Ik wilde de douchefunctie van m’n kraantje eens gebruiken (warm in Frankrijk! :)) maar behalve door het middelste gat af te dichten krijg ik de kop niet zover om op douche stand te gaan. Hier houd ik m’n duim op het gat:
Volgens de handleiding moet ik aan de onderste ring draaien maar dat lijkt niets te doen. Als ik de kop open lijkt er ook niets aanwezig dat het middelste gat kan afdichten.
Weten jullie of er misschien iets ontbreekt? Of zit er iets vast of verstopt of zo?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Douche stand kraan
Douche stand kraan
VW California Westfalia 2.5TDI '98
Re: Douche stand kraan
Bij mij gaat ie wel op douche stand, maar blijft het midden ook gewoon lopen. Misschien eens ontkalken?
Hoe schakel je dan naar douche stand? Door aan die ring die in de handleiding met 4 staat aangeduid te draaien? Welke kant op?Chris1974 schreef: 24 jul 2022, 14:24 Bij mij gaat ie wel op douche stand, maar blijft het midden ook gewoon lopen. Misschien eens ontkalken?
VW California Westfalia 2.5TDI '98
Draaien inderdaad. Ene kant op is middelste gedeelte, andere kant op is douche en middelste gedeelte. Weet zo niet welke kant wat is.
- Multivan Generation
- Contacteer:
kraan westfalia
Hier nog een aanbieder voor een kraan voor een westfalia.
https://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlC ... /701070821
groetjes Peter
https://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlC ... /701070821
groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gekartelde kop rechtsom draaien (dus vaster) is douchestand. Middelste straal blijft inderdaad altijd meelopen.Luccasram schreef: 24 jul 2022, 22:02Hoe schakel je dan naar douche stand? Door aan die ring die in de handleiding met 4 staat aangeduid te draaien? Welke kant op?Chris1974 schreef: 24 jul 2022, 14:24 Bij mij gaat ie wel op douche stand, maar blijft het midden ook gewoon lopen. Misschien eens ontkalken?
Je moet je van die douchestand overigens niets voorstellen. Het zijn hele kleine slappe straaltjes en je mag blij zijn als alle gaatjes in de 'douchekop' meedoen. Je kan beter een emmer water over je heen gooien

Gewoon de kraan open zetten en aan knop nummer 4 draaien, dan ontdek je het vanzelf.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV