En eigenlijk ook wel op een korte termijn daar we 2 auto nodig hebben thuis.
De zoektocht was dus een beetje onder druk maar ik denk dat ik wel een juiste kandidaat heb aangeschaft maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
Ben zelf handig genoeg dus zolang het blok maar blijft lopen moet deze T5 toch wel m`n nieuwe thuis worden.
Enfin, ik heb 5 jaar rond gereden met een 99èr T4, 2.5ltr TDI.
In die 5 jaar net over de 100k weggereden, kocht hem met 293 op de teller en heb hem ingeleverd met net geen 395k.
De RJ T4 was voorzien van een nieuwe kleur en ingericht voor mijn zaak en hobby:

Naast de modellen had ik ook altijd wel m`n surfspullen bij me.
De planken waren tegen het dak bevestigd en de zeilen lagen op de hoge plaat.
Maja, dat is voorbij.
Dit is m`n 'nieuwe' vervoer:

Een T5 uit 2007, 1.9TDI met 212K op de teller, nieuwe APK, nieuwe voorbandjes.
Bus is leeg, ook geen tussenschot.
Het verschil met m`n T4 zijn best merkbaar, beide rond de 86/88PK maar de T5 is weer veel vlotter op de weg.
Hij stuift er weer lekkerder vandoor, rijdt en schakelt ook heerlijk.
Door de lege achterbak wel veel meer 'lawaai' achterin, ook tov een lege T4, maar de T5 is toch wat luidruchtiger.
Wat me ook opvalt en de vrouw en zoon zeiden dat ook al, de T5 lijkt veel groter, en zo ervaar ik dat ook tijdens het rijden.
De bus gaan we vanachter weer opnieuw inrichten, ik wil het nu anders doen dan bij de T4.
Dit is het idee:
- de boards gaan waarschijnlijk wel weer tegen het dak,
- de zeilen komen nu op de vloer tussen de wielkasten in,
- waarschijnlijk de masten en gieken tegen de linkerwand,
- op de plaat waaronder de zeilen liggen komt de eerste laag voor mijn modellen,
- op de 2de laag kunnen dan de andere modellen, heb namelijk een nieuw model op de bouwplank staan en de romp is 260cm lang, de neus kan dan precies tussen de stoelen door steken.
- achter de voorstoelen maak ik weer een houder voor de MTB die ook wel eens vervoerd wordt.
En ondertussen, tsja hij is dus voorzien van reclame, dat gaan we er dus afhalen, en hij is wit.
Dus als de reclame eraf is zal de bus geschuurd worden, de deuken wegwerken/plamuren en dan gaan we de bus weer zwart rollen.
Eenmaal zwart dan gaat de RemoteJets en Modelbouwsticker.nl reclame er weer op.
Qua technisch zijn er ook wel wat zaken die ik wil gaan doen:
- olie en oliefilter,
- bijrijdersbankje op de kop zien te tikken (of mogelijk toch zo laten maar is voor de beurzen niet altijd even handig),
- ledstrips weer aanbrengen aan de binnenzijde van de bus en klep,
- achteruitrijcamera weer monteren (best wel lekker toch),
- alarm monteren,
- stuur staat iets scheef dus recht zetten,
- en mogelijk nog wat kleine zaken.
Weer genoeg te doen dus in m`n spaarzame vrije uurtjes.
Grt,
Berto.