verheldering; quote: "SCA, Reimo en Atrion komen alledrie van Atrion." Dit klopt niet. Atrion heeft wel zijn eigen import maar verder worden de SCA en Reimo door diverse bedrijven geplaatst.
Leuk! Ik ben inmiddels wel geslaagd ja. Ik heb in Duitsland een geschikte T6 gevonden na een tijdje zoeken. In Nederland is vrijwel niets beschikbaar inderdaad. Via Mobile.de zoekt het prettig, wel moest ik een beetje wennen aan de Duitse markt, dat is nogal zwart/wit vind ik. Je hebt interesse, dan ook gelijk kopen, het is voor hen niet echt gangbaar dat je bijvoorbeeld zegt, reserveer hem even, dan kom ik hem volgende week bekijken. Dat willen ze wel doen, als je eigenlijk gelijk de koop in werking zet, en deze min of meer teniet doet als het toch niets blijkt te zijn.Jimmy77 schreef: 24 apr 2021, 16:00 Goedendag,
Zoekende naar weer nieuwe informatie over ombouw kwam ik dit topic tegen. Ik vraag me af of er inmiddels al een juiste bus gevonden is Bob?
Hier zitten we in hetzelfde schuitje.
Na onlangs onze Multivan verkocht te hebben weer op zoek naar een nieuwere. We zijn eruit dat het een T6 moet worden maar de prijzen zijn fors. En het grootste probleem is idd dat ze bijna niet te vinden zijn.
Misschien dan nu maar het import avontuur aangaan. Maar tja hoe doe je dat in deze corona tijd?
In Nederland bijna onmogelijk en je zit dan ook meteen met het BPM verhaal.
Zoals gezegd reden wij eerder ook al mulltivan. Hier ook gezin met 5 kinderen dus ideaal.
De eersre was al omgebouwd, de tweede en derde hebben we zelf omgebouwd en laten keuren.
De hefdaken waren beide van Atrion. Onze ervaring daar is goed betaalbaar en alles wordt geregeld ( ook keuring en BPM) misschien een klein minpuntje dat ze wat slordiger ter werk gaan, we hadden bijv. Wel wat zwarte vingers op de hemelbekleding zitten enzo.
Maar zou het er zo weer laten doen. En dat is dan meteen het volgende probleem. Atrion heeft het zo druk dat je pas eind juli teregd kan. En tja....de multivan zal in de zomervakantie ( eind juli) ook nodig zijn voor vakantie. Dat gaat dus niet lukken.
Ik wordt onderhand wanhopig en weet niet meer goed welke keuze te maken ( hart zegt multivan maar tijdsdruk en geld zeggen onderhand personenauto)
Ik hoor graag of iemand hier nog ideeën over heeft en of het Bob nog gelukt is.
Groet Jimmy
Al jaren verzekerd bij Camperverzekerd, all-risk op basis van taxatiewaarde. Inderdaad lage premie maar wel duidelijke communicatie en goede reactie bij vragen. Alles wel per e-mail.kameel30 schreef: 24 apr 2021, 19:50 Iemand ervaring met Camperverzekerd? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn...
Ik heb veel gehad aan de BPM calculators van https://autoimport.autotelex.nl/ en https://www.xray.nl/bpm-import-service/. Ik heb hen overigens niet ingezet voor andere services. Ik ben zelf uiteindelijk niet mee gegaan naar Duitsland. Ik had het ergens wel fijn gevonden, zeker als je op een gegeven moment 2 a 3 kanshebbers hebt. Echter was dit gewoon lastig, zoals eerder aangegeven, willen die Duitsers eigenlijk gelijk door, en is er weinig ruimte om een dag in te plannen om op je gemak een paar auto's te gaan bekijken. Ik heb dus echt een keuze gemaakt op afstand, wat eigenlijk prima te doen is. Je bespreekt vrij concreet en in detail dat alles in orde is, mocht dat niet zo zijn komt dat bij de bezichtiging echt wel naar voren.Jimmy77 schreef: 24 apr 2021, 22:02 Hoi bob, wat goed om te horen dat je geslaagd bent.
Kijk en met deze info over import kan ik ook weer wat mee. Ik vind het nog best een dingetje.
