Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Buzz "camper"
Buzz "camper"
De eerste Buzz "camper" die ik gezien heb:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... n-id-buzz/
Voor de buitenkant heeft Irmscher de nodige "verfraaiingen" ontworpen...
... Maar het had erger gekund.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... n-id-buzz/
Voor de buitenkant heeft Irmscher de nodige "verfraaiingen" ontworpen...
... Maar het had erger gekund.
Laatst gewijzigd door MarkV op 01 jul 2022, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Buzz "camper"
Wel jammer dat je met die 'buitenkeuken' het kwarttarief wel kunt vergeten. En helemaal als er geen hefdak beschikbaar komt. Niet echt een camper, maar meer een reiswagen met kook- en slaapgelegenheid.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Buzz "camper"
In Duitsland is voor zo'n concept wel een markt. Daar zie je dit vaker.
De echte ID Buzz California komt nog, hoop wel dat die op de lange versie wordt gebaseerd.
De echte ID Buzz California komt nog, hoop wel dat die op de lange versie wordt gebaseerd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Buzz "camper"
Voldoen aan het kwart-tarief is geen vereiste om een camper te zijn. Alles valt of staat bij hoe je een camper definieert en de eigenaren hem gebruiken. Ook een hefdak is hiervoor geen vereiste. Het kwart-tarief is slechts een prettige bijkomstigheid die door de Belastingdienst in het leven is geroepen om eigenaren die hun camper puur recreatief gebruiken, wat tot compenseren voor hun minimale gebruik. Dat de Belastingdienst voor het kwart-tarief wat aanvullende (in mijn ogen ook praktische en logische) eisen stelt, is niet meer dan logisch om misbruik binnen de perken te houden.
Als mensen met dit interieur zoals getoond, tevreden zijn voor hun behoeften, die zei stellen aan camper gebruik, en daarmee niet in aanmerking komen voor 1/4-tarief, dan is dat toch prima.
Wat jij aan eisen stelt voor een camper, wil niet per se zeggen, dat andere concepten daar ook niet aan zouden kunnen voldoen. Ik zie dit hierboven als een oplossing voor mensen die een dure auto, net dat beetje extra functionaliteit extra geven, zodat ze ook in het weekend, hun auto, of de firma/leaseauto op een andere manier kunnen gebruiken die past bij hun actievere weekend levensstijl, en de rest van de week niet willen rondrijden met de extra kilo's met dat extra verbruik en vervuiling voor de omgeving.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Buzz "camper"
Tegen de tijd dat we een elektrisch aangedreven camper rijden zou het kwarttarief wel eens verleden tijd kunnen zijn.
Tot 2025 is elektrisch nog vrijgesteld van MRB, in 2025 wordt dat 25%, daarna 100% maar dat zal tzt vast nog wel weer wijzigen.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: Buzz "camper"
In 2030 gaan we lekker rekeningrijden...
Re: Buzz "camper"
Ook voor de kilometers in het buitenland, dus onze vakantie in het buitenland levert de Nederlandse staat geld op
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: Buzz "camper"
Dat staat in de eerste opzet inderdaad. Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten, anders komen er vast veel creatieve oplossingen
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Buzz "camper"
Wat denk je van recht op privacy in relatie tot dit..?
Leuke proefballon .
Praktische gezien kun je na een jaarlijkse APK de gereden kilometers over dat jaar berekenen en daar een rekening voor opmaken.
Leuke proefballon .
Praktische gezien kun je na een jaarlijkse APK de gereden kilometers over dat jaar berekenen en daar een rekening voor opmaken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Buzz "camper"
Je betaalt nu toch ook motorrijtuigenbelasting in de weken/maanden dat je op vakantie bent en niet in Nederland rijdt. Dus wat is het probleem? Dat je misschien wat meer kilometers maakt dan normaal in zo'n periode?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Buzz "camper"
Dat is ook wat er nu wordt geroepen maar nieuwe auto’s worden de eerste jaren niet apk gekeurd dus zal er wat anders moeten worden verzonnen. Maar er is nog tijd zat en de plannen zullen nog wel een paar keer worden aangepast.Multivan Generation schreef: ↑02 jul 2022, 17:51 Wat denk je van recht op privacy in relatie tot dit..?
Leuke proefballon .
