Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
automaat t4 benzine staat 'vast'
automaat t4 benzine staat 'vast'
Goedemiddag allemaal,
Onze vw t4 uit 1994 met 2.5i benzine (AAF) motor heeft een automaat.
Helaas blijft de versnelling in , zo lijkt het, de 2e hangen. Ik kan er prima mee wegrijden maar het toerental blijft oplopen zonder verder door te schakelen. Dus bij 90km/h gaat hij al naar het rode gebied op de toerenteller.
De bus heeft de afgelopen week stilgestaan, daarvoor heeft hij dit kenmerk nooit gehad.
Overigens doen de achteruit en neutraal het prima.
Iemand een idee? Electrisch circuit of ligt het aan de bak zelf?
Groeten,
Henri
Onze vw t4 uit 1994 met 2.5i benzine (AAF) motor heeft een automaat.
Helaas blijft de versnelling in , zo lijkt het, de 2e hangen. Ik kan er prima mee wegrijden maar het toerental blijft oplopen zonder verder door te schakelen. Dus bij 90km/h gaat hij al naar het rode gebied op de toerenteller.
De bus heeft de afgelopen week stilgestaan, daarvoor heeft hij dit kenmerk nooit gehad.
Overigens doen de achteruit en neutraal het prima.
Iemand een idee? Electrisch circuit of ligt het aan de bak zelf?
Groeten,
Henri
Re: automaat t4 benzine staat 'vast'
Trek 1 vd accu polen eens los voor een paar minuten.
Re: automaat t4 benzine staat 'vast'
Zekeringen allemaal heel ? Reageert ook niet op de keuze hendel, wel achteruit? Geen steenmarter of iets onder de motorkap gehad ?
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: automaat t4 benzine staat 'vast'
Hallo Henri, de automaatbak heeft ook een computer. Deze kan uitgelezen worden. Heb het bij een Audi A4 (1999) meegemaakt, die alleen in zijn 3 vooruit wilde rijden. Sensortje moest vervangen worden. Het kan iets kleins of iets groot zijn, maar eerst uitlezen dus.
Re: automaat t4 benzine staat 'vast'
noodloop gebeurt normaal in de 3e versnelling en dan heb je ook geen lockup meer, handmatig schakelen naar de 1 en 2 zou wel moeten werken. en zoals al eerder geschreven kan het van kabelbreuk of sensor tot grote revisie zijn... misschien het oliepijl nog controleren?



Re: automaat t4 benzine staat 'vast'
Bedankt voor de reacties.
Accupolen losgehaald zonder resultaat helaas.
Ik kan handmatig de 2 en 3 selecteren maar niet de 1.
Op het dashboard zie ik na de start wel in welke versnelling hij staat maar na een minuut wordt het beeld “zwart” en valt er niets meer af te lezen. Vreemd toch?
Accupolen losgehaald zonder resultaat helaas.
Ik kan handmatig de 2 en 3 selecteren maar niet de 1.
Op het dashboard zie ik na de start wel in welke versnelling hij staat maar na een minuut wordt het beeld “zwart” en valt er niets meer af te lezen. Vreemd toch?
Re: automaat t4 benzine staat 'vast'
als die in de 2 staat moet je de knop induwen dan pas kan die in de 1. dat is zo gemaakt omdat je echt niet met +50km/u de handel in de 2 probeert te zetten en wilt doorschieten naar de 1...
beeld op zwart kan een kabelbreuk zijn, volgens mij de kabel die aan de zijkant een stukje met de bak meeloopt en origineel zit vastgeklemd op uitstekende boutjes van de zijdeksel. kun je zien zitten achter je linker voorwiel, kabel loopt van voor naar achter daar zit een connector. maar denk dat dit een losstaand probleem is en niet de rest veroorzaakt.

beeld op zwart kan een kabelbreuk zijn, volgens mij de kabel die aan de zijkant een stukje met de bak meeloopt en origineel zit vastgeklemd op uitstekende boutjes van de zijdeksel. kun je zien zitten achter je linker voorwiel, kabel loopt van voor naar achter daar zit een connector. maar denk dat dit een losstaand probleem is en niet de rest veroorzaakt.


Re: automaat t4 benzine staat 'vast'
Probleem is opgelost.
De automaat schakelde niet meer van 3 naar 4 dus kon niet veel harder dan 90km/H.
De 1 en 2 deden het wel bij handmatig schakelen.
De automaat van de 1994 Eurovan heeft een dipstick en het ATF level was prima.
Ik heb de automaatfilter en de ATF vervangen en alles werkt weer perfect. Blij mee! Schakelt nu zeer soepel:)
De automaat schakelde niet meer van 3 naar 4 dus kon niet veel harder dan 90km/H.
De 1 en 2 deden het wel bij handmatig schakelen.
De automaat van de 1994 Eurovan heeft een dipstick en het ATF level was prima.
Ik heb de automaatfilter en de ATF vervangen en alles werkt weer perfect. Blij mee! Schakelt nu zeer soepel:)
Re: automaat t4 benzine staat 'vast'
Goed bericht! Bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier met de T4!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver