De afgelopen maanden stabiel en zeker nog steeds tevreden, het verbruik is iets hoger, normaal 1:11 nu 1:10. Ik heb dus wel het gevoel en de cijfers (van het tanken) dat het verbruik ietsje omhoog is gegaan van mijn T4 AXL 2.5 Exclusive Syncro 2003 (verlengt Hoogdak)
Ook afgelopen week bij de dieselspecialist geweest en hem gevraagd of er een werkelijke meeting gedaan kon worden na circa 4500km concequent op HVO100. Dat is wel mogelijk maar niet bij hem. Hij is echt een practische dieselman die met voelen proeven en ruiken alles kan vertellen over de juiste werking van de tank tot de goede werking van de verstuivers.
Het grote voordeel van HVO100 is dat er goed over is nagedacht. (zelfs zo goed dat de huidige normering niet toerijkend is voor standaard normering)
De sigbificante verlaging van de nox en de fijnstof zijn een erg goed voorbeeld van de ontwikkeling.
Ook de houdbaarheid van de nieuw ontwikkelde HVO100 is beter dan de oudere (diesel)brandstoffen.
De toevoegingen verliesen hun kracht na verloop van tijd met als gevolg dat ze alleen efectief zijn als ze direct gebruikt worden. HVO100 voor de winterstalling is een goede oplossing voor behoud van je matteriaal.
Volgens de dieselspecialist is de toename van roest in de dieselpompen (van stilstaande diesels) wat hij steeds meer meemaakt te wijten aan de toevoegingen in de standaard diesels. HVO concerveert beter en geeft roest minder kans.
Alweer een plusje om HVO te blijven rijden.
Ook de koude start geen enkele probleem, de standkachel brand een stuj vriendelijker en ruikt zeker een stuk minder dan voorheen.
en bij de start geen donkere pluimen achter de camper

Ik ga gewoon door op HVO100.
Gisteren werd me verteld dat meer pompen nu ook HVO100 gaan aanbieden en dat de HVO20 vervangen gaat worden.

OP dit moment is het permament op HVO rijden net zo lastig als rijden in een tesla

Ik ben alle HVO stations in de navi aan het zetten om zo ook een beetje rekening te kunne houden metd e route. Voordeel is wel dat er gelukkig ook gewoon getankt kan worden als er geen HVO voor handen is. ( maar dat is in Scandinavie geen probleem langs de grote routes)