Het volgende is aan de hand:
Ik krijg mijn origineel voor NL geleverde California Comfortline 4M uit 2007 niet bij iedere verzekeringsmaatschappij als kampeerauto verzekert.
Dit komt doordat hij bij het RDW als volgend geregistreerd staat.

Ik betaald wegenbelasting wel het kampeertarief

Ik contact gezocht met campercentrum Amersfoort en PON
Zij vertellen dat destijds een groot aantal verkeerd zijn geregistreerd door VW Nederland bij het RDW, helaas.
Enkele hebben ze nog kunnen aanpassen, maar deze en sommige andere zijn er tussen gevallen.
Wil je dit aangepast hebben, dan moet je via RDW herkeuren, RDW bevestigd dit ook schriftelijk, maar ja herkeuren kost geld (57 euro) tijd en altijd een herweging. Dat laatste sluiten ze niet uit. Een administratieve aanpassing willen ze niet doen.
(Aveco (laatste 3 jaarverzekerd) en Kamperverzekerd ) doen niet moeilijk dat hij als personenauto / stationcar staat geregistreerd bij de RDW.
Zij kennen het verhaald en kijken hier doorheen.
Is het een nadeel, uiteindelijk niet, want ik kan hem als personenauto verzekeren Allrisk, dagelijks gebruiken

Heb hem nu bij https://www.volkswagen.nl/autoverzekering Allrisk verzekerd (uiteindelijk Allianz)
Heb wel alvast een keuringsafspraak gemaakt bij RDW begin september, mocht Allianz toch vervellend gaan doen
Maar zolang het niet hoeft, doen ik geen herkeuring.
Verzekering gaat pas 1-8 in