Praktische gezien kun je na een jaarlijkse APK de gereden kilometers over dat jaar berekenen en daar een rekening voor opmaken.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: Buzz "camper"
Dat is nog het minste probleem, gewoon de eerste jaren elk jaar even langs de garage om de kilometerstand te laten registreren (dus zonder APK). En zonder geregistreerde kilometerstand een geschatte stand in rekening brengen, net als bij de energienota. Bij de eerstvolgende geregistreerde stand komt vanzelf de afrekening. Altijd nog een stuk eenvoudiger dan het hele land volhangen met camera's of modules in elke auto om standen door te sturen. Ook qua privacy een betere oplossing, gewoon het aantal kilometers zonder informatie waar die kilometers gereden zijn.Lutra schreef: ↑02 jul 2022, 23:31Dat is ook wat er nu wordt geroepen maar nieuwe auto’s worden de eerste jaren niet apk gekeurd dus zal er wat anders moeten worden verzonnen. Maar er is nog tijd zat en de plannen zullen nog wel een paar keer worden aangepast.Multivan Generation schreef: ↑02 jul 2022, 17:51 Wat denk je van recht op privacy in relatie tot dit..?
Leuke proefballon .
Praktische gezien kun je na een jaarlijkse APK de gereden kilometers over dat jaar berekenen en daar een rekening voor opmaken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Buzz "camper"
Gelukkig is het plan zogenaamd kostenneutraal...
Jammer alleen dat dit bij de overheid betekent dat 90% van de mensen duurder uit zal zijn
Maar ik verwacht nog wel wat veranderingen... Als het überhaupt wel doorgaat.
Jammer alleen dat dit bij de overheid betekent dat 90% van de mensen duurder uit zal zijn
Maar ik verwacht nog wel wat veranderingen... Als het überhaupt wel doorgaat.
- krekwakwol
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Buzz "camper"
Dan haal ik de teller/signaalkabel wel los als ik in het buitenland rijdt, snelheid kan ook wel op GPS.
Het gaat vast duurder worden dan het kwarttarief, onze roverheid kennende en de meeste kilometers rijdt ik over de grens. Dus daar heeft de roverheid geen kosten van en hoeft dus ook geen geld aan te verdienen.
Het gaat vast duurder worden dan het kwarttarief, onze roverheid kennende en de meeste kilometers rijdt ik over de grens. Dus daar heeft de roverheid geen kosten van en hoeft dus ook geen geld aan te verdienen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Buzz "camper"
Ik had het duidelijker op moeten schrijven. Ten eerste vind ik het jammer dat dit concept door de Nederlandse Belastingdienst niet als camper wordt gezien en dus niet in aanmerking komt voor kwarttarief. Nog even los van de discussie of er straks een kwarttarief voor elektrische auto's komt.Multivan Generation schreef: ↑02 jul 2022, 09:08Voldoen aan het kwart-tarief is geen vereiste om een camper te zijn. Alles valt of staat bij hoe je een camper definieert en de eigenaren hem gebruiken. Ook een hefdak is hiervoor geen vereiste. Het kwart-tarief is slechts een prettige bijkomstigheid die door de Belastingdienst in het leven is geroepen om eigenaren die hun camper puur recreatief gebruiken, wat tot compenseren voor hun minimale gebruik. Dat de Belastingdienst voor het kwart-tarief wat aanvullende (in mijn ogen ook praktische en logische) eisen stelt, is niet meer dan logisch om misbruik binnen de perken te houden.
Als mensen met dit interieur zoals getoond, tevreden zijn voor hun behoeften, die zei stellen aan camper gebruik, en daarmee niet in aanmerking komen voor 1/4-tarief, dan is dat toch prima.
Wat jij aan eisen stelt voor een camper, wil niet per se zeggen, dat andere concepten daar ook niet aan zouden kunnen voldoen. Ik zie dit hierboven als een oplossing voor mensen die een dure auto, net dat beetje extra functionaliteit extra geven, zodat ze ook in het weekend, hun auto, of de firma/leaseauto op een andere manier kunnen gebruiken die past bij hun actievere weekend levensstijl, en de rest van de week niet willen rondrijden met de extra kilo's met dat extra verbruik en vervuiling voor de omgeving.
Ten tweede zijn kwarttarief en/of hefdak voor mij geen vereisten om een camper te zijn. In mijn ogen is een camper een auto die specifiek en permanent is ingericht om in te kunnen wonen (koken, eten, slapen). Een auto waar je naar behoefte een keukenmodule in kunt schuiven of er weer uithalen is naar mijn mening geen camper, maar, zoals jij zegt, een auto met extra toe te voegen functionaliteiten en voor sommige mensen de ideale oplossing om hun auto op verschillende manieren te gebruiken. Niks mis mee.
Als ik in mijn Hyundai i10 de achterbank neerklap kan ik er ook in slapen en als ik er dan een kratje met koelbox en een campingaz in zet dan kan ik koken en eten. Maar daarmee is het niet opeens een camper. Deze module van Irmscher is een luxe uitvoering van mijn kratje maar daarmee is de auto naar mijn mening nog geen camper geworden. Mijn mening, ieder mag daar natuurlijk anders over denken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV