Deze bus heeft dienst gedaan in Hulst Zeeland las ik op het brandweerforum. Ik zal proberen met mijn telefoon foto's te plaatsen.
Het is mijn eerste eigen vw bus. In de jaren 90 veel met T3 op Texel gereden met een dubbelasser trailer met zeekano's. Maar camper ervaring heb ik nauwelijks. Ja een weekje Texel met een T2 in de jaren 80. Mijn meissie en ik zijn meer van fietskamperen en kanocamperen.
Even wat gegevens van de bus. CAAC motor, 103kW non-chipped (yet), SG6, tornado rot LY3D. Pr-nummers zal ik jullie besparen

Deze staat recent van geel op grijs maar alle originele 7 zitplaatsen zijn aanwezig. Stoelhoezen hebben er altijd om gezeten en zijn erbij. Bekleding ziet er uit als nieuw. Lak op enkele plekken bij te werken. Valt mee voor een ton.
Ik zie een redelijk nieuwe EGR. Er is recent een nieuw 2massa vliegwiel en een koppeling ingekomen.
Wat gaat het niet worden.
Een caravan indeling zoals een California wordt het niet. Zonde van het uitzicht. Het wordt dus een 4-5 persoons met glas rondom en een maximaal breed bed. Bed met een rol of drie a vier platen op alu profielen aan het chassis. Ik weet het nog niet helemaal.
Het lijkt ons verstandiger om voorlopig een simpel keukentje er in te doen voor de keuring en gewoon aan het voorjaar beginnen. 2022 wordt proefcampereren, dan wordt het vanzelf helder wat we willen en denken nodig te hebben. Houtkachel, koelkast, wokbrander (9kW) of skottelbraai gaan mee.
De ontwerpen van slide pods keukens uit de UK lijken ons wel wat, maar zijn die ook met de deuren dicht te bedienen? Of met aanpassing ook legaal te maken? Buiten op stahoogte koken past ons beter. Dit jaar begint mijn 60e levensjaar.

Klussen te veel om op te noemen. kleine stapjes. 1 voor 1. Een lijst maken, pfoe ik wordt al bang van het idee. Maar wat moet dat moet.
Vrijdag as is het plan om een lang rood Austops dak met skyline te bestellen. Dit is een laag dak. Ja een Reimo of SCA daar passen onze zeekano's wel weer op kwa gewicht. Maar al die kanozooi mee in de bus voor 4 weken, dat gaan we echt niet doen. Als we een kanotrektocht van een week willen maken kan het transport ook met de e-klasse station.
Waarom Austops? De verschillen in prijs, terecht overigens, zijn toch wel groot. Bij Austops is Rood geen meerprijs en de kleur zit al lekker dik in de gelcoat. Vooral het platte om op 1m99 uit te komen lijkt mij fijn bij de tolpoort, parkeergarage en veerboten. Huidige veerkracht is 5 volgens de PR-nummers. Bodemspeling met een lange bus is belangrijk. Verlagen? Liever grondspeling voor mij. (Lage bussen vind ik overigens wel leuk om naar te kijken.)