Helemaal nu Duitsland nog steeds strenge corona maatregelen heeft zoals PCR test ed. Had jij daar nog last van?
Daarbij beheersen wij ook de Duitse taal niet dus bemiddeling is zeker een optie.
Was je uiteindelijk nou ook nog mee naar Duitsland? En stond de bus erg ver weg? Mijn ervaring is dat ik de mooiste bussen zie hier zo'n 6 uur vandaan, maar wij wonen dan ook in Noord Holland.
Welke T6 multivan is het uiteindelijk geworden? Wij zoeken nu op 150 pk automaat in de jaartallen 2015 t/m 2017 ( daarna word de BPM echt te gortig) en het liefst ook nog de km stand onder de ton
En viel de BPM nog erg tegen?
Die hele BPM berekening vind ik nog wel abacadabra hoor, ik weet dat je dat uitbesteed maar ik wil wel graag vooraf weten wat ik kwijt ga zijn.
Er staat op dit moment dus een mogelijke kanshebber in nederland maar dan zit je weer met grijs kenteken. Dus de BPM moeten hun dan afdragen dus zal bij ons in rekening gebracht worden ( doorverkoop grijs kenteken binnen 5 jaar) en er zullen 2 stoelen bij moeten komen.( en raam achterin ipv dicht vlak)
Om ff terug te komen op de verzekering.
Onze vorige campers waren verzekerd bij de NKC, idd ook omdat we deze ook gebruik voor woonwerk verkeer. Wij zijn twvreden over de NKC en de premie is goed te doen.
Wat ik lastiger vind is nu die tussenperiode. ...2 opties
bus uit nederland. Staat dus op grijs. Maar particulier kan ik de bus niet verzekeren omdat mijn man wel zzper is. Maar de bus kan ook niet op bedrijf want wordt prive gebruikt.
Daarbij is bestelauto verzekering all risk niet te betalen.
En ik kan de bus niet meer inbouwen voor eind juli dus tm eind augustus betalen we vol tarief wegenbelasting.
Of er komt bus uit Duitsland/ Belgie
Maar dan wordt ie ook ingevoerd als personenbus, want ombouwen nu geen optie.
Of tijdelijk schorsen maar de auto is echt nodig in de vakantie
Fijn dat je de keuze hebt kunnen maken voor een dak. Je moet uiteindelijk ook doen waar je je goed bij voelt.
Maar begrijp ik nu goed dat je voor volgende week een afspraak hebt ( of had)staan bij Atrion?
Ai, dat is jammer zeg. Ik wist dat er verzekeringen zijn die dit niet toestaan, maar kon het inderdaad nergens vinden in de voorwaarden! Bedankt voor de info, het staat inderdaad in de FAQ zie ik nu. Morgen maar even ANWB, Aveco en NKC vergelijken...Hanz schreef: 24 apr 2021, 20:39Al jaren verzekerd bij Camperverzekerd, all-risk op basis van taxatiewaarde. Inderdaad lage premie maar wel duidelijke communicatie en goede reactie bij vragen. Alles wel per e-mail.kameel30 schreef: 24 apr 2021, 19:50 Iemand ervaring met Camperverzekerd? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn...
Tot nu toe één keer (ruit)schade, zonder mankeren vergoed.
Let wel op! Bij Camperverzekerd mag je de camper niet gebruiken voor woon-werkverkeer. Staat niet in de polis maar een beetje verstopt staat het wel op de website. Dus alleen recreatief gebruik maar dat is natuurlijk een heel ruim begrip.
Als je wel woon-werkverkeer wilt rijden dan is de verzekering van NKC een goede optie. Iets duurder en je moet lid worden van die club, maar daar krijg je weer wat ledenvoordelen voor terug.
