Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 180 pk revisie advies
Re: T5 180 pk revisie advies
Kale rompmotor met egr koeler koste voor mijn bus dacht ik een dikke 5000 zonder inbouw.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mei 2021, 20:23
Re: T5 180 pk revisie advies
Ik bekijk zojuist een Duits filmpje over een T6 Biturbo 2.0 TDI met soortgelijke issues.
Er worden meerdere issues in deze video besproken, maar wat triggerde was olie verbruik en beschadiging cilinderwand
https://www.youtube.com/watch?v=QqdaDCvAFbA
Mbt de EGR + cooler neig ik toch te denken om deze software matig uit te laten schrijven ondanks APK perikelen.
Of is het beter om deze toch af te laten doppen volgens jullie
Maw heeft afdoppen OF softwarematig uitschrijven HETZELFDE resultaat?
Alvast dank aan een ieder die zijn gedachte hierover mee deelt, erg gewaardeerd
Anton
Er worden meerdere issues in deze video besproken, maar wat triggerde was olie verbruik en beschadiging cilinderwand
https://www.youtube.com/watch?v=QqdaDCvAFbA
Mbt de EGR + cooler neig ik toch te denken om deze software matig uit te laten schrijven ondanks APK perikelen.
Of is het beter om deze toch af te laten doppen volgens jullie
Maw heeft afdoppen OF softwarematig uitschrijven HETZELFDE resultaat?
Alvast dank aan een ieder die zijn gedachte hierover mee deelt, erg gewaardeerd
Anton
Re: T5 180 pk revisie advies
De veroorzakers zijn beide egr gerelateerd, echter hebben ze wel een verschillende veroorzaker. Bij de een komt het uit de egr koeler, bij de ander uit het DPF. Voor beide geld dat het beter voor de motor is de egr zowel mechanisch af te dichten en uit de software weg te schrijven.blazer1234 schreef: ↑13 jun 2021, 22:32 Ik bekijk zojuist een Duits filmpje over een T6 Biturbo 2.0 TDI met soortgelijke issues.
Er worden meerdere issues in deze video besproken, maar wat triggerde was olie verbruik en beschadiging cilinderwand
https://www.youtube.com/watch?v=QqdaDCvAFbA
Mbt de EGR + cooler neig ik toch te denken om deze software matig uit te laten schrijven ondanks APK perikelen.
Of is het beter om deze toch af te laten doppen volgens jullie
Maw heeft afdoppen OF softwarematig uitschrijven HETZELFDE resultaat?
Alvast dank aan een ieder die zijn gedachte hierover mee deelt, erg gewaardeerd
Anton
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mei 2021, 20:23
Re: T5 180 pk revisie advies
Auto weer terug gekregen
- Nieuw blok
- Nieuwe turbo(s) compleet inclu behuizing
- Nieuwe EGR/cooler ( welke ik over een paar weken laat afdoppen en uitschrijven :dank Jos voor jouw antwoord)
- Nieuwe drukgroep Vliegwiel nog in orde!
- Roetfilter schoon gebrand
- Injectoren waren slecht, dus vernieuwd
Ik wil een ieder graag bedanken voor het meedenken en de antwoorden
Mvg
Anton
- Nieuw blok
- Nieuwe turbo(s) compleet inclu behuizing
- Nieuwe EGR/cooler ( welke ik over een paar weken laat afdoppen en uitschrijven :dank Jos voor jouw antwoord)
- Nieuwe drukgroep Vliegwiel nog in orde!
- Roetfilter schoon gebrand
- Injectoren waren slecht, dus vernieuwd
Ik wil een ieder graag bedanken voor het meedenken en de antwoorden
Mvg
Anton