Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Lichtschakelaar binnenverlichting T4 achterklep
- Anne Jan 298
Lichtschakelaar binnenverlichting T4 achterklep
Hallo,
Wat schakelt de binnenverlichting aan van mijn T4 bj 2000 2.5 Ltr Turbo Dc met achterklep, ik kan nergens een schakelaar vinden.
.javascript:emoticon(':bonk')
fun
M.vr.gr
Anne-Jan 298
Wat schakelt de binnenverlichting aan van mijn T4 bj 2000 2.5 Ltr Turbo Dc met achterklep, ik kan nergens een schakelaar vinden.
.javascript:emoticon(':bonk')
fun
M.vr.gr
Anne-Jan 298
Zit er niet in,alleen bij een (personen)bus.Als je later in een besteller een d.c. hebt ingebouwd zul je zelf een schakelaar moeten plaatsen.Komt naast de sluiting van de klep.
grtz.Harry
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
zit er wel in,Harry 341 schreef:Zit er niet in,alleen bij een (personen)bus.Als je later in een besteller een d.c. hebt ingebouwd zul je zelf een schakelaar moeten plaatsen.Komt naast de sluiting van de klep.
grtz.Harry
is in de achterklep weggewerkt.
ben er zelf een tijdje mee aan het vechten geweest.
als je de beschermplaat aan de binnenkant weghaalt dan kun je ongeveer in het midden van de klep een aantal draden voel.
1 van die draden is het.
het geheel wordt geschakeld ddor een mindraad.
als ik mij niet vergis dan moet het een bruine draad zijn.
ander s ff ergens een elektrischschema scoren van je bus,
mischien heb ik dat wel voor je. moet ik ff zoeken.
suc6
gr martin
- Anne Jan 298
Harry... ik heb net als jou ook deuren.. in de bovensluiting zit een schakelaar verwerkt (bij mij dan) is bijna niet te zien. Er steekt een heel fijn pennetje uit dat was bij mij (dat ik hem kocht) toen afgebroken. vond hem door de hemel los te halen en vanaf het lampje de draad te volgen......Harry 341 schreef:niet mee eens...niet in alle T4 's zit die schakelaar..heb 'm zelf ook niet.
grtz.Harry
Als er in jouw bovensluiting een piepklein gaatje zit weet je dat het bij jou dus ook kan....

- Anne Jan 298
- Anne Jan 298
Hallo Anne-Jan,
Ik heb er een tijd terug problemen mee gehad bij mijn bus (bouwjaar 2000). De schakelaar zit in het slot ingebouwd. Als je het slot dichtklikt gaat het licht uit. Als ik me goed herinner moet je het slot er even uithalen en dan kun je erbij. Bij mij bleek het overigens een draadbreuk te zijn, de schakelaar was wel goed. Ik heb een extra draad getrokken van de schakelaar in de klep naar het lampje in de laadruimte.
Succes,
Dik
Ik heb er een tijd terug problemen mee gehad bij mijn bus (bouwjaar 2000). De schakelaar zit in het slot ingebouwd. Als je het slot dichtklikt gaat het licht uit. Als ik me goed herinner moet je het slot er even uithalen en dan kun je erbij. Bij mij bleek het overigens een draadbreuk te zijn, de schakelaar was wel goed. Ik heb een extra draad getrokken van de schakelaar in de klep naar het lampje in de laadruimte.
Succes,
Dik
- Anne Jan 298
ook geen lampje dan zeker in je laadruimte.....Harry 341 schreef:Ja,zit een klein gaatje.......maar geen schakelaar![]()
![]()
![]()
Ik heb er zelf een plafonniere uit een caravan geplaatst (zo'n vierkante) daar zit een duplolamp in. kan ik kiezen uit veel of weinig licht .
Schakelaartje kost bij dealer nog geen 10 eurie.....