Bedankt voor de info Bob, deze info is recent en duidelijk dat is zeker handig in ons proces. Al is de BPM toch nog wel ff slikken.kameel30 schreef: 25 apr 2021, 01:37Ik heb veel gehad aan de BPM calculators van https://autoimport.autotelex.nl/ en https://www.xray.nl/bpm-import-service/. Ik heb hen overigens niet ingezet voor andere services. Ik ben zelf uiteindelijk niet mee gegaan naar Duitsland. Ik had het ergens wel fijn gevonden, zeker als je op een gegeven moment 2 a 3 kanshebbers hebt. Echter was dit gewoon lastig, zoals eerder aangegeven, willen die Duitsers eigenlijk gelijk door, en is er weinig ruimte om een dag in te plannen om op je gemak een paar auto's te gaan bekijken. Ik heb dus echt een keuze gemaakt op afstand, wat eigenlijk prima te doen is. Je bespreekt vrij concreet en in detail dat alles in orde is, mocht dat niet zo zijn komt dat bij de bezichtiging echt wel naar voren.Jimmy77 schreef: 24 apr 2021, 22:02 Hoi bob, wat goed om te horen dat je geslaagd bent.
Kijk en met deze info over import kan ik ook weer wat mee. Ik vind het nog best een dingetje.
Helemaal nu Duitsland nog steeds strenge corona maatregelen heeft zoals PCR test ed. Had jij daar nog last van?
Daarbij beheersen wij ook de Duitse taal niet dus bemiddeling is zeker een optie.
Was je uiteindelijk nou ook nog mee naar Duitsland? En stond de bus erg ver weg? Mijn ervaring is dat ik de mooiste bussen zie hier zo'n 6 uur vandaan, maar wij wonen dan ook in Noord Holland.
Welke T6 multivan is het uiteindelijk geworden? Wij zoeken nu op 150 pk automaat in de jaartallen 2015 t/m 2017 ( daarna word de BPM echt te gortig) en het liefst ook nog de km stand onder de ton
En viel de BPM nog erg tegen?
Die hele BPM berekening vind ik nog wel abacadabra hoor, ik weet dat je dat uitbesteed maar ik wil wel graag vooraf weten wat ik kwijt ga zijn.
Er staat op dit moment dus een mogelijke kanshebber in nederland maar dan zit je weer met grijs kenteken. Dus de BPM moeten hun dan afdragen dus zal bij ons in rekening gebracht worden ( doorverkoop grijs kenteken binnen 5 jaar) en er zullen 2 stoelen bij moeten komen.( en raam achterin ipv dicht vlak)
Om ff terug te komen op de verzekering.
Onze vorige campers waren verzekerd bij de NKC, idd ook omdat we deze ook gebruik voor woonwerk verkeer. Wij zijn twvreden over de NKC en de premie is goed te doen.
Wat ik lastiger vind is nu die tussenperiode. ...2 opties
bus uit nederland. Staat dus op grijs. Maar particulier kan ik de bus niet verzekeren omdat mijn man wel zzper is. Maar de bus kan ook niet op bedrijf want wordt prive gebruikt.
Daarbij is bestelauto verzekering all risk niet te betalen.
En ik kan de bus niet meer inbouwen voor eind juli dus tm eind augustus betalen we vol tarief wegenbelasting.
Of er komt bus uit Duitsland/ Belgie
Maar dan wordt ie ook ingevoerd als personenbus, want ombouwen nu geen optie.
Of tijdelijk schorsen maar de auto is echt nodig in de vakantie
Fijn dat je de keuze hebt kunnen maken voor een dak. Je moet uiteindelijk ook doen waar je je goed bij voelt.
Maar begrijp ik nu goed dat je voor volgende week een afspraak hebt ( of had)staan bij Atrion?
Keuze is hier gevallen op een T6 Multivan Highline uit 2017 2.0 TDI 204pk. BPM kwam uiteindelijk op € 6750. Nieuwer is idd echt ongunstig met BPM, 2016 had ik om die reden ook niet heel erg gevonden, ik wilde vooral graag minder dan 80.000km. 150pk had ik ook prima gevonden, alleen stuk minder aanbod en ik had nog een paar andere vrij specifieke wensen ;-).
NKC heb ik voor bij zien komen, ga ik nog eens naar kijken! Klinkt goed.
Ja, ik had eind februari de optie vastgelegd, net even nagekeken; 'vanaf 24 april' is over gesproken en gereserveerd. Maar zoals gezegd, daarna geen bezichtiging van de grond gekomen, dus ik weet niet hoe strak zij hun administratie bijhouden en dit soort dingen er weer uit halen als er weinig opvolging is na zo'n contactmoment. Ik heb van hen ook niets meer gehoord voor een exacte datum bijvoorbeeld.