De eerste auto die ik kocht was een t4 voor mijn meubelmakerij. Foto:
Ik ben daardoor erg gehecht geraakt aan de t4 modellen. Dus toen de wens kwam om een camper te bouwen was de keuze snel gemaakt! Door dagelijks marktplaats in de gaten te houden vond ik het broertje van mijn eigen bus. slechts 1 cijfer anders in het kenteken! van hetzelfde installatie bedrijf geweest. Het is dus een 1.9 benzine mocht er geen regelgeving zijn rond brandstof was dit misschien niet mijn eerste keus geweest. Ik woon in Arnhem dus kan er toch niet echt omheen... wel een super knappe bus met slechts 80.000 op de teller! Foto:
Om deze om te toveren tot een camper ben je behoorlijk wat centen kwijt, zo ontstond het idee er een vergane Westfalia bij te kopen voor alle prachtige onderdelen: hefdak $$$ slaapbank $$$ draaistoelen $$$ schuiframen $$$ en ga zo maar door. Zodoende ben ik nu eigenaar van drie t4 bussen. Foto:
Zoals je ziet is de Westfalia net iets ouder ik hoop dat ik daar niet tegen problemen aan ga lopen...
Met 2 dagen werk is de Westfalia zo goed als leeg. dat ging best snel, soms iets te snel want twee van de aluminium profielen zijn wat verbogen bij het loshalen

Oprechte excuses voor een ieder die vind dat ik de bus nooit had mogen afbreken. Neem van mij aan het was een wrak overal waar ik keek zag ik roest. De motor had al 450.000 gelopen en starten deed hij niet meer...
Dan een eerste vraag: zet ik de gehele kabelboom over óf leg ik deze opnieuw aan volledig modern met alles dat victron maakt zoals elke camper die tegenwoordig gebouwd wordt. Ik heb helaas weinig verstand van electra en schrok eerlijk gezegd een beetje toen ik de kabel boom zag

Leuk om een keer actief te worden op een forum! Ik hoop dat mijn project leerzaam is voor anderen en dat ik mag leren van de mensen die hier reeds ongelofelijke projecten hebben laten zien!
Groet Joni
