Ik ben nu een aantal week eigenaar van een t4 2.5 uit 1998 alleen heb soms problemen met de teller. Het begon een tijdje terug met de brandstof en temperatuurmeter. Ik dacht eerst dat het de remlichtschakelaar was want dat zat niet heel geweldig aangesloten. Er zat een schakelaar op met 4 pinnen terwijl de kabel maar 2 heeft maar goed dit heb ik dus vervangen en nu heb ik dat alle tellers het soms niet doen. Dan blijven ze haken op het punt waar ze op stonden. Dan doet ie het soms wel weer maar dan schieten de meters gewoon verder omhoog als waar ze stonden dus lijkt het bijvoorbeeld dat mn tank 2 keer zo vol is. Ik moet dan met de hand alle tellers weer naar beneden drukken en dan zoals nu de volgende dag doet alles het weer maar goed niet voor lang. Iemand enig idee??
Ik had het al opgezocht en ook anderen gevraagd die zeiden de condensator in de klok maar geen idee waar die zit en had ook al geprobeerd de tellers los te krijgen maar geen idee hoe je pakt ze er niet zo uit. Verder alle zekeringen gecheckt en gisteren ook alle kabels van de zekeringenkast gekeken of het goed vast zat maar zelf denk ik dat het in de teller zelf zit. Of evt iemand in de buurt die er verstand van heeft? Ik kom zelf uit ter apel, Groningen.( Ik heb een foto toegevoegd van de teller en daar stond ik gewoon stil )
Hoi ben ik weer. De condensator is inmiddels vervangen alleen heb ik af en toe nog steeds dat ie het even niet doet en dan later weer wel aanspringt. Nou staat er idd op https://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument dat wanneer de problemen aanhouden de kleinere condensator ook vervangen moet worden alleen geen idee wat daarvan het artikelnummer is. Iemand enig idee? En is er iemand die dit vervangen kan? Ik ben woonachtig in Ter apel (noord oosten van het land) dus het best zou zijn in de buurt maar wil er evt ook wel een stukje voor rijden.
DE KNEU schreef: 09 aug 2021, 22:00
Zijn het weer de temp/brandstof meters die t afentoe niet doen?
Het zijn alle tellers die het niet doen. En vaak is het maar even en dan gaat ie weer verder maar in het geval van de toerenteller en kmteller blijft ie staan. Dus stel ik reed 50 en dan blijft ie stilstaan en dan als ik 50 echt rijd geeft ie 100 aan Dus meestal met de hand zet ik m dan weer naar 0. De brandstof en temperatuurmeter gaan gewoon goed. Ik denk dat het m zit in die kleine condensator maar ja geen idee
Dankuwel voor de reactie! Ik denk echter dat het hier niet in zit omdat het niet alleen de snelheidsmeter is maar alle meters die het niet doen net als de vorige keer en toen werd geadviseerd de condensator te vervangen. Maar bedankt voor het meedenken
Hallo Robin
Je hebt gelijk, ik heb dat waarschijnlijk niet goed begrepen.
Dat is waarom ik specifiek opnieuw heb gelezen in het Duitse forum en in de T4 Wiki. Er wordt ook in de context geschreven door de condensator. In de wiki van 7.3 https://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstru ... 996_-_1998
HSG T4 T5 schreef: 15 aug 2021, 01:39
Hallo Robin
Je hebt gelijk, ik heb dat waarschijnlijk niet goed begrepen.
Dat is waarom ik specifiek opnieuw heb gelezen in het Duitse forum en in de T4 Wiki. Er wordt ook in de context geschreven door de condensator. In de wiki van 7.3 https://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstru ... 996_-_1998
Vele groeten Stefan
Yes danku voor de link! Ik laat volgende week de teller nakijken en repareren door schaap en bron hopelijk gaat het helpen
Wij hebben ook het probleempje gehad met ons oude busje. Ik kwam er achter dat de spanningsregelaar vast zit aan een koelplaatje en de de drie pootjes in schuifcontacten zitten op de printplaat.
Ik heb van meerdere tellers (ook voor anderen) de spanningsregelaar vervangen en gesoldeerd,(in plaats van inschuiven).
daarna waren wij het probleem kwijt. ik weet alleen niet meer of het dan om alle tellers ging. https://weetjewel.com/tips_en_trucs/spa ... gelaar.htm
gcSunrader schreef: 17 aug 2021, 22:25
Wij hebben ook het probleempje gehad met ons oude busje. Ik kwam er achter dat de spanningsregelaar vast zit aan een koelplaatje en de de drie pootjes in schuifcontacten zitten op de printplaat.
Ik heb van meerdere tellers (ook voor anderen) de spanningsregelaar vervangen en gesoldeerd,(in plaats van inschuiven).
daarna waren wij het probleem kwijt. ik weet alleen niet meer of het dan om alle tellers ging. https://weetjewel.com/tips_en_trucs/spa ... gelaar.htm
Danku voor de tip! Ik zou de teller naar schaap en bron in joure brengen om te repareren maar dat kan nog 3 week duren dus mocht iemand een goed alternatief weten dan hoor ik het graag