Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 180 pk revisie advies

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 682
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: T5 180 pk revisie advies

Bericht door Olaf »

Kale rompmotor met egr koeler koste voor mijn bus dacht ik een dikke 5000 zonder inbouw.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 665
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: T5 180 pk revisie advies

Bericht door jos_br »

Olaf schreef: 13 jun 2021, 20:45 Kale rompmotor met egr koeler koste voor mijn bus dacht ik een dikke 5000 zonder inbouw.
Klopt.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
blazer1234
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2021, 20:23

Re: T5 180 pk revisie advies

Bericht door blazer1234 »

Ik bekijk zojuist een Duits filmpje over een T6 Biturbo 2.0 TDI met soortgelijke issues.
Er worden meerdere issues in deze video besproken, maar wat triggerde was olie verbruik en beschadiging cilinderwand

https://www.youtube.com/watch?v=QqdaDCvAFbA

Mbt de EGR + cooler neig ik toch te denken om deze software matig uit te laten schrijven ondanks APK perikelen.
Of is het beter om deze toch af te laten doppen volgens jullie
Maw heeft afdoppen OF softwarematig uitschrijven HETZELFDE resultaat?

Alvast dank aan een ieder die zijn gedachte hierover mee deelt, erg gewaardeerd

Anton
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 665
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: T5 180 pk revisie advies

Bericht door jos_br »

blazer1234 schreef: 13 jun 2021, 22:32 Ik bekijk zojuist een Duits filmpje over een T6 Biturbo 2.0 TDI met soortgelijke issues.
Er worden meerdere issues in deze video besproken, maar wat triggerde was olie verbruik en beschadiging cilinderwand

https://www.youtube.com/watch?v=QqdaDCvAFbA

Mbt de EGR + cooler neig ik toch te denken om deze software matig uit te laten schrijven ondanks APK perikelen.
Of is het beter om deze toch af te laten doppen volgens jullie
Maw heeft afdoppen OF softwarematig uitschrijven HETZELFDE resultaat?

Alvast dank aan een ieder die zijn gedachte hierover mee deelt, erg gewaardeerd

Anton
De veroorzakers zijn beide egr gerelateerd, echter hebben ze wel een verschillende veroorzaker. Bij de een komt het uit de egr koeler, bij de ander uit het DPF. Voor beide geld dat het beter voor de motor is de egr zowel mechanisch af te dichten en uit de software weg te schrijven.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
blazer1234
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2021, 20:23

Re: T5 180 pk revisie advies

Bericht door blazer1234 »

Auto weer terug gekregen

- Nieuw blok
- Nieuwe turbo(s) compleet inclu behuizing
- Nieuwe EGR/cooler ( welke ik over een paar weken laat afdoppen en uitschrijven :dank Jos voor jouw antwoord)
- Nieuwe drukgroep Vliegwiel nog in orde!
- Roetfilter schoon gebrand
- Injectoren waren slecht, dus vernieuwd


Ik wil een ieder graag bedanken voor het meedenken en de antwoorden

Mvg

Anton
Plaats reactie