Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Off-Road style T4 van powerpiep
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Let op met de ET waarde als je voor een extreem grote diameter gaat. Dat gaat nog het best met de originele ET waarde. Bij mij zit er 225/75 R16 op, mits aanpassingen aan de wielkasten.
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Na monteren van een andere turbo moest de bus terug afgesteld:
Resultaat: 191PK en 378Nm, de motor draaid ook weer een stuk soepeler.'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Ik ben voor vaders t4 een set velgen gaan halen, er zaten nog bandjes op.
Dus even wat gek doen, blijft de schroefdraad mooi gangbaar
Dus even wat gek doen, blijft de schroefdraad mooi gangbaar

'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Dat is toch een heel andere wereld 

'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Hahahaha geniaal dit: buikschuiver T4
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Ben nu bezig met een groot onderhoud.
Distributieriem met waterpomp (was lek)
Multiriem spanner
Tussenlager steekas
Aircopomp
Airco condensor
Airco ventiel
Olie en kvs natuurlijk
Ook even in het carter gekeken, vind ik een afgebroken krukaslager bout, ik ga ze allemaal vervangen. Dat gebeurt rond 200 pk wel eens blijkbaar. Maakt een klokkend geluid.
Verder weer een ashoes bakzijde, hier en daar een pakking en een keerring.
Distributieriem met waterpomp (was lek)
Multiriem spanner
Tussenlager steekas
Aircopomp
Airco condensor
Airco ventiel
Olie en kvs natuurlijk
Ook even in het carter gekeken, vind ik een afgebroken krukaslager bout, ik ga ze allemaal vervangen. Dat gebeurt rond 200 pk wel eens blijkbaar. Maakt een klokkend geluid.
Verder weer een ashoes bakzijde, hier en daar een pakking en een keerring.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Dat is een bekende. Komt vaker voor ook bij originele motoren. Pas daar aub heel goed mee op, meestal na vervangen vd bouten komt het na een paar 1000km weer terug.
Goed de oren open houden dus.
Goed de oren open houden dus.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Is daar geen oplossing voor?Erdem50 schreef: 08 aug 2021, 10:34 Dat is een bekende. Komt vaker voor ook bij originele motoren. Pas daar aub heel goed mee op, meestal na vervangen vd bouten komt het na een paar 1000km weer terug.
Goed de oren open houden dus.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Waarom ze los gaan lopen is niet echt een goede oorzaak voor gevonden. Bij de acv ahy axg al eens gebeurd, veel over te lezen op het Duitse Forum. Kmstand zegt ook niks, allemaal verschillend.
Hopelijk was je er op tijd bij, als ze een bout losloopt of breekt zal je krukas dat niet leuk vinden en kan er onbalans in komen.
Sommige Passen andere bouten toe met hogere sterkte, weet even niet zo uit het hoofd welke.
Hopelijk was je er op tijd bij, als ze een bout losloopt of breekt zal je krukas dat niet leuk vinden en kan er onbalans in komen.
Sommige Passen andere bouten toe met hogere sterkte, weet even niet zo uit het hoofd welke.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Ik heb een set gevonden:
https://www.benl.ebay.be/itm/ARP-Stehbo ... 634-2357-0
Maar die zijn overal op...
Weet iemand of de bouten van een VW vr6 blok ongeveer gelijk zijn?
Dan bestel ik deze:
https://www.benl.ebay.be/itm/ARP-Hauptl ... 634-2357-0
Zijn er 14, ik heb er 12 nodig.
https://www.benl.ebay.be/itm/ARP-Stehbo ... 634-2357-0
Maar die zijn overal op...
Weet iemand of de bouten van een VW vr6 blok ongeveer gelijk zijn?
Dan bestel ik deze:
https://www.benl.ebay.be/itm/ARP-Hauptl ... 634-2357-0
Zijn er 14, ik heb er 12 nodig.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Eindelijk een bus! T4 88pk van 2000
Pas idd op met grof profiel. Ik heb een MB Sprinter op zijn kant gekregen omdat ik op een gladde weg alle grip verloop met General Grabbers. Stond geweldig maar ik ging Total Löss en brak mijn ribben en verloor al mijn materiaal uit de bus en uiteraard geen bus meer.Pascal-141 schreef: 24 aug 2014, 17:32Met wat isolatie ga je het gejank van die banden niet tegenhouden hoor .powerpiep schreef:Waarom denk je dat er zo een audio in zit? :P
Nee, we zien wel. Anders isoleer ik de wielkasten wel :)![]()
En hou er ook rekening mee dat je wegligging met die banden sterk achteruit gaat , in die mate zelfs dat je er rekening moet mee houden bij nat wegdek , om al meerdere meters vroeger beginnen te stoppen , want de remafstand word aanzienlijk langer...
Het staat wel stoer , die banden .
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Lang geleden hier.
Ik heb momenteel de kop er af liggen omdat ik mijn Koelvloeistof eruit blies vanaf 1.5 bar.
Koppakking vervangen, inmiddels ken ik die blokjes wel, dus valt allemaal wel mee.
Nu ik toch eigenlijk de halve blok uit elkaar heb wou ik de zuigerveren ook eventueel eens nakijken, maar nu komt de vraag:
Kan ik de bouten van de drijfstangen hergebruiken, of zijn dit rekbouten?
Kop wordt nu gevlakt, gereinigd, voorzien van nieuwe klepseals, en eventueel geleiders, kleppen nagekeken, ect.
Daarna word ie terug opgebouwd met zwaardere (dubbele) klepveren en onderin op de hoofdlagers komen ARP-bouten, want ik heb laatst een originele gebroken.
Klepveren omdat onze andere bus (195pk) de kleppen niet kan dicht houden bij volle acceleratie.
Ook worden de verstuivers gereviseerd, dit omdat ik vond dat ie meer rookte als vroeger en ze ook wss al een km of 200k oud zijn, misschien grotere nozzles (nu .216)
Ik heb momenteel de kop er af liggen omdat ik mijn Koelvloeistof eruit blies vanaf 1.5 bar.
Koppakking vervangen, inmiddels ken ik die blokjes wel, dus valt allemaal wel mee.
Nu ik toch eigenlijk de halve blok uit elkaar heb wou ik de zuigerveren ook eventueel eens nakijken, maar nu komt de vraag:
Kan ik de bouten van de drijfstangen hergebruiken, of zijn dit rekbouten?
Kop wordt nu gevlakt, gereinigd, voorzien van nieuwe klepseals, en eventueel geleiders, kleppen nagekeken, ect.
Daarna word ie terug opgebouwd met zwaardere (dubbele) klepveren en onderin op de hoofdlagers komen ARP-bouten, want ik heb laatst een originele gebroken.
Klepveren omdat onze andere bus (195pk) de kleppen niet kan dicht houden bij volle acceleratie.
Ook worden de verstuivers gereviseerd, dit omdat ik vond dat ie meer rookte als vroeger en ze ook wss al een km of 200k oud zijn, misschien grotere nozzles (nu .216)
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Nog een paar (ietwat met moeite geplaatste) foto's.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Off-Road style T4 van powerpiep
Dat is een beste klus 

Re: Off-Road style T4 van powerpiep
De bus wordt weer verwend met al die mooie nieuwe spullen